Velkopopovický Kozel prozkoumal kutilství v Čechách

Ukázka kutilských výtvorů, které se sešly do velkopopovického pivovaru
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Přes dvě třetiny dotazovaných se věnuje kutilství. Do své záliby vloží kutilové v průměru 10 075 korun za rok. Průzkum provedla společnost ppm factum research mezi pěti sty respondenty.

„V pivovarech se odjakživa soustředila celá řada řemeslníků. I v dnešní době pivo vaří lidé, kteří dělají své řemeslo s nadšením a láskou. Naším záměrem je docenit všechny, kteří svou práci odvádí poctivě,“ říká velkopopovický sládek Vojtěch Homolka.

Kutění jako vedlejší úvazek

Oslovení kutilové uvedli, že ročně mimo svoji pracovní dobu odpracují při kutění další 2 měsíce, tj. 43,5 směny. Nejaktivnější jsou kutilové v létě a to v průměru 35 hodin měsíčně. V zimě pak pracují "pouhých" 22 hodin měsíčně. Možná po právu tak 85 % respondentů označilo naši zemi za nejkutilštější v Evropě.

Postav třeba zeď

Za skutečné kutiství jsou považovány drobné stavby jako pergola, zahradní domek, plot nebo alespoň krmítko pro ptáky. Následuje malování, sestavení nábytku či pověšení lustru. Namazání pantů, sekání trávy nebo výměna žárovky, podle názoru respondentů úrovně kutilství nedosahuje. Více než ¼ Čechů uznává sledování hobby pořadů jako kutění samotné. 

Kozel pro kutily

58 % kutilů se svými výtvory chlubí svým nejbližším. Každá čtvrtá kutilka předvádí svá díla na sociální síti Facebook nebo Instagram. 13 % mužů zase rádo svou práci prodiskutuje v hospodě. Vychlazené pivo si po práci dá 13 %. Jedna třetina žen by přitom kutilům pivo po práci dopřála. „Příjemným zjištěním je pro nás také fakt, že právě Velkopopovický Kozel je značkou piva, která je nejčastěji s kutilstvím spojována,“ komentuje sládek Vojtěch Homolka.  

Klíčová slova: