A kdo je váš Favorit?

Favorita nahradila Felicie a vyráběla se v letech 1994 až 2011. Měla už vícebodové vstřikování a ve vyšších verzích dosla i motor o objemu 1,6 litru. A ke konci kariery se do Felicie montoval i diesel 1,9 se spotřebou 5,8 l/100 km
Zobrazit fotogalerii (11)
 

Letošní rok je tak trochu zlomový. Hned několik firem slaví čtvrtstoletí, patří mezi ně i radotínský Femat. Ten vybudoval známý autokrosař Bořivoj Tlášek, víte o něm něco? A jak se za pětadvacet let vyvinula Škodovka?

Bořivoj Tlášek (68)
Vůně benzínu ho provází celým životem. Do paměti národa se zapsal jako autokrosař, který bojoval se slavnou generací Křesťan, Bartoš, Altrichter, Landa,  Kottek. „Bořík“ Tlášek časem předal žezlo Petru Turkovi, též z Radotína, dvojnásobnému mistru a šestinásobnému vicemistru Evropy. 

Favorit za 35 průměrných platů

Za 23 let se změnilo téměř všechno. Například škodovka v roce 1993 prodávala jen jediný model, a to Favorit s italskou karoserií Bertone. Ten tehdy stál 35 průměrných platů, ale zákazník byl často v euforii, že získá nové auto, a tak nesmlouval o ceně.
 

Dnes je AutoCentrum Femat po rekonstrukci autosalonu a prodává 5 modelových řad škodovek ve stovce možných kombinací výbav a motorů. Ale hlavní změnou jsou služby pro zákazníky. 

Čtete také rozhovor se spolumajitelkou Miluší Jiráskovou. Femat přivedl ke Škodovce autokrosař Bořivoj Tlášek

Favorita nahradila Felicie a vyráběla se v letech 1994 až 2011. Měla už vícebodové vstřikování a ve vyšších verzích dosla i motor o objemu 1,6 litru. A ke konci kariery se do Felicie montoval i diesel 1,9 se spotřebou 5,8 l/100 km
Zobrazit fotogalerii (11)

Zásadní změny:

Zásadní změna, kterou AutoCentrum muselo projít, se týká zákazníka. Ten musí cítit přidanou hodnotu a svému prodejci věřit, že se o něho postará za dobrou cenu. Velkou roli hrají emoce, tedy jak se zákazník ve Fematu cítí. Pro Femat je důležité:

zcela transparentní informace jak od prodejce, tak od technika servisu

  • rychlé dodání nového vozu
  • že ho jeho zákazníci doporučují
  • zapůjčení auta po dobu servisu
  • věrnostní sleva při servisu
  • umytí auta při servisu

 

Velkým tématem je servis

Servis Fematu je ve značkové konkurenci levný. Přesto je v hodinové sazbě dražší než „garážové servisy“, proti tomu stojí, že školený specialista na škodovku je rychlejší a zákazník dostane značkové díly, které se objeví na faktuře. Femat garantuje cenu a na servis dává záruku.

Dříve
Prodával se jediný model Favorit:
* stál 35 průměrných platů
* kufr měl objem 271 litrů
* na 100 km/h zrychlil za 14 vteřin

Konkurence Favoritu

* Lada Samara
* Oltcit (Rumunský Citroen)
* Fiat Uno
* VW Golf

Zákazník 
* nebyl zvyklý na slevy
* nebyl zvyklý na služby
* chtěl si auto opravovat sám

Dnes
* Škoda vyrábí 5 modelových řad ve stovce kombinací
* 35 průměrných platů stojí vybavený Superb
* Škoda jednoznačně vede v prodeji všech kategorií
* Škoda má nejlepší užitnou hodnotu po započtení ceny ojetého vozu

Zákazník
* srovnává cenu
* nechce se starat
* vyžaduje služby
* přichází informován, přesně ví, co chce

Milníky Fematu

1993: Femat začal prodávat škodovky v roce ve Velké Chuchli v Kazínské ulici. První autosalon vznikl z bývalých skladů Mototechny. Tehdy se prodávalo kolem 100 nových aut ročně a v servisu a autosalonu pracovalo tehdy 10 lidí dohromady. Do autosalonu se vešlo maximálně 6 aut. První prodaná škodovka byl modrý Favorit.

1997: Kapacita autosalonu přestala stačit a Femat vybudoval nové AutoCentrum v Radotíně na Výpadové ulici. V nové budově je velkorysý prostor pro 7 modelů a vedle vznikl autobazar pro stovku aut.

2002: Velká voda kulminovala ve výšce 2,5 metru a dosahovala těsně pod strop přízemí. Auta se podařilo zachránit.

2008: Kolem roku 2008 se začala projevovat krize a prodej aut se propadal.

2009: Přestala stačit kapacita autoservisu a Femat se z Chuchle stěhuje do Radotína do Vrážské ulice. Trvalo dva roky, než si zákazníci zvykli na radotínskou adresu, stále jezdili do Chuchle.

2015: Současnost. Autosalon je přestavěn podle požadavků Škodovky a nově vybaven. V autosalonu a servisu pracuje 34 zaměstnanců a Femat prodal na 300 nových aut a dvakrát tolik ojetých.

2016: Prognóza ukazuje, že letos Femat prodá na 400 nových škodovek. Podobně rychle roste bazar, kde dominují roční vozy s garancí.