Jak jíst na cestách: Paštiky nechte doma. Zabalte si rybičky

Ochutnávejte místní speciality a to, co si doma nedáte
10.08.2016 - 11:00  

Jak se nejlépe stravovat na dovče? Nebojte se pít v horkém počasí kávu. Paštiky nechte doma, vezměte raději zeleninu a rybičky. A jaké další důležité tipy pro vás máme, aby dovolená proběhla podle vašich představ?

Kávu v horkém počasí můžete
Nemusíte se bát pití horkých nápojů, jako je káva a čaj. V teple se povzbuzení kofeinem naopak vyplatí, zvláště když máte nízký tlak. Navíc při rozumné míře neodvodňuje organismus, podle Mgr. Kateřiny Šimkové, nutriční specialistky, jde o mýtus. Nemusíte se tedy svého ranního požitku vzdávat, i když skleničkou vody navíc nic nezkazíte. Co byste ale vynechat měli, je pití alkoholu včetně piva, protože to k odvodnění organismu přispívá.

 

Jestliže jídlo s sebou, tak konzervy s vysokým obsahem bílkovin
Ne každý má možnost stravovat se na dovolené jako v pohádce, respektive možná vyrážíte na čundr a je jasné, že nebude prostor na restauraci. V takovém případě jsou skvělou volbou rybičky v konzervě pro vysoký podíl bílkovin. Můžete vzít i lančmít. Dobrou volbou jsou také zeleninové pomazánky, fazole či sterilovaná zelenina.

Konzervy vám ale pravděpodobně stačit nebudou, nejlepší je čerstvá zelenina či místní speciality, snažte se vhodně to zkombinovat. Doma nechte paštiky, polévky z pytlíku a další podobné potraviny, které tělu potřebné živiny nedodají, naopak obsahují hodně soli, tuku a konzervačních látek.

 

Na nevolnost při cestování pomohou zázvorové bonbóny

Je vám špatně v autě nebo ve vlaku? Není dobré cestovat s plným, ale ani úplně prázdným žaludkem. „Nejlepší svačinou na delší cestu jsou suchary nebo suché rohlíky. Pomáhá i zázvor ve formě bonbonů nebo lízátek,“ doporučuje nutriční specialistka Šimková. Děti by po cestě neměly číst a vždy sedět po směru jízdy. Každé dvě hodiny také dělejte pauzy, kdy si odpočinete od řízení a nadýcháte se čerstvého vzduchu nebo se trochu protáhnete. 

 

 

 


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru