Urychlete výstavbu Pražského okruhu, vyzývá dopis ministra Ťoka

Kdy bude stavba dokončena?
 

Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek se rozhodli jednat. Ministru Danu Ťokovi poslali otevřený dopis, ve kterém žádají o zrychlenou dostavbu Pražského okruhu. 

Hejtman Středočeského kraje Miloš Petera a náměstek primátorky hlavního města Prahy Petr Dolínek (oba ČSSD) společně posílají ministru dopravy Danu Ťokovi (ANO 2011) dopis s výzvou co nejdříve řešit současný stav, který neumožňuje další pokračování investorské přípravy výstavby Pražského silničního okruhu. Konkrétně se jedná o stavby D0, 511 D1 – Běchovice a navazující stavby silnice I/12 Běchovice–Úvaly, tzv. Běchovické spojky.

„Na společném setkání vlády s hejtmany tuto středu jsem všechny přítomné informoval, že tato část obchvatu Prahy je pro Středočeský kraj i hlavní město naprosto klíčová a že žádáme o řešení, které by u této stavby vedlo k minimálnímu zpoždění. Od ministra dopravy Ťoka jsem získal ujištění, že se na takové variantě pracuje,“ řekl hejtman Petera.

Doprava je jedno z hlavních témat (nejen) Středočeského kraje. Dopravní kolaps a rozkopané silnice: Jak to vidí kandidáti na středočeského hejtmana?

V dopise středočeský hejtman a náměstek pražské primátorky zodpovědný za oblast dopravy na ministra apelují, aby bylo co nejdříve zadáno nové posouzení stavby vlivu na životní prostředí (EIA), a to bez jakéhokoliv prodlení. „Současně Vás, pane ministře, žádáme, aby v rámci projednání zmíněného vlivu na životní prostředí již nebylo projednáváno variantní řešení trasy, kdy stávající trasu lze považovat za ,stabilizovanou‘. Oba kraje ji mají zanesenu v Zásadách územního rozvoje (ZUR), a pražské ZUR byly potvrzeny dokonce nezávislým soudem,“ uvádí se v dopise.

Podle hejtmana Petery je důležité situaci řešit dříve, než začne platit zákaz vjezdu kamionů do hlavního města. „Je logické, že v tom případě bychom i my museli vjezd těžkých nákladních aut na silnice v majetku Středočeského kraje regulovat. Krajské silnice druhých a třetích tříd nejsou technicky způsobilé zvládnout nápor tranzitní kamionové dopravy,“ doplnil hejtman Miloš Petera.