Seriál o personálních agenturách: AXIAL PERSONNEL AGENCY

V jaké míře využívá agentura headhunting? U pozic středního a vyšší managementu tvoří až 65 %.
 

Klienti je oslovují především v případech, kdy potřebují obsadit nesnadné pozice. Obecně platí, čím méně specifických požadavků na kandidáta, tím snadnější hledání.

Headhunting o manažerských pozic tvoří zhruba 65 %

Personální agentura Axial není na trhu žádným nováčkem. V České republice působí od roku 1994 a její záběr je skutečně široký. „Vysokou úspěšnost vykazujeme při obsazování zaměstnanců do oblasti administrativy, HR, strojírenství, zdravotnictví, obchodu, call center, účetních oddělení, recepcí a středního managementu,“ říká obchodní ředitel z Axial Marek Strieborný. „Pozice v oblasti vyššího a top managementu hledáme prostřednictvím divize přímého vyhledávání.“

Právě přímé obsazování neboli headhunting je otázkou, kterou s námi některé agentury nechtěly vůbec probírat. „U pozic středního a vyššího managementu tvoří headhunting přibližně 65%,“ prozradil nám pan Strieborný. „Přímé vyhledávání bývá často kombinováno s dalšími formami náboru.“

Mohlo by vás zajímat: Seriál o personálních agenturách: Grafton Recruitment

Méně specifik = jednoduší hledání

A v jakých případech je nalezení vhodného kandidáta opravdový oříšek? „Naši klienti si u nás objednají službu zejména v případech, kdy potřebují obsadit „nesnadné“ pozice,“ říká pan Strieborny. „Jednoznačně se jedná o pozice v oblasti IT, zejména programátoři, vývojáři, SW inženýři atd. Obsazení těchto pozic je dlouhodobě problematické nejen v ČR, ale dovolím si říci, že v celé Evropě. Dále se jedná o pozice strojírenské, jako jsou např. konstruktéři, ale i dělnické profese – nástrojaři, svářeči nebo obsluha CNC strojů.

Obecně uchazeči nejeví velký zájem o pozice ve finančních službách či v aktivním telemarketingu. Nikdy nebude jednoduché najít dobrého obchodního zástupce. Nicméně obecně se dá říci, čím méně specifických požadavků na potenciálního zaměstnance, tím jednodušší hledání.“ V databázi agentury jsou registrovány stovky kandidátů. Z nich obvykle vyberou a představí klientovi alespoň tři uchazeče.

Mohlo by vás zajímat: Kandidát by měl do týmu zapadnout i lidsky

Chceš-li práci mít, musíš pilný být

„Kandidátům pomáháme s prezentací sebe sama na pracovním trhu, přípravou životopisu či motivačního dopisu, pracovněprávním poradenstvím a dalšími doprovodnými činnostmi, které mohou zvýšit úspěch konkrétního uchazeče při účasti ve výběrovém řízení,“ popisuje přístup k člověku, který shání přes agenturu práci, Strieborný.

Snaha nicméně musí být oboustranná. „Snažíme se spolupracovat výhradně s aktivními uchazeči o zaměstnání, abychom byli co nejrychleji schopni reagovat na jejich zájem o nové pracovní uplatnění i aktuální personální potřeby našich klientů,“ dodává obchodní ředitel.

Mohlo by vás zajímat: Seriál o personálních agenturách: MM personální služby