Nejpoužívanější aplikace? Češi jsou zatím konzervativní

Jaké aplikace používáte vy?
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Nepřeberné množství aplikací, z nichž některé jsou užitečné a jiné zase úplně zbytečné, vás dovede k otázce: Které aplikace nakonec opravdu používáme? Češi jsou v tomto ohledu zatím spíše konzervativní, ale přesto vědí, co chtějí. 

Zamysleli jste se někdy nad tím, jak různě používáte jednotlivé přístroje, ze kterých se připojujete k síti? Víte, že nás mobilní telefony nutí k jinému chování než tablety?

Pokud se podíváte na žebříčky nejpoužívanějších mobilních aplikací, je evidentní, že vedou sociální sítě, pak se dostávají na řadu hry, ale i mapy a navigace. Zprávy předběhly hudbu, i videa a filmy. 

Jenže jakmile vyměníme zařízení, žebříček se změní. Na tabletech totiž nejčastěji čteme zprávy, hrajeme hry nebo sledujeme filmy. Teprve pak se dostávají ke slovu sociální sítě, hudba a mapy, včetně navigace. 

Může za to pravděpodobně fakt, že mobil používáme, když máme chvilku času během dne. Nejčastěji například při cestě do práce nebo do školy. Oproti tomu tablet si do ruky bereme nejčastěji v situacích, kdy máme více času.

Pokud jedete do zahraničí a cestou se chcete zabavit, tablet si s sebou vezmete. Stejně tak se stalo obvyklou rutinou používat tablet i ve volném čase, nejčastěji v rámci multitaskingu sledujeme televizní obrazovku a když zrovna nepotřebujeme vnímat děj filmu, sklopíme oči a sledujeme tablet. 

Jak čteme zpravodajství? 

Rozhodně ne přes aplikace! Ačkoliv se programátoři mohou přetrhnout, aby nám naservírovali příjemnou aplikaci, která nám bude podávat aktuální zprávy, reálně je využívá jen slabá čtvrtina konzumentů zpravodajství přes obrazovku svého mobilu.

Důvody můžou být různé, od nezvyku přes nedůvěru. Lidé jsou dost citliví na to, odkud informace pochází, a upřednostňují zdroje, které souzní s jejich názorem. 

Přesto denně čteme zprávy v internetových denících jen málo. Takto intezivní sledování konkrétního deníku realizuje jen pětina populace. K článkům se často proklikáme právě přes sociální sítě. Zpravodajské weby konzumuje 78 % aktivních uživatelů internetu. Polovina sleduje zprávy i vícekrát za den.