Za bolest hlavy může i krční páteř. Pomáhat si však můžete i sami

Trpíte občas bolestmi hlavy a tlumíte je tak, že si vezmete prášek? Ten vás sice od nepříjemné bolesti povrchově zbaví, ale příčinu nevyřeší. Pokud nebudete řešit její pravé příčiny, vaše potíže se mohou opakovat, a dokonce i stupňovat. Bolesti hlavy mohou být přitom v mnoha případech způsobeny problémy s krční páteří. Jak s nimi tedy bojovat?

27.04.2018 - 13:30   |  
Co všechno vás ovlivňuje, co může za bolesti?
Zobrazit fotogalerii (3)

Problémy s krční páteří mají zpravidla příčinu v životním stylu. Hodiny práce na počítači v nepřirozené poloze, celkově špatná ergonomie pracoviště, nesprávné sezení a dlouhodobé působení stresu na organismus mohou být v současné době hlavními příčinami problémů s krční páteří.

Mezi další původce patří například vysoká fyzická zátěž při sportu, těžká manuální práce, monotónní práce s opakovanými pohyby nebo třeba dlouhé cestování v autě či letadle. Důležitá je také kvalita spánku, kterou vám zaručí správná matrace a polštář.

Jako prevence je dále také vhodná i úprava životního stylu a také úprava ergonomie vašeho pracoviště.

Pomoc při bolestech hlavy

Bolesti hlavy spojené s problémy s krční páteří není dobré podceňovat. Pokud jsou vaše bolesti výrazné, dlouhodobé nebo se stupňují, je třeba vyhledat pomoc odborného lékaře. Pokud neurolog vyloučí jiné příčiny bolestí hlavy, měli byste se s krční páteří obrátit na rehabilitačního lékaře. Ten by vás měl důkladně vyšetřit, zhodnotit váš zdravotní stav a doporučit individuální rehabilitační plán s ohledem na tíži postižení.

"Doporučujeme pacientům rehabilitaci s naší speciální metodou, která je vhodná pro všechny typy diagnóz, které se týkají pohybového aparátu. Metoda nemá téměř žádné kontraindikace a je vhodná i pro pacienty, kteří již mají určitá pohybová omezení. Výhodou metody je velká šíře variací a cviků, díky kterým je možné sestavit rehabilitační plán na míru pro každého pacienta individuálně," přibližuje MUDr. Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí. 

Cvičit můžete prakticky kdekoliv a kdykoliv, během pracovní doby, dokonce i v autě při dopravní zácpě.

Prevence potíží

Pokud patříte do rizikové skupiny z hlediska problémů s krční páteří, je důležité pokusit se předejít těmto problémům ještě dříve, než vás postihnou. Účinnou prevencí je pravidelné cvičení nebo vhodná pohybová aktivita.

"Pro dosažení nejvyššího možného účinku je dobré věnovat se cvičení i několikrát denně po dobu 5 - 10 minut. Vhodné je například cvičení s naší metodou, které není náročné na čas ani prostor. Díky možnosti provádět cviky v tzv. mikropohybu, tedy v rozsahu milimetrů, je cvičení velmi diskrétní, ale přesto účinné. Totéž platí pro další související možnost, cvičení v představě s vizualizací. Jako prevence je dále také vhodná i úprava životního stylu a také úprava ergonomie vašeho pracoviště," uzavírá primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí Michaela Tomanová.

Bolesti hlavy, páteře nebo skolióza: Školáci mají problémy s držením těla. Čtěte zde.

Přidat komentář

Pro vkládání komentářů se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.

Výhody registrace:
Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám nikdo nebude moci vzít. Registrace bude do budoucna jeden z našich nástrojů k udržení diskusí v přijatelných mezích.

Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám v budoucnu nikdo nebude moci vzít. Zároveň registrací dáváte souhlas se zasíláním informací a nabídek tykajících se webu Čtidoma.cz nebo jeho provozovatele či obchodních partnerů.

Redakce si ponechává právo jakýkoli nevhodný příspěvek smazat bez udání důvodu.