Jak získat více času? 2. část

Nenechte se svazovat časem, buďte naopak pány svého času.
01.01.2016 - 10:47  

Máte pocit, že nestíháte, i kdybyste se přetrhli? Přečtěte si několik tipů, jak si uspořádat čas a usnadnit život.

  • 1. Zasahují stanovené cíle do více oblastí vašeho života? Při určování priorit bychom se měli zaměřit na to, zda naše cíle v případě jejich dosažení pomohou pouze nám osobně nebo např. i naší rodině. Jakmile totiž cíl zasahuje do více oblastí našeho života, motivace k jeho dosažení se zvyšuje. Například tím, že si zlepšíte angličtinu, sice pomůžete v prvé řadě sami sobě. Jakmile díky skvělé angličtině získáte lepší práci, kde vám nabídnou vyšší plat, za který budete moci jet na pořádnou rodinnou dovolenou, už dosažený cíl zasahuje jak do pracovního, tak do soukromého života.
  • 2. Ukliďte si. Banalita, kterou nám vtloukaly do hlavy už naše maminky, skutečně má své opodstatnění. Lidé totiž mají tendenci obklopovat se předměty, které absolutně nepotřebují. Rozhlédněte se po své kanceláři a zkuste se u každé věci, kterou najdete na svém stole zamyslet, zda ji skutečně denně potřebujete. To, co nalezne využití čas od času, můžete schovat do skříně. Při procházení místností jistě najdete i věci, jejichž využitelnost je prakticky nulová. Buďte poctiví a všech těchto zbytečností se nemilosrdně zbavte. Totéž platí, pokud přes ikonky na ploše už ani nevidíte na tapetu svého počítače. Rozřaďte si vše přehledně do složek, popř. do archivu v případě emailu.
  • 3. Buďte dochvilní. Notoričtí zpozdilci nám dokážou pít krev. Upřímně si ale přiznejte, kolikrát jste bez vážnějšího důvodu dorazili pozdě na schůzku vy samotní. Pokud se tak nikdy nestalo, pak vám gratulujeme. Všem ostatním radíme: choďte včas, dodržujte termíny, odpovídejte na emaily co nejdříve. Na druhou stranu oceňujte totéž u druhých. Stanete se člověkem, s nímž budou ostatní rádi spolupracovat, protože je na něj spolehnutí.
  • 4. Určete si priority i v komunikaci. Kolikrát se vám stalo, že vás někdo zdržel zcela nesmyslnými řečmi? Ukončujte nesmyslné a nekonstruktivní debaty, když se potřebujete soustředit na svou práci, kdykoliv je to možné. Řada věcí se dá vyřešit např. po emailu. Písemně se mnoho lidí vyjadřuje věcněji než pro komunikaci tváří v tvář.

Přečtěte si také: Jak získat více času? 1. část

Text vychází z příručky firmy Business Success, spol. s.r.o. Jak získat čas?. Jejím autorem je Pavel Ranc.

 


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru