Když Češi dobývají svět multimédií. Bleskové informace, milióny sledujících i spolupráce s Reuters

Český Livesport dobývá svět sportovními výsledky
Zobrazit fotogalerii (4)
 

Používá ji stále více lidí po celém světě. Snaží se hledat co nejaktuálnější výsledky z fotbalové Ligy mistrů, krajského hokeje i třeba zápasu kriketu. Mobilní aplikace společnosti Livesport se potýká se stále rostoucí klientelou a postupně expanduje do celého světa. Pozitivní na tom je zejména to, že se jedná o kompletně český projekt, za kterém stojí poctivá česká práce, jež dostává uznání u stále většího počtu uživatelů.

Na tuzemském i zahraničním trhu jsou milióny aplikací nejrůznějšího druhu. Mezi nejoblíbenější patří i ryze český Livesport, který oslovuje zejména sportovně založenou klientelu, jež je během několik málo sekund informována o téměř jakémkoliv zápase v Česku, Portugalsku, Číně nebo třeba v Brazílii. I takto se vlastně v dnešní době dělá byznys…

Nejsledovanějším zápasem v historii byla fotbalová odveta v březnu 2017 mezi Barcelonou a PSG. Tehdy první zápas skončil pro Barcelonu špatně (4:0), ale ve druhém přišla gólová smršť 6:1 a Barcelona nakonec postoupila.

Rekordní čísla, neustálý vývoj i přizpůsobení požadavkům

Svou stále se zvyšující oblibu aplikace či webové stránky Livesport potvrzují i samotná čísla. Jedním z nejúspěšnějších byl loňský duben, ve kterém Livesport navštívilo 75 milionů aktivních uživatelů, což je obrovské číslo. „Tolik nemáme každý měsíc, jsme závislí především na průběhu sportovní sezony. Nejlepší je pro nás podzim, kdy už se rozjely fotbalové ligy, ještě neskončily tenisové turnaje, jede NHL, KHL a basketbalové ligy,“ říká provozní ředitel Livesportu Patrik Dzurenda a dodává, že plánem pro rok 2019 je přesah měsíční návštěvnosti nad 100 tisíc.

Pro Finsko pesäpallo, pro Indii kriket

Ačkoliv je aplikace Livesportu stále oblíbenější, v převaze jsou stále ještě webové projekty. Ty, stejně jako zmíněná aplikace, jsou navíc pravidelně obohacovány o řadu novinek. Oblíbeným se stalo například upozornění na změnu stavu skóre „cinknutím“, které je možno individuálně zvolit u jednotlivých zápasů, nebo třeba zařazení dalších sportů, o kterých lze během pár vteřin výsledkově informovat. Každý fanoušek totiž požaduje něco jiného – příkladem může být např. nejpopulárnější sport ve Finsku - pesäpallo, nebo třeba českým fanouškům o dost známější kriket, jenž je třeba v Indii prakticky náboženstvím. Právě do kriketu se podle Dzurendy „dostával“ Livesport delší dobu: „Do něho jsme pronikali dva roky, než jsme ho perfektně zvládli, dokonale se naučili pravidla a pochopili nuance, které jinak vnímají ve Velké Británii a jinak třeba v JAR.“

Společnost Livesport vznikla v roce 2006 díky Jiřímu Marešovi a Martinu Hájkovi. V roce 2015 skupina Livesport koupila dánskou firmu Enetpulse. Má zhruba 120 zaměstnanců a 160 klientů, mezi které patří například zpravodajská agentura Reuters či dánská národní televize TV2. Roční obrat skupiny Livesport je přes 1 miliardu korun.

Když se nyní zaměříme na samotné weby, tak těch má společnost Livesport nejvíce v Evropě. V Americe se pak zaměřila zejména na univerzitní sport, protože tamější profesionální ligy mají velmi kvalitní informační servis. S projektem s názvem Resultados pronikla česká firma i do Latinské Ameriky, jejíž trh se následně stal jejím nejrychleji rostoucím. Některé projekty běží i v Indonésii, Austrálii, Indonésii či Malajsii.

Vypracovaný systém live-komentářů ve 30 jazycích

Cílem firmy je poskytování rychlých a kvalitních výsledků, dat a statistik. U TOP zápasů pak společnost poskytuje i live-komentáře. "To je hodně pěkná funkce, ale náročná – jeden člověk sleduje jeden zápas, není šance, aby toho kvalitně zvládl víc,“ říká Dzurenda. Zvláštností u této oblasti je, že komentáře vznikají prostřednictvím systému, který zahrnuje základní herní situace, jenž následně postupně dává dohromady a tvoří věty. Systém umí poskládat na 20 tisíc vět, jedna situace má několik variací popisu, takže výsledek nepůsobí strojově. Výsledkem pak může být komentář: „Gól, Cristiano Ronaldo přízemní střelou překonává hostujícího brankáře a posílá Real Madrid do vedení.“

A proč vlastně není jednodušší, aby vybrané TOP zápasy psal sám jeden člověk, bohatějším a rozvinutějším jazykem? Zde jde o rychlost a hlavně o to, že jeden člověk pomocí tohoto softwaru naplní live-přenosy hned ve 30 jazycích! I proto se Livesport dostal do desítek zemí po celém světě.

Veškeré příjmy z reklamy, pracovní směny max. 6 hodin

Reklama je jediným zdrojem příjmu Livesportu. Jejich nejčastějšími klienty jsou zejména sázkové kanceláře, protože mají velmi blízkou cílovou skupinu. Objevují se ale třeba i cestovní kanceláře, které pořádají zájezdy na vybrané sportovní utkání.

Také pracovní doba a náročnost samostatné práce je něčím specifická. U počítačů se totiž pracujte absolutně nepřetržitě. Lidé se střídají na několik směn, přičemž jedna směna má maximálně šest hodin. Během dne se odehraje i několik stovek utkání po celém světě, které tak sledují desítky lidí. U méně prioritních zápasů zvládne jeden pracovník až 18 zápasů zároveň. Dalších zhruba šest desítek zaměstnanců má pak společnost k péči o databázi, backend, marketing, vyhledávání nových kontaktů či samotné vedení firmy.

Levné letenky do celého světa: Jak pátrat, abychom ušetřili i několik tisíc korun? Více čtěte: ZDE.