Umíte to s LinkedInem? Zeptejte se odborníka
Co to je LinkedIn a jak se to stalo, že se Jana Bártíková stala jeho propagátorkou a organizuje dokonce Linked Akademii. Ptejte se kariérní koučky, v čem vám tato sociální síť může být užitečná a jak správně vytvořit profil.
LinkedIn je profesní sociální síť, na které se setkávají profesionálové a diskutují o svých pracovních zájmech. V březnu 2011 síť překonala metu 100 milionů registrovaných uživatelů a čím dál více získává popularitu i v Česku, kde má v letošním roce už 657 tisíc uživatelů, z toho 227 tisíc žen a 241 tisíc mužů. Jana Bártíková, LinkedIn expertka a kariérní koučka, popisuje, jak se s LinkedIn dá získat důvěra klientů.
Jste propagátorkou LinkedInu v Čechách, jak jste se k tomu dostala? Byla jste oslovena tvůrcem LinkedIn, nebo jste našla díru na trhu?
LinkedIn mi v minulosti hodně pomohl. Pracovat jsem s ním začala, když jsem působila pro estonskou společnost Baltica. Nejdřív jsem se toho bála, ale udělala jsem si tam profil. První benefit, který jsem viděla, byl, že jsme mohli být ve spojení i s kolegy, kteří byli roztroušeni po Evropě. Pak jsem se učila s LinkedInem pracovat metodou pokus omyl. Když nevím, jak něco funguje, tak se dívám na lidi, kterým to jde, a od nich se prostě učím.
Co dalšího vám LinkedIn přinesl?
Začali mě oslovovat Headhunteři a začali mi nabízet zajímavé pozice.
A jaké benefity to mělo pro vaše podnikání například ve srovnáním s Facebookem?
Když jsem spustila svůj první projekt, tak jsem o něm díky LinkedIn mohla dát vědět a z LinkedIn se pak rekrutovali moji první platící klienti. I když návštěvnost webu mám nejvyšší z Facebooku, tak konvertibilita, tedy konkrétní činnost, že si třeba návštěvníci stáhnou e-book nebo si něco koupí, je vyšší z LinkedIn. LinkedIn je pro mě daleko efektivnější. Co na něm nejvíc oceňuji, je, že se mi tam nejlépe zaciluje komunikace. Vím, koho mám v síti, mohu se podívat na profily daných lidí, mohu si kontakty třídit třeba podle profesí nebo podle pracovní seniority. Zkrátka, když se podívám na jednotlivé profily, tak se o lidech dozvím něco konkrétního. Zatímco na Facebooku jsou profily většinou velice anonymní, někdy tam člověk nemá ani svoji fotku, často tam má jen přezdívku, takže tam komunikujete tak trošku naslepo. A proto se mi líbí LinkedIn a moc ráda s ním pracuji.
A proč jsem se stala propagátorkou?
V rámci projektu Jak získat dobrou práci klientům radím, jak si hledat a získat práci, a jeden z nástrojů, který je učím používat, je právě LinkedIn. Díky tomu jsem zase zjistila, jak málo si lidé uvědomují jeho potenciál. Proto jsem se vloni rozhodla vytvořit projekt Linked Akademie, abych učila ostatní, jak používat LinkedIn a využívat jeho potenciál nejenom pro získání práce, ale i pro podnikání, obchodování, hledání klientů.
Čtěte dále
Průvodce na cestě k dobré práci - zeptejte se odborníka
Jana Bártíková, architektka úspěšných týmů, průvodce na cestě k dobré práci a LinkedIn expertka: "Nejde o soutěžení, porovnávání se, ale o to, že každý člověk má v sobě diamant, nějakou unikátní hodnotu, dovednost"
Jana Bártíková vystudovala ekonomii a prvních 15 let své praxe pracovala především v zahraničních maloobchodních firmách, v retailu. Začínala jako zástupkyně ředitele supermarketu a pak se přes pozice provozní ředitelky největších sítí drogerií dostala až k řízení značky jedné zahraniční firmy na českém trhu. Řídila týmy různých velikostí, i ve více úrovních. Pracovala například ve firmách: Delvita, Rossmann, Baltika, Parfums Christian Dior.
Označuje jako architektka úspěšných týmů, průvodce na cestě k dobré práci a LinkedIn expertka. Pochází z Chomutova, ale nyní žije v Poděbradech s manželem a dvěma kočkami.
Jak jste se dostala přes obchod k personalistice?
Shodou okolností ve firmách, kde jsem fungovala a řídila velké týmy lidí, nebyla žádná personální oddělení. Takže já jsem vždy vedla nejlidnatější oddělení, ale neměla jsem tam žádného personalistu a všechny procesy jsem musela řídit sama.
Prováděla jste samostatně nábor a výběr? Kde jste se učila?
Ze začátku to samozřejmě bylo metodou pokus omyl, kdy jsem prostě intuitivně tušila, jak bych si měla vybírat lidi do týmu a jak vést pohovory. V té době ještě nebyl internet rozšířený, takže jsem se učila z odborných knížek a hlavně z vlastních chyb. Zjistila jsem, že práce s lidmi mě hodně baví, nejen jejich vedení a motivování, ale i nábor a výběr a procesy kolem personalistiky. Pořád jsem se v tom zlepšovala a pak jsem vlastně byla schopná učit lidi ve svých týmech, aby i oni si uměli správně vybrat.
A znáte to i z druhé strany, jako uchazeč?
Taky jsem samozřejmě často byla i na druhé straně barikády, když jsem zase já hledala práci. Tam jsem se učila stejnou metodou, pokus omyl. Svůj první životopis jsem psala na psacím stroji přes kopírák a hledala jsem nějaké knížky, které by mi pomohly s hledáním práce či sebeprezentací na pohovorech. Ale v 90. letech, krátce po revoluci, tady toho moc nebylo a ani ve škole nás to nikdo neučil. Podařilo se mi vytvořit si vlastní systém, vylepšit si sebeprezentaci na pohovorech tak, že se mi vždy podařilo velmi rychle získat práci, kterou jsem chtěla dělat.
Jak vás napadlo věnovat se personalistice?
Když jsem opustila Parfums Christian Dior, uvažovala jsem nad tím, co budu dělat dál, čím bych mohla být druhým lidem prospěšná. Napadlo mě, že už vlastně přirozeně lidem pomáhám. Zjistila jsem, že se na mě lidé obracejí, když hledají práci, abych jim poradila, jak napsat životopis. Pomáhala jsem jim připravit se na pohovor, svým kolegyním jsem pak radila, jak vést pohovory, a tak to vyplynulo přirozeně. Uvědomila jsem si, že toto chci lidem předávat.
Úplně rozhodující moment pro mě asi bylo, když jsem naposledy hledala člověka do svého týmu a přišlo mi snad přes stovku životopisů. Já jsem se jimi probírala a zjistila jsem, že se v podstatě nemám podle čeho rozhodnout, koho pozvu na pohovor...
V čem byl problém?
V tom množství životopisů, i když už doba pokročila a lidé si mohli najít spoustu informací na internetu, se přesto lidé neuměli prezentovat. Neuměli ukázat, co v nich je. Neuměli se prodat, odlišit, zaujmout. V podstatě to byla nic neříkající data, kde byly jen statistické údaje. Já jsem si za tím neuměla představit konkrétního člověka, ani jak by asi tu práci dělal. To byl pro mne jasný impuls. Řekla jsem si, že tady je prostor, kde mohu lidem pomoci, protože já vím, jak se to má dělat, a mohu tyto informace předávat dál. Tak jsem vytvořila první projekt: Získám dobrou práci.
1. Co chci dělat a proč, jaká práce mě bude bavit a naplňovat – pak mám možnost zacílení, soustředit svou energii a čas jenom na to důležité. Potom ta vnitřní motivace, která ve mně je, je i pro zaměstnavatele velkou hodnotou. Protože když si vezme do týmu člověka, který má vnitřní nadšení, tak se s ním pracuje úplně jinak. Mnoho lidí u nás dělá práci, která je nebaví, chodí do práce vydělávat peníze, za které si pak kupují věci, které je baví, takže to je trochu začarovaný kruh.
2. Uvědomit si vlastní hodnotu – dělat práci, která mi dává smysl a naplňuje mě.
Lidé, speciálně Češi, se hodně podceňují. Setkávám se s kandidáty, kterých se ptám, co umí, co dokáží, co mohou nabídnout, v čem jsou lepší než ostatní, v čem vynikají a často slyším: Já nevím, já nic zvláštního neumím a na tom přece nic není. Ale to není pravda.
To je pro mě úplně nejdůležitější věc, se kterou pracuji, dřív než začneme tvořit životopis. Protože potom tyto informace musíme dostat do životopisu. A potom se s tím člověk prezentuje na pohovoru. Takže na těchto dvou pilířích všechno stojí.
Janino Credo
Každý člověk umí něco lépe než ti druzí. Ale nejde o soutěžení, porovnávání se, ale o to, že každý člověk má v sobě diamant, nějakou unikátní hodnotu, dovednost. Každý z nás přišel na svět s nějakým talentem. Když se toto spojí, dojde k propojení, kdy si člověk uvědomí, jaká je jeho vnitřní hodnota. Když děláte něco, na co máte talent, tak pak vám práce jde snáz a dosahujete v ní daleko lepších výsledků. Je v ní nadšení, je tam spokojenost, takže všechno se takhle hezky spojí a spokojený je nejen člověk, co tu práci dělá, ale i jeho zaměstnavatel a všechno to do sebe hezky zapadne.
Dáte mi nějaké příklady, kdy vaše pomoc posunula vaše klienty dál?
Příkladem může být třeba moje klientka Krista. Celý život pracovala jako obchodník a pak se jednou rozhodla pro změnu. Velmi toužila pracovat jako farmaceutický reprezentant. Šla za svým cílem a dosáhla nejen toho, ale ona dokonce pracuje jako „prescript“, což může dělat jen omezené množství prodejců, obvykle se speciálním vzděláním. Dalším příkladem je Zuzana, která pracovala mnoho let jako sekretářka generálního ředitele, ale toužila být osobní bankéřkou. Ačkoliv k tomu neměla žádnou praxi, nakonec se jí podařilo tohoto cíle dostát. A do třetice uvedu Alenu. Po mateřské dovolené hledala rok neúspěšně práci, přišla o sebevědomí, nevěřila si. Nakonec se ale vzchopila a podařilo se jí získat pozici ve velkém obchodním centru v Praze.
Kdo je vaším velkým vzorem?
Co se týká podnikání, tak určitě Richard Branson. Strašně se mi líbí jeho myšlenky:
Není nutné vymyslet nový business nebo vymyslet něco nového, ale důležité je dělat to jinak a líp.
Což dokládá třeba jeho odvážný krok, kdy vstoupil na zdánlivě nasycený trh mobilních operátorů a vytvořil mobilního operátora postaveného na tom, co lidi štve. A uspěl.
A ještě jedna jeho myšlenka mi učarovala:
Pokud chcete mít spokojené zákazníky, musíte mít v první řadě spokojené zaměstnance. Tohle můžu podepsat...
V online podnikání je zase mým učitelem David Kirš.
V mém profesním ranku se mi moc líbí názory Liz Ryan, což je kariérní koučka z USA. Je hodně otevřená a někdy i kontroverzní. Líbí se mi její projekt, který se jmenuje Human Workplace. Pomáhá lidem získat práci a firmám zaměstnance a vše je založeno na lidskosti v práci, což je téma, které se mnou velmi rezonuje.
Projekty Jany Bártíkové
Linked Akademie – jak ovládnout LinkedIn a jak využít jeho potenciál k dosažení profesních a podnikatelských cílů
Získám dobrou práci – poradenství, jak získat práci, kterou budou mít lidi rádi
Lidé jsou základ – pomoc manažerům a personalistům najít a vybrat si správné lidi na správná místa
Ve všech projektech jde o kombinaci on-line vzdělávání, například e-book, nebo se přihlásit na on-line kurz, přijít na živý seminář nebo na individuální poradenství. Na živé semináře chodí hodně žen, muži zase mají radši individuální poradenství.
PR článek
0Související články
Další článek (vyjížděcí box)
Motivační dopis, že je přežitek? V žádném případě!
Jana Bártíková odpovídá na vaše dotazy, jak sestavit životopis a motivační dopis. Nepoužívejte staré šablony a nezapomínejte na fotografii. Co je dobré, kam, jak a co vlastně psát, když se chcete dostat na pohovor, se dozvíte dál v článku.
Mezi uchazeči se občas setkám s názorem, že motivační dopis je dnes už přežitek. Že ho stejně nikdo nečte, tak proč se s ním smolit, říká Jana Bártíková. Je to ale opravdu tak? Úkolem životopisu, říká dále Jana, je dostat vás na co nejvíce pohovorů. Jak napsat takový životopis?
Motivační dopis a jak ho vnímají personalisté
Personalisté, kteří motivační dopis nečtou, je nečtou hlavně proto, že to, co dostávají, vlastně NEJSOU motivační dopisy, ale nic neříkající texty, které za motivační dopisy jejich autoři mylně považují.
Pokud ho však vytvoříte a pošlete správně! OPRAVDU MOTIVAČNÍ dopis umí vytvořit a poslat méně než 10 % uchazečů.
Co je cílem motivačního dopisu?
Motivační dopis se jmenuje motivační proto, že uchazeč v něm má vyjádřit, co ho motivuje k tomu, že se o danou pozici uchází a proč chce pracovat pro tohoto zaměstnavatele. S nadsázkou se dá říci, že motivační je i proto, aby motivoval personalistu k tomu, aby si váš životopis přečetl s větším zájmem.
Dopis by neměl přesáhnout jednu polovinu strany A4. Text dopisu zkopírujte a vložte ho do těla e-mailu. Životopis připojte jako přílohu.
DOTAZY - MOTIVAČNÍ DOPISY
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli je nutné psát motivační dopis. Není to dnes už nadbytečné? Nestačí, když do e-mailu napíšu pár slov a přiložím životopis? Díky za odpověď. Zdena
Co motivační dopis není?
Krátký odstavec, kde napíšete jen, na jakou pozici reagujete a že v příloze je životopis.
Předpřipravený text, kde jsou jen obecné fráze a vy měníte jen oslovení adresáta, název pozice a firmy. Obsáhlý výčet vašich znalostí, dovedností, zkušeností…
Motivační dopis není dnes už dopisem v pravém slova smyslu, není to ani textový dokument, který by se přikládal k e-mailu spolu s životopisem. Je to ve skutečnosti těch „pár slov“ v textu e-mailu. Ale na těch „pár slovech“ záleží. Nestačí napsat jen „Dobrý den, reaguji na tuto pozici a přikládám životopis“. Tento motivační „dopis“ (e-mail) má právě hovořit o vaší motivaci. Proč chcete pracovat na této pozici? Proč pro tuhle společnost? V čem bude váš zásadní přínos pro zaměstnavatele? POZOR na fráze a vatu, kterých jsou motivační dopisy (i životopisy) plné… Pište lidsky, buďte konkrétní, za motivačním dopisem i životopisem musíte být vidět vy – reálný a jedinečný člověk.
Životopis a jak má vypadat?
Z životopisu se personalista musí především dozvědět informace, podle kterých by mohl někoho vybrat a pozvat na pohovor. Pokud se nedozví, co lidé umí, jaký je jejich potenciál, jakým přínosem pro daný tým na dané pozici mohou být, nemá podle čeho vybírat.
Klíčové informace, které personalista hledá, je: Jak kandidát na předchozích pozicích pracoval? Jak se mu dařilo? V čem uspěl? Jakých výsledků dosáhl? Co vytvořil? jaké dopady měla jeho práce?
Vytvořte si životopis, za kterým budete vidět VY! Který o vás řekne, kdo jste, co umíte a znáte, jaká je vaše hodnota, váš přínos a potenciál. A který vás dostane na většinu pohovorů. A vy získáte práci za pár týdnů.
DOTAZY - ŽIVOTOPIS
Markéto, a proč byste nemohla zavolat a zeptat se? Pokud nezavoláte, máte 100% jistotu, že se nic dít nebude a vaše šance jsou ztraceny. Když zavoláte, máte 50% šanci, že třeba váš životopis někde zapadnul, personalistka onemocněla… Jako uchazeč nejste přeci odsouzena do role nějakého „vyčkávače“, který musí čekat, až se firma laskavě uvolí… Jste rovnocenný partner! A když chcete něco vědět, tak se zeptejte! Také si mi to jednou stalo, poslala jsem životopis, a nic. Tak jsem zavolala a dozvěděla se, že můj životopis tam nemají, abych ho poslala znovu. Někde se ztratil… Pak mě pozvali na pohovor…
Ludmilo, to je skvělé, že jste tak plná energie! Píšete, že vás nezvou na pohovor kvůli vašemu věku. Ale ten nikde uvádět nemusíte, vlastně byste neměla! Údaje o věku (nebo datum narození), rodinný stav apod. do životopisu nepatří! Co naopak do životopisu patří, jsou informace, které zaměstnavateli ukáží vaši hodnotu a přínos. Takže jenom výpis pozic, kde jste pracovala, nestačí.
Vytvořte si originální životopis, nepoužívejte šablony a vzory z internetu. Váš životopis musí ve 30 vteřinách o vás říci, kdo jste (profesně), co umíte a znáte a jakým budete přínosem. Pouhý výpis pozic, případně doplněný náplní práce, nestačí. Je třeba ukázat nejen CO jste dělal, ale hlavně JAK. To za vás řeknou vaše výsledky, úspěchy, dopady vaší práce… Personalista si musí umět za vaším životopisem představit konkrétního člověka – VÁS. Fotografie v životopise vám pomáhá ho zosobnit. Datum narození, věk, stav a adresa bydliště do životopisu nepatří.
Celý návod na životopis, který vás dostane na pohovory, se do této odpovědi rozhodně nevejde. Vytváříme ho společně na mém celodenním workshopu, na který můžete přijít i vy. Anebo si ho můžete vytvořit podle tohoto mého návodu on-line.
PR článek
0Související články
Další článek (vyjížděcí box)
Důvěrnosti při pohovoru
Jaké chování na pohovoru je ještě akceptovatelné a co odpovídat na příliš důvěrné otázky? Na takové dotazy odpovídá kariérní koučka Jana Bártíková.
Otázky, které stojí na pocitu nerovnosti obou účastníků pohovoru, mnoho kandidátů štvou a poškozují značku zaměstnavatele. I přesto se s nimi stále můžete na pohovoru setkat.
Na pohovoru musíte odpovídat na otázky, i když se vám zdají nevhodné nebo hloupé. Jak tedy na tyhle otázky reagovat? Jana rozděluje odpovědi do tří skupin: většinová odpověď, odpověď s jiskrou osobnosti, odpověď s vědomím si své hodnoty.
Další chování, s jakým se můžete při pohovoru setkat, může vycházet z pocitu nadřazenosti personalisty, který si myslí, že pokud o práci stojíte, necháte si vše líbit. Není to ale potřeba, nenechte se zatlačit do slabší pozice, uvědomujte si svou hodnotu.
ODPOVĚDI NA DOTAZY
Karolíno, personalista zastupuje svého zaměstnavatele. Je jeho reprezentantem. Člověk na téhle pozici má být ten, kdo se stará o zaměstnance, o přístup k nim, o to, aby byli ve firmě rádi… Pokud on se chová nevhodně, chápu, že máte obavy z chování dalších lidí ve firmě. A s nikým dalším jste se nesetkala? Se svým budoucím nadřízeným? Pokud ne, požádejte o schůzku s ním, abyste měla lepší představu, a všímejte si, jak se cítíte. (Mimochodem, pokud jste neměla pohovor se svým budoucím šéfem, je něco špatně…) Zkuste najít někoho ve svém okolí, kdo ve firmě pracuje nebo pracoval, zeptejte se ho, jak se tam cítí. Na všem místě, pokud bych práci opravdu chtěla, tak bych na setkání s budoucím šéfem trvala a pokud bych měla pocit, že tento člověk je ok, informovala bych ho o nevhodném chování personalisty. Je možné, že to je jen výjimka, člověk, který není na svém místě a zbytek firmy o jeho chování neví…
Petro, ano, vaše prezentace na sociálních sítích může ovlivnit rozhodnutí zaměstnavatele o přijetí/nepřijetí. Vaše prezentace na sociálních sítích ukazuje část vaší osobnosti, ukazuje, kdo jste. A zda má zaměstnavatel právo…? Ano, samozřejmě, že má. Může se rozhodnout z jakéhokoliv důvodu někoho nepřijmout (výjimkou je diskriminace pro pohlaví, věk, rasu, náboženství). Zaměstnanec je investice, je také důležité, aby zapadl do firemní kultury, do týmu… Těch aspektů je mnoho. Zaměstnavatel má právo si vybrat. I vy máte právo zaměstnání odmítnout.
chtěla bych se zeptat, jestli je na pohovoru vhodné mluvit o dětech. Mám dceru a vůbec ji nezapírám, už se mi ale stalo, že mne potenciální zaměstnavatel právě kvůli tomu odmítl. Důkazy samozřejmě nemám, nicméně interní informace to potvrdila.
Děkuju, Jana (Benešov)
Jano, rozhovory o dětech na pohovor vůbec nepatří. Cílem pohovoru má být zjistit vaši kvalifikaci pro pozici, váš potenciál a přínos… Fakt, jestli máte nebo nemáte děti, s tím přeci nemá co dělat! Navíc – otázky na děti (věk, rodinný stav, náboženství…) by neměly na pohovoru vůbec zaznít!!! Jsou to diskriminační otázky a jejich pokládání zakazuje zákon. Pokud vás odmítl zaměstnavatel, jehož personalista se vás dotazoval na děti, nemáte čeho litovat. V takové firmě se nechovají k zaměstnancům s respektem.
Honzo, položte si otázku: Když se k vám chovají takto už na pohovoru, jak se k vám asi budou chovat, až budete pro ně pracovat? Stojí vám tahle firma za to? To vám pomůže se rozhodnout, zda čekat, anebo odejít. Můžete také zvolit taktiku, že počkáte a pak uvidíte, co se bude dít dál. Dostanete vysvětlení, omluvu? Můžete se také zeptat přímo, proč vás nechali tak dlouho čekat a sledovat reakci. Uvědomte si, že jako kandidát nejste v nějakém méněcenném postavení! Firma potřebuje vás a vy potřebujete ji, jste rovnocenní! A i vy si vybíráte, pro koho budete pracovat, vždyť vaše spokojenost v práci je důležitá! A podobné indicie vám právě mohou pomoci se rozhodnout, jestli pro tuhle firmu pracovat chcete.
PR článek
0Související články
Další článek (vyjížděcí box)
Život je těžký, ale my si ho můžeme udělat příjemný, říká Dagmar Černodrinská
Jak se stane, že se z redaktorky stane léčitelka? Dáša šla za svým snem, nebála se opustit pevné a jisté a vydala se do neznáma. Nyní pomáhá lidem s různými neduhy.
Dagmar vystudovala učitelství český jazyk, dějepis a získala doktorát na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy, ale k učení se nikdy nedostala. Pracovala dlouhá léta jako redaktorka v Československé televizi, pak v České televizi, 3 roky na Primě a poté na Nově v pořadu Áčko. Nyní spolupracuje na pořadu Polopatě. Dále Dáša psala pro různé noviny a časopisy, byla šéfredaktorkou časopisu Paní domu, působila v časopisu Katka. Poslední 3 roky ale změnila svůj život a vydala se na cestu alternativního léčitelství.
Dáša přes léto pobývá v Zadní Třebani, kam za ní také chodí někteří její klienti. Žije zde s přítelem Davidem Olbrichem a stafortšírskou teriérkou Bellou.
Má zde speciální masážní sedátko a okolní příroda pomáhá k lepší relaxaci jejích klientů.
Jak se Dáša dostala od činnosti redaktorky k léčitelství
V době, kdy jsem pracovala jako redaktorka a šéfredaktorka, jsem hledala ještě něco jiného, co by mi v životě přineslo nějaké zlepšení. Přešla jsem na alternativu, udělala jsem si kurz rodinných konstalací a kurz hypnózy u Bhagata (Johann Zeilhoffer) a kurz kraniosakrální terapie. Nově používám také energii, kterou má každý z nás, jen o tom ještě mnozí z nás neví. O této metodě jsem se dozvěděla díky Eriku Pearlovi, který byl letos v Čechách a uspořádal tu přednášku a kurz.
Dáša používá kraniosakrální terapii při léčení a říká: "Je to výborné například na premenstruační bolesti. Léčím to tak, že dám té ženě jednu ruku na záda a tu druhou asi 10 centimetrů nad bříškem a držím ji takhle třeba 5 nebo 10 minut. Bolest odejde.
O svém postupu při hypnózách Dáša říká, že jako terapeutka pouze pokládá otázky, ale klient si vlastně problémy řeší sám. Efekt může být různě silný a může se dostavit okamžitě, nebo se zpožděním, záleží, v jakém je pacient stadiu.
Nejlépe si pomůžete sami
Asi každý z nás, kdo pracuje, se někdy ocitl v situaci, kdy nevěděl, jak má pokračovat, co udělat jako první, kde vzít radu, jak se připravit k dalšímu kroku. Pokud chcete efektivně dosáhnout svých cílů, je osobní koučování nebo také life-coaching (životní koučink) pro vás ta nejlepší metoda osobního rozvoje. Základní myšlenkou koučování je přesvědčení, že všichni lidé jsou v něčem dobří a pokud jsou motivováni, mohou dosáhnout toho, co si přejí. Koučování probíhá formou řízeného rozhovoru a jeho cílem je nejen pomoci klientovi definovat si své cíle, ale také dosáhnout vytčených záměrů rychleji.
Kromě už zmíněných metod Dáša prozradila, že hodně používá bylinky. "Relaxuji tím, že se jdu projít nebo třeba ráda vařím. Moji klienti mě nijak nevysávají, spíš naopak. Já klientovi dodám energii, ale taky něco dostanu pro sebe, takže při tom vlastně taky relaxuji."
Co Dáša radí, když narazíte na negativního člověka:
"Posaďte se s rovnými zády, zavřete oči a prodýchejte to. Vdechujte pozitivní energii a vydechujte to, co vás štve."
S čím Dáša pomáhá
Lidé za Dášou chodí s různými neduhy, jako jsou deprese, psychické bolesti, rodinné problémy, ale taky třeba astma, bolesti zad nebo normální rýma.
Dáša s Davidem nyní chystají otevření nového Centra spokojenosti v Praze na Pankráci v Polygonu.
PR článek
0Další článek (vyjížděcí box)
ČtiDoma hledá redaktora pro zpravodajství a kulturu
Chcete vytvářet neodolatelné titulky? Máte chuť psát regionální zpravodajství a k tomu se starat o kulturní rubriku? Tak pojďte k nám a obohaťte náš tým o vaše nápady.
Píšeme nejdetailnější zpravodajství z Prahy a středních Čech.
Cílíme na čtenáře a podniky v Praze a Středočeském kraji.
Pro posílení týmu hledáme redaktora, dynamickou osobnost, rychlého jak blesk při vyhledávání informací a aktualit na internetu, který se nebojí kontaktovat osobnosti a zjišťovat podrobnosti, umí psát aktuální krátké zpravodajské články a plní rubriku Kultura.
Co je obsahem práce zpravodaje
Zpravodaj se zajímá o aktuální události z politiky, kultury, developerské projekty, vyhledává osobnosti, které žijí v regionu, představuje čtenářům jednotlivé obce, jejich přednosti i problémy. A hlavně je objektivní.
Redaktor pro rychlé zprávy a kulturu umí výborně pracovat se zdroji, získávat vazby a informace, identifikuje aktuality a vytváří rychlé zprávy. Kromě toho vkládá pozvánky na kulturní a společenské akce a pak o nich píše recenze. Komunikuje s organizátory kulturních akcí a navazuje s nimi mediální spolupráci. A také spolupracuje s ostatními redaktory.
Tým
Náš tým je složen z osobností a nadšenců pro věc. Každý redaktor má přidělenu svoji oblast, za kterou je odpovědný.
Pracovní prostředí
Naše redakce je umístěna na Praze 4, poblíž metra Budějovická, v prostorách moderní kancelářské budovy. V budově je vkusná jídelna, v okolí jsou obchody, kavárny i restaurace.
Nabízíme
Kreativní práci v rostoucím zpravodajském portálu. Budete se účastnit tréninků a workshopů. Umožníme vám osobní i kariérní růst. Slibujeme individuální přístup ke každému. Navíc máte zdarma skvělou kávu.
Od redaktora pro rychlé zprávy a kulturu očekáváme, že bude rychlý a kreativní, schopen navazovat mediální spolupráci, loajální, pochopení regionálního zpravodajství, identifikaci a porozumění cílové skupině.
Zkušenost v regionálním zpravodajství není bezpodmínečně nutná. Práce je vhodná i pro absolventy.
PR článek
0Související články
Další článek (vyjížděcí box)
Jsi nadšenec pro online marketing?
Máš nápady na reklamu? Jsi doma na sociálních sítích? Baví tě online? Říká ti něco copywriting? Zajímá tě digitální marketing? Nebojíš se analýz? Pak se k nám připoj a vymýšlej a spravuj s námi reklamy!
ČtiDoma.cz je zpravodajský portál, který cílí hlavně na čtenáře a podniky na okraji Prahy a v prstenci kolem ní. Potřebujeme stále vymýšlet a řídit dobrou reklamu. Stejně jako naši klienti.
Online marketing manager
Budeš vymýšlet a spravovat reklamu pro náš portál a pro naše klienty, budeš připravovat a analyzovat reklamní kampaně a budeš řídit emailingový marketing klientů.
Pojmy SEO, PPC (Sklik, AdWords), RTB, retargeting/remarketing, GA a direct mail pro tebe budou běžnou rutinou.
Budeš vymýšlet reklamní slogany, vytvářet obsah pro sociální sítě a weby a mailové kampaně. Kampaně budeš i analyzovat, optimalizovat a spravovat. Ve spolupráci s redaktory budeš realizovat i cílené PR kampaně.
Takže bys měl mít kromě nápadů i schopnost číst v číslech, měl bys umět analyzovat a interpretovat data nástrojů digitálního marketingu (Facebook Ads, Google AdWords, Seznam Sklik, direct mail a další). Stáhni si popis práce seniorské nebo juniorské pozice. Najdeš je pod článkem.
Zvládneš také copywriting a budeš spolupracovat s redaktory.
Pokud budeš mít zájem, můžeš realizovat prodej reklamy za provizi.
Nabídka
Jsi proaktivní? Organizovaný? Dotahuješ projekty? Jsi spolehlivý, pracovitý, samostatný a nebojíš s jednat s lidmi? Výhodou bude, pokud budeš mít nějakou zkušenost v marketingu nebo PR nebo v prodeji.
Za to ti nabízíme možnost realizace vlastních nápadů, kreativní práci v rostoucím zpravodajském portálu, skvělou kávu, tréninky, workshopy, osobní rozvoj, individuální přístup k tvým potřebám.
Pro mimopražské máme připraven specální program s převládající homeoffice. V redakci 2-3 dny v měsíci.
Tým
Jsme nadšenci pro vymýšlení skvělých titulků, textů, reklam. Každý den přemýšlíme, analyzujeme, píšeme a tvoříme. A občas jdeme na pivo. Budeš spolupracovat s redaktory, editorem, obchodníky.
Pracovní prostředí
Naše redakce je umístěna v moderní kancelářské budově kousek od metra Budějovická v Praze 4. V okolí je spousta zeleně a řada obchodů, kaváren i restaurací. V budově je jídelna, v kanceláři je k dispozici výborná káva.
PR článek
0Související články
Další článek (vyjížděcí box)
Granty a dotace. Jsou pro každého? Jak na ně dosáhnout?
V seriálu o dotačních možnostech vás chceme seznámit s tím, jaké jsou typy dotací a grantů, z jakých zdrojů se čerpají a jak o ně zažádat.
Základním principem grantů je možnost odstartování projektu a nemusíte tyto prostředky vracet. Granty jsou určeny na podporu projektů. Nepřicházejí automaticky a jejich získání nemusí být snadné.
Dotace je formou poskytnutí určitého množství finančních prostředků, nejčastěji ze státního rozpočtu (nebo také z územního rozpočtu). Může a nemusí být stanovena na konkrétní účel. Grant od dotace se liší přesnější účelovostí.
Typy dotací
Dotace jsou dvojího druhu. Města dostávají dotace na činnosti, které vykonávají za stát. Jedná se například o dotace na činnosti výkonů státní správy, dotace na školství (globální dotace i na základě počtu žáků), na mzdové prostředky pro zaměstnance, dotace na dávky a podpory v sociálním zabezpečení a například i na krytí nákladů spojených s reformou veřejné správy. Dalším typem jsou dotace, které nejsou nárokové a o které se musí žádat. Příkladem mohou být dotace ze Státního fondu rozvoje bydlení nebo ze Státního fondu životního prostředí apod.
Jaké jsou další dotační možnosti
Celkový počet aktivních nebo očekávaných pod/programů se pohybuje okolo 1 200. Mezi nimi jsou programy s velmi odlišnými příspěvky na projekt od několika tisíc Kč až po desítky milionů Kč a jsou poskytovány stovkami různých organizací.
Navíc v souladu se směrnicem EU by měly být dotace z veřejných financí omezovány na podporu nepodnikatelských subjektů, na výchovu, vzdělávání, výzkum, jehož výsledky jsou veřejně prospěšné, a podobně. Poskytování podpor nesmí narušovat rovné tržní podmínky nebo destabilizovat jakýmkoli způsobem otevřený evropský hospodářský prostor.
Oblasti podpory
Dotace na technologie
Dotace pro IT firmy
Dotace na výzkum a vývoj
Dotace na mezinárodní projekty
Dotace na nemovitosti
Dotace na ekologii a energetiku
Dotace na zaměstnance
Dotace pro podnikatele
V dotačním období 2014-2020 se dotace pro podniky snaží podpořit zejména rozvoj podnikání, konkurenceschopnost českých firem a také jejich spolupráci se zahraničními společnostmi. Podnikatelé mohou čerpat dotace jak z národních, tak i ze strukturálních fondů.
Kdo může čerpat dotace?
Dotace na podporu podnikání mohou čerpat firmy všech velikostí, nejvyšší míru podpory pak mají možnost získat malé a střední podniky. Nejčastěji podporovanou oblastí podnikání je zpracovatelský, neboli výrobní sektor. Konkrétní podmínky podpory jsou vždy stanoveny v jednotlivých programech, více specifikovány jsou pak v rámci vyhlášených výzev.
Přehled národních operačních programů
OP Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – řízený Ministerstvem průmyslu a obchodu
OP Výzkum, vývoj a vzdělávání – řízený Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy
OP Zaměstnanost – řízený Ministerstvem práce a sociálních věcí
OP Doprava – řízený Ministerstvem dopravy
OP Životní prostředí – řízený Ministerstvem životního prostředí
Integrovaný regionální operační program – řízený Ministerstvem pro místní rozvoj
OP Praha – pól růstu ČR – řízený Magistrátem hlavního města Prahy
OP Technická pomoc – řízený Ministerstvem pro místní rozvoj
OP Rybářství 2014-2020 – řízený Ministerstvem zemědělství
Program rozvoje venkova – řízený Ministerstvem zemědělství
Programy přeshraniční spolupráce
Interreg V-A Česká republika – Polsko – řízený Ministerstvem pro místní rozvoj
Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika – koordinovaný na území ČR Ministerstvem pro místní rozvoj
Interreg V-A Rakousko – Česká republika – koordinovaný na území České republiky Ministerstvem pro místní rozvoj
Program přeshraniční spolupráce Česká republika – Svobodný stát Bavorsko Cíl EÚS 2014-2020 – koordinovaný na území České republiky Ministerstvem pro místní rozvoj
Program spolupráce Svobodný stát Sasko – Česká republika 2014-2020 – koordinovaný na území ČR Ministerstvem pro místní rozvoj
Programy nadnárodní spolupráce
Program nadnárodní spolupráce Interreg CENTRAL EUROPE – koordinovaný na území ČR Ministerstvem pro místní rozvoj
Program nadnárodní spolupráce Interreg DANUBE – koordinovaný na území ČR Ministerstvem pro místní rozvoj
Programy mezinárodní spolupráce
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE – koordinované na území ČR Ministerstvem pro místní rozvoj
Program meziregionální spolupráce ESPON 2020
Program meziregionální spolupráce INTERACT III
Program URBACT III
PR článek
0Související články
Další článek (vyjížděcí box)
Skvělá práce, kde ji najít?
Chcete, aby vás práce bavila a současně vás uživila? Že je těžké to skloubit? Jana Bártíková, kariérní koučka, radí, jak najít dobrou práci, která vás bude naplňovat.
Než se vrhnete do hledání nové práce, odpovězte si sami na několik otázek. Kdy je vám příjemně, co vás baví, při čem vás ostatní obdivují a co umíte lépe než jiní. Na tom pak můžete začít stavět. Nejdůležitější je znát svou hodnotu, říká Jana.
Podle Jany jsou 2 důležité základní věci:
1. Co chcete dělat a proč, jaká práce vás bude bavit a naplňovat – pak máte možnost zacílení, soustředit svou energii a čas jenom na to důležité. Vnitřní motivace, která ve vás je, je i pro případného zaměstnavatele velkou hodnotou.
2. Uvědomit si vlastní hodnotu – dělat práci, která vám dává smysl a naplňuje vás. Lidé, speciálně Češi, se hodně podceňují. Často o sobě tvrdí, že nic zvláštního neumí nebo že toho neumí ještě dost. Ale to není pravda.
ODPOVĚDI NA DOTAZY
Vendulo, mnoho problémů v práci si způsobujeme sami tím, že nekomunikujeme. Váš šéf je úplně normální člověk jako vy. Prostě ho požádejte o čas na rozhovor na tohle téma a předložte mu, co všechno pro něj můžete udělat, jak ještě víc mu můžete být prospěšná. Nestěžujte si, nevyčítejte, ale naopak ukažte, co může získat! Na konkrétních příkladech vaší spolupráce.
Petře, to záleží na tom, co můžete na téhle pozici nabídnout. Co umíte a znáte, co ze svých zkušeností můžete uplatnit i na novém místě. Já bych se na vašem místě spíš zamyslela nad něčím jiným – jste si jistý, že tohle je opravdu práce pro vás? Budete tam šťastný? Teď jste svým pánem, rozhodujete si o sobě, řídíte si svůj čas… Chcete být zavřený v kanceláři, mít nad sebou šéfa a jeho šéfa a jeho šéfa…? Dělat rutinní práci... A možná, že i ve státní správě…? Pokud opravdu toužíte po „jistotě“ zaměstnání (která je jen zdánlivá, nikdo vám nikdy nemůže garantovat, že o tu práci nepřijdete), proč nevolíte raději práci v nějaké větší truhlárně, něco podobnějšího tomu, co děláte?