5 kroků k dokonalému tělu. Nepotřebujete kouzla ani čáry

Léto je za rohem a mnoho z nás řeší stejný problém jako loni. Jak zařídit, abychom během slunných dnů vypadali co nejlépe? K dosažení vysněné postavy však nepotřebujete žádná kouzla. Neodolatelní na plážích můžete být i bez magie. 

16.05.2018 - 06:30   |  

Vyloučit ze stravy nezdravá jídla a máte "hotovo"? Vážně si myslíte, že to je tak jednoduché? Můžeme vás ubezpečit, že není. Faktem však zůstává, že zdravá strava je základ zdravého životního stylu a nezbytným předpokladem na cestě k takovému tělu, se kterým budete spokojeni.

Existuje mnoho "zaručených způsobů", které slibují rychle viditelné výsledky bez většího úsilí. Nenechte se ale napálit. Rovnice dokonalého těla sestává z kvalitní stravy a pravidelného pohybu, nikoliv z nefungujících čar a kouzel.

Bolí vás po klouby, váš pohyb je velmi omezen a nepřináší vám příliš radosti? Je potřeba se o své klouby náležitě postarat. Jak na to si přečtěte zde.

Jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá

Dlouhá léta se lidé zaměřují na dietu hlavně z toho důvodu, aby zhubli. Abyste docílili viditelných výsledků, přidejte do svého denního režimu aktivní pohyb. Na začátku zařaďte třeba více chůze a místo výtahu zvolte schody. Věnujte se takové aktivitě, které se budete věnovat pravidelně a s radostí.

Zlepšíte tím nejen fyzické, ale i psychické zdraví, zpomalíte proces stárnutí a navodíte celkovou spokojenost. Aktivní životní styl vám upraví i nutriční potřeby. Jakmile uvidíte první výsledky nového režimu, začnete o stravě více přemýšlet a hledat rovnováhu mezi jídlem a pohybem.

Co je vlastně dokonalost?

Dokonalé tělo bychom neměli hodnotit pouze na základě vzhledu. Nesmíme zapomínat také na to, že má být zdravé a pomáhat nám překonávat všechny výzvy, které nám život přinese. Neexistuje žádný stanovený standard, jak by měla vypadat dokonalost. A to i navzdory tomu, co nám sdělují média.

Některé vědecké studie, které sledují účinky cukru, říkají, že je pro tělo škodlivý stejně jako alkohol a cigarety. Co si o tom myslíte? Čtěte zde.

Najděte rovnováhu mezi tím, jakému pohybu se budete věnovat a jakou stravu budete přijímat. Nalezněte radost z toho, co děláte, jak jíte a jaký způsob života vedete. Ať už na to půjdete jakkoli, zaujměte vždy pozitivní přístup, který je jedním ze základů úspěchu k nalezení vaší spokojenosti.

5 kroků k vysněné postavě

  • Vnímejte potřeby svého těla

Poskytněte tělu to, co v danou chvíli potřebuje. Cílem vašeho každodenního příjmu potravy je dát svému tělu palivo, které potřebuje k plnění základních životních funkcí. Nezapomínejte ani na živiny, které pomohou vašemu tělu k regeneraci, a to zejména po tréninku.

  • Tady a teď

Právě dnešek je tím důležitým dnem, nikoliv zítřek. Všichni máme tendenci odkládat věci na potom, ale proč nezačneme už dnes? Začněte ihned a jděte si za svým cílem. I malé změny přináší významné výsledky, ovšem musíte opravdu chtít a jít si za svým, abyste se dočkali prvních změn."

  • Vydržte!

Cíl dosažení vysněné postavy a pocitu štěstí by nikdy neměl být krátkodobou záležitostí. Ano, mohou vás motivovat nadcházející události jako svatba nebo plážová párty, kvůli kterým se bičujete a chcete nějaké to kilo shodit. Takhle to ale z dlouhodobého hlediska fungovat nebude.

Abyste dosáhli trvale viditelných výsledků, udržujte nové, zdravé návyky. Snaha a píle se vyplatí. Žádný výsledek bohužel nepřijde lusknutím prstů, což může být zpočátku demotivující, ale až časem uvidíte první výsledky, nebudete chtít přestat.

  • 100% produktivita

Vytěžte ze svého času maximum. V dnešní době mnoho lidí kontroluje několikrát během tréninku svůj mobilní telefon, v průběhu cvičení sleduje televizi nebo vede rozhovor s kamarádkou. Všechny tyto nadbytečné aktivity odvádějí pozornost od cvičení, a snižují tak náš výkon při tréninku. Omezte všechny rušivé vlivy na minimum a věnujte se pouze sami sobě.

Neustále posouvejte své limity a nebojte se také vyzkoušet nové aktivity. To vám pomůže nalézt takové cvičení, které budete chtít dělat pravidelně a s radostí. Ze začátku si nastavte denní minimum pohybových aktivit. Speciální aplikace nebo poznámky v diáři vám pomohou sledovat plnění plánu a váš každodenní výkon.

  • Trpělivost růže přináší

Žádané změny se bohužel neprojeví okamžitě. Buďte proto trpěliví a dejte svému tělu čas, aby mohlo zareagovat na váš nový životní styl a vylepšený jídelníček. Odhodlání, vytrvalost a čas – tuto trojici mějte vždy na paměti a dosáhnete svého vytouženého cíle. Ideálním přístupem v novém životě je začít a již nikdy nepřestat. 

Sportem ku zdraví, nebo k trvalé invaliditě? Pozor na špatné zatěžování těla. Čtěte zde.

Přidat komentář

Pro vkládání komentářů se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.

Výhody registrace:
Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám nikdo nebude moci vzít. Registrace bude do budoucna jeden z našich nástrojů k udržení diskusí v přijatelných mezích.

Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám v budoucnu nikdo nebude moci vzít. Zároveň registrací dáváte souhlas se zasíláním informací a nabídek tykajících se webu Čtidoma.cz nebo jeho provozovatele či obchodních partnerů.

Redakce si ponechává právo jakýkoli nevhodný příspěvek smazat bez udání důvodu.

Michala Klová

Mně se nejvíc na hubnutí osvědčilo běhání. Člověk si u toho psychicky i dost odpočine a opravdu si dá do těla. Chodím běhat od jara do podzimu a téměř za každého počasí. Koupila jsem si větrovku https://armik.cz/damska-vetrovka-b-c-sirocco-women-modra/ abych mohla chodit běhat i když už není tak hezky.