Rozlučka před odchodem na věčnost. Poříčí žilo Poslední jízdou

Pro nedělní závod bylo vypsáno deset kategorií
Zobrazit fotogalerii (6)
 

Autokrosové závodiště v Poříčí nad Sázavou nezahálelo ani na Velikonoční neděli. Každoroční seriál závodů pojízdných vraků tu načal svou pátou sezonu.

„Osmdesát procent automobilů nebyl úplný šrot,“ říká pořadatel Poslední jízdy

 

Areál Na Homolce nehostí pouze závody motosportu. Více na Cvičení dělá mistra. Poříčská zima prověřila dobrovolné hasiče

„Startují tady sice vozy, které jsou určené k tomu poslednímu svezení. Nicméně, přibližně tak 80 % kluků sem přijelo se stroji, které ještě nejsou tak shnilé. Není to úplný šrot,“ upozorňuje Jan Růžička, pořadatel Poslední jízdy. Podmínkou před vjezdem na poříčské závodiště byly fungující pásy a brzdy u každého z automobilů. Každý z účastníků musel mít povinně nasazenou jezdeckou přilbu.

 

V Poříčí se lidé obecně velmi dobře baví. Podívejte se na Masopustní veselí v Poříčí nad Sázavou

„Ve většině jsou to vozy s propadlou technickou kontrolou. Některé z automobilů nestačili jejich majitelé včas dohlásit na odbor dopravy. Máme tu ale i jiné případy. Jsou tu auta, která babičky poskytly svým vnukům alespoň pro zábavu na Poslední jízdě, když už samy nejsou způsobilé řídit,“ vysvětluje Jan Růžička, pořadatel a jeden ze zakladatelů každoročního cyklu závodů.

 

Jízda po prvotřídní trati s autem za pár tisíc. „Příště do toho půjdu znovu,“ těší se nováček

 

Závodiště v Poříčí nad Sázavou je pravidelným hostitelem Mezinárodního Mistrovství republiky v autocrossu. Letos se tu pojede ve dnech 16. a 17. července

Původně začala Poslední jízda jako malá recesistická akce, určená jen pro samotné pořadatele. Postupem času však zájem o sportovně-dobrodružný podnik přerostl z týmu organizátorů i na další motoristické nadšence. „Člověk se může svést na republikové trati s autem, které pořídí i za 3000 korun,“ zmiňuje hlavní přednost Poslední jízdy Jan Růžička. Na startovní čáru postupně přijelo okolo 130 vozů.

 

V Poříčí soutěžili závodníci v deseti kategoriích. Do 1400 ccm zvítězil mezi muži Vlastimil Suk, mezi ženami Petra Veselá. Kategorii žen nad 1400 ccm ovládla Ilona Hampeštová. V kategorii speciálů zvítězil Jan Jiroušek. Nejrychlejším v kategorii Favoritů byl Petr Kejdana. Kategorii nad 1600 ccm vyhrál Jan Jiroušek. Do 1600 ccm triumfoval Jiří Struska, v buggy 4x2 Michal Šilpoch. Nejobsazovanější kategorii Felicií vyhrál Michal Dvořák. Kategorii Kart ovládl Petr Doležal.

Účast na prvním z celkových pěti závodů v sezoně si nenechal ujít ani tým závodníků z Černých Voděrad na Černokostelecku. K nim se řadil i Martin Kalivoda, který se na start oblíbeného závodu postavil vůbec poprvé. „Akce jsem se chtěl zúčastnit už dávno. Auto jsem si proto v předstihu koupil přes inzerát,“ informuje o přípravách na Poslední jízdu nováček. „Jet na trati nebylo úplně jednoduché. Člověk si musí dávat pozor a trefit se do vyjeté stopy. Příště do toho ale půjdu znovu,“ těší se Martin Kalivoda.

 

Diváci byli v bezpečí. Od trati je dělil plot

 

Poslední jízda a slunečné počasí přilákaly na sportoviště nejen slušnou řádku závodních jezdců. Do areálu Na Homolce si našla cestu i přibližně tisícovka diváků. „Obrovské plus tady v Poříčí je, že se diváci nacházejí mimo trať. Od ní je dělí drátěný plot. Nemůže tak dojít ke kontaktu,“ pochvaloval si bezpečnostní opatření hlavní pořadatel Jan Růžička. Ten si chválil i celý průběh nedělních závodů. „I když mi několikrát pořádně zatrnulo, nikomu se nic nestalo. Věřím, že ani diváci neodcházeli zklamaní,“ uzavírá pořadatel.

Klíčová slova: