Horská elektrokola zvládnou i složitější terén. Nicméně je třeba dobře vybrat, hlavně aby vyhovoval rám a součinnost motoru, jinak vás bude kolo "kopat". Na obrázku Achilles Rebel s motorem Comp
Zdroj: ctidoma
Většina elektrokol jezdí po městě nebo po velmi mírném terénu. Zde je příklad kola s baterií na nosiči, je to levné řešení, ale těžiště kola se zvedne a to se pak hůře ovládá a zdá se těžké
Zdroj: ctidoma
Kompromisem je turistická verze. I zde se jedná o celkem levné řešení. Při vyšším výkonu motoru se již vyplatí univerzálnější horské elektrokolo
Zdroj: Apache
Motor elektrokola řídí ovládací jednotka. Tato je odolná proti poškození a nabízí pět režimů asistence. Zobrazuje aktuální rychlost, ujeté km, stav vybití baterie. Dá se napojit na aplikaci v telefonu. Některé jednotky ukazují i dojezd a čas
Zdroj: Comp Drive
Tato ovládací jednotka ukazuje i zařazený stupeň a doporučuje, kdy přeřadit. Nalevo pro přední tácy, napravo pro desetikolečko vzadu
Zdroj: Apache
I u elektrokola je důležitá váha. Apache Payat je jeden z nejlehčích strojů, váží 18 kg. Navíc má různě velká kola, přední 29" a zadní 27.5". Velké přední snadněji najíždí na překážky, menší zadní přináší lepší ovladatelnost. Pokrok nezastavíte.
Zdroj: Apache
V Evropě již prodej městských elektrokol překonal prodej těch tradičních. Mnohdy jde o designovou záležitost. A Češi jsou velkými výrobci, Apache, A-totem, Achilles a další značky
Zdroj COMP Drive
Základem elektrokola je motor. Ve všech souvislostech: Síla, točivý moment, naprogramování, senzor řazení, váha i jaký klade odpor při šlapání s vybitou baterií. Na obrázku konkurence boshe, vyspělý český COMP
Kolo s motorem není novinka. Tento exemplář sice jezdí i bez šlapání, ovšem jen občas a jen od pumpy k pumpě. Co nespotřebuje, to z něj po cestě vyteče. Velkou výhodou stroje je vysoká bezpečnost, je hlučnější než vlak
Zdroj: ctidoma
Ovládací jednotka Bafangu. Ukazuje trochu méně informací než COMP, ale zato vidíte, jakou silou vám motor pomáhá