Historické motocykly Čechia-Böhmerland dorazily do Pyšel

Předseda klubu Čechia-Böhmerland Václav Slovák
Zobrazit fotogalerii (16)
 

Spanilá jízda vzácných historických motocyklů Čechie-Böhmerland měla zastávku v Pyšelích. Nejdelší motocykl světa má dnes hodnotu kolem dvou milionů a jsou jich jen desítky kusů.

Firma Čechie Böhmerland působila v letech 1924-1939. Čechie byl nejdelší sériově vyráběný motocykl na světě, měl 3,2 m. Motocykl zkonstruoval a vyráběl  od roku 1925 Albin Hugo Liebisch původně v Krásné Lípě, později v Kunraticích u Šluknova. Vyrobeno jich bylo jen necelých 3 000 kusů a v současné době mají velkou hodnotu. V Česku je nyní už jen maximálně sto kusů tohoto unikátu. V roce 1995 byly zapsány jako památka. 

"My jsme takoví blázni, že milujeme tyhle zvláštní stroje. Mají opravdu nevídané konstrukce. Starší modely mají kruhové díry v kolech a podle toho se pozná, že jde o litá hliníková kola. Když Japonci v šedesátých letech udivovali svět s litými koly, tak my jsme je znali už čtyřicet let. Motor je šestistovka. Dělí se na krátký a dlouhý Böhmerland. Krátký je Sport, buď jednosedadlový, nebo Sport Tourist je pro dva. Dlouhý je pro tři za sebou sedící osoby," vypráví o své vášni organizátor akce Jiří Zezulka. 

"Dohodli jsme se, že pojedeme na výlet. Vyjížděli jsme z Horních Počernic, kde jsme také udělali krátkou výstavu. Jeli jsme přes Říčany, Velké Popovice, Štiřín, z Pyšel pokračujeme na Senohraby, Hrusice, Mirošovice a zase zpátky do Počernic," popisuje cestu Jiří Zezulka, který vlastní unikátní motocykl již čtyřicet let.

"Motorky jsou buď červenožluté, nebo zelenožluté. Asi 80 % bylo červených. Mladí draví jezdci měli červenou barvu a usedlejší pánové zelenou," vysvětluje předseda klubu Václav Slovák.

Konstuktér Albin Liebisch měl k Čechám velmi kladný vztah a bohužel byl po válce dost surově odsunut do Německa. 

 

 

Klíčová slova: