V Praze kotví luxusní hotel. Elbe Princesse je ale jen pro vyvolené

Už jste si všimli po Vltavě plující nekonečně dlouhé lodi? Pak vězte, že to není nic jiného než Elbe Princesse. Kolesový parník nabízí unikátní zábavu ve formě hned devítidenní plavby, která vás dostane až do Německa. Na kolik něco takového přijde a jaký luxus se skrývá uvnitř?

17.04.2018 - 10:30   |  
Před necelými dvěma lety dorazil do naší metropole kolesový parník Elbe Princesse
Zobrazit fotogalerii (3)

Před necelými dvěma lety dorazil do naší metropole kolesový parník Elbe Princesse. Takřka stometrová loď se ihned stala obrovským lákadlem turistů, ale i atrakcí pozorovatelů. Ještě aby ne, po našich vodách se podobně monstrózní loď nepohybuje každý den.

Loď kotví u nábřeží Edvarda Beneše v samotném srdci Prahy, a to od konce dubna roku 2016. Pro srovnání, největší parník na Vltavě, kterému se říká Vyšehrad, měří 62 metrů. Na druhou stranu pojme hned 350 cestujících, naopak Elbe Princesse pouhých 80.

Kapitánovi během ovládání lodi pomáhají počítače. Plovoucí hotel má i svůj kamerový systém. Právě díky němu je skvěle vidět před příď i za záď.

Luxus všude, kam se podíváš

Při svých úctyhodných rozměrech je vcelku pochopitelné, že loď nabízí všem svým pasažérům maximální komfort a luxus. Na celé palubě je možné dle libosti využívat bezdrátové připojení wifi. Samotné kajuty jsou vytápěny a klimatizovány a nabízejí široké služby. Nechybí dokonce ani ploché televize. Na lodi také funguje hotelová služba.

Cestujícím je k dispozici také panoramatická restaurace. Najíst se tam už je samo o sobě obrovským zážitkem. Je zde situován také taneční parket nebo velká sluneční terasa, na které se dají trávit volné chvíle během plavby po Vltavě a Labi.

Nízký stav vody hravě zvládne

A právě to je její hlavní devíza. Mělké vody totiž brázdit každá loď nedokáže. Tuto neocenitelnou vlastnost má díky zadnímu kolesovému pohonu, který byl použit u nové lodi po opravdu velmi dlouhé vodě. Díky tomu je loď schopna plout v nejnižších vodách Labe během celého roku.

Zadnímu kolesu stačí opravdu málo, to jasně potvrzuje fakt, že ponor je jen 0,75 až 1,1 metru. I když je plavba velice náročná, byla loď vytvořena právě proto, aby zvládla i momenty, kdy je v Labi hodně málo vody. To je právě skutečnost, která hodně limituje výletní lodě, které do Česka cestují.

Loď byla postavena ve Francii. Pořizovací cena byla asi 14 milionů euro, což je v přepočtu asi 365 milionů korun.

Plavba přijde na desítky tisíc, zájem ale je

Elbe Princesse byla v Berlíně pokřtěna 15. dubna 2016 a už hned následující den se vydala na svou první cestu do Prahy. Během plavby mezi oběma metropolemi zavítá do Postupimi, Wittenberku, Míšně, Drážďan nebo i Litoměřic. Zájem o něco podobného stále roste, a to i přes to, že jednosměrná jízdenka vyjde na takřka 50 tisíc korun.

I přes vysokou cenu je zájem turistů o plavby lodí z Německa do Česka opravdu obrovský. Plavba trvá celkem devět dní. Loď během nich cestuje hned deseti městy. Cestující navíc mohou města i poznávat. Individuálně mají příležitost si zvolit nabízené poznávací exkurze.

Zájem je dokonce i ze vzdálených koutů světa. Na palubě už byli dokonce i turisté z Nového Zélandu. Kromě standardní devítidenní plavby se ještě pořádají vánoční a novoroční jízdy mezi Drážďany a Berlínem.


Přidat komentář

Pro vkládání komentářů se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.

Výhody registrace:
Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám nikdo nebude moci vzít. Registrace bude do budoucna jeden z našich nástrojů k udržení diskusí v přijatelných mezích.

Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám v budoucnu nikdo nebude moci vzít. Zároveň registrací dáváte souhlas se zasíláním informací a nabídek tykajících se webu Čtidoma.cz nebo jeho provozovatele či obchodních partnerů.

Redakce si ponechává právo jakýkoli nevhodný příspěvek smazat bez udání důvodu.