Období dovolených je tady. Jak při nich nepřibrat a udržet si sexy postavu?

Ještě nemáte letošní letní dovolenou za sebou? Bojíte se, že po ní přiberete a těžko se budete vracet do formy? Máme pro vás pár tipů, které vám pomohou se strachu zbavit a vrátit se z cesty mimo domov bez špíčků.

12.08.2017 - 08:00   |  
I na dovolené byste se měli kontrolovat
Zobrazit fotogalerii (3)

Ze seznamu věcí si postupně odškrtáváte plavky, opalovací krém, cestovní doklady, peníze a oblíbenou knihu. Zapomínat se však nesmí na zdravou svačinu, kterou zaženete případný hlad. Díky tomu budete mít svoji váhu pod kontrolou i na letní dovolené, na které číhají sladká a tučná jídla na každém rohu.

Udržte svou váhu pod kontrolou

Mnoho žen i mužů se vymlouvá, že během dovolené nedokážou dodržovat svůj zdravý stravovací režim nastavený z domova. Je to výzva, ale je možné ji zvládnout. Jen proto, že opustíte na pár dnů až týdnů svůj domov a vydáte se na cesty, neznamená, že se musíte vrátit s extra zavazadlem kolem pasu, boků a stehen.

Všechno je o tom uvědomit si, že dovolená nemusí nutně znamenat obžerství a fakt, že ze švédského stolu slupnete bez přemýšlení naprosto cokoliv a zapijete to nezdravým nápojem. To vás totiž po skončení pobytu může zatraceně mrzet a všichni moc dobře víme, jak je těžké najít ztracenou vůli a zdravý životní styl.

Zabalte si s sebou zdravé jídlo

Jestliže cestujete autem, nejezte klasické jídlo nabízené na čerpacích stanicích, a raději si dejte zdravou svačinu, kterou jste si zabalili s sebou. Proteinová tyčinka, ořechy, nakrájený sýr, jablko nebo balení baby mrkvičky jsou skvělé volby, ať už cestujete jakkoliv.

Díky svačině z domova navíc ušetříte peníze za předražené saláty a celozrnné sendviče. Také se najezte doma před odjezdem na dovolenou, a pokud nestíháte, sáhněte po něčem, co vám do těla přinese rychlé bílkoviny. Po cestě budete mít menší chuť podlehnout vábení fast foodů, jelikož nebudete trpět pocitem hladu.

Během čekání buďte aktivní

Má váš let zpoždění? Čas si nekraťte návštěvou restaurace, ale raději si projděte terminál. Na některých velkých letištích můžete snadno ujít více než kilometr díky procházce z jedné strany terminálu na druhý. Dbejte také na pitný režim a zůstaňte po celou dobu cesty hydratovaní.

Během letu se doporučuje pít každou hodinu alespoň dva decilitry tekutiny. Nemyslí se tím ale pochutnávání na sladké limonádě nebo koktejlu, které vám akorát přinesou balíček kalorií navíc. Dejte si raději vodu, neochucenou minerálku, domácí ledový čaj nebo něco podobného.

V hotelu si dávejte pozor na nastražené kalorické bomby

Pokud přespáváte v hotelu, nemine vás past v podobě lákavé nabídky jídel a pití na rautových stolech. Zkuste odolat ochutnávce všech delikates a místo toho volte menší porce, které si budete vychutnávat.

O tom, jak na tom s váhou jste, vám může napovědět BMI index. BMI je možné spočítat vydělením hmotnosti daného člověka druhou mocninou jeho výšky. Pokud se nenacházíte na zdravé váze, pak je bezesporu třeba mít nad sebou kontrolu i na dovolené.

Nejtěžší zkouškou jsou bezesporu švédské stoly během snídaní. Různé druhy pečiva, cereálie a vafle vypadají lákavě, ale vyberte si raději čerstvé ovoce, které vám doplní energii a vitamíny. Bílkoviny doplňte například míchanými či vařenými vejci. Využijte lednici na pokoji a nakupte si ovoce, zeleninu, sýr a jogurty. Na recepci se pak nezapomeňte zeptat, kde se můžete zdravě najíst v blízkém okolí.

Takže, co si vyberete? Utrhnete se při dovolené ze řetězu a sníte vše, na co budete mít chuť? Nebo dáte na naše rady a období volna a relaxu si užijete také, ale nebudete muset po něm mít výčitky svědomí? Je to jen na vás!