PR produktu: 5 rad k efektivní prezentaci

Příklad prezentační stěny – Jan Havelka
  |  Komerční sdělení

Marketing je v případě představení jakéhokoli produktu nebo služby nesmírně důležitý. Pokud ho podceníte, nejspíše vám nastanou problémy s tím, aby se daná věc či služba vůbec dokázaly dostat na oči veřejnosti. Nesmírně důležité nejsou pouze investice do více či méně masivnější mediální reklamy. Prezentovat byste se měli hlavně na přímých ukázkách. Přece nechcete dopadnout jako amatéři. K tomu, abyste byli úspěšní, musíte být jednoznačně sebevědomí a mít také dobré nápady. My se na 5 nejdůležitějších aspektů kvalitní prezentace podíváme podrobněji právě v tomto článku.

Přehledné členění slidů

V první řadě si velmi přesně rozvrhněte informace, které hodláte posluchačům podávat. Ať už máte prezentaci na počítači, nebo fyzické podobě, určitě si dejte pozor, aby na sebe jednotlivé součásti navazovaly. Snímky zkrátka a jednoduše budou logicky navazovat a upoutají pozornost.    

V jednoduchosti je síla

Nesnažte se o soupis co nejvíce informací na minimální prostor. Na každého posluchače bude takováto prezentace působit maximálně přeplácaně a vezme si z ní minimum informací, z nichž většina bude naprosto nepodstatných. Optimální je nadpis a několik nejpodstatnějších bodů.

Kvalitní vybavení jako základ

Nesmírně důležité je disponovat kvalitním vybavením, díky němuž se stane prezentace doslova hračkou. Základem bývají promo stěny s individuálním potiskem. Pozadí, které bude dokonale korespondovat s předváděným sortimentem, byste určitě neměli podcenit. Hezký Pop up stěny a foto stěny stojí za to. Zapomenout pak nelze na flipchart, případně promítací plátno a projektor.

Dobrý nápad nemusí být vždy ten váš!

V tomto ohledu zkuste být skromní. Častokrát napadne něco dobrého vaše zaměstnance nebo kolegy. Mnohdy se vyplatí využít služeb nějaké reklamní agentury.

Nic uměle neprodlužujte

Každá prezentace má svůj začátek a konec. Zapomeňte na slovní vatu či přespřílišné vychvalování. Obojí by vám spíše uškodilo.