Po kraji na 1 jízdenku, integrace pokračuje!

Tramvají do Zdib? Opravdu?
 

Po celém kraji byste se měli dostat na jednu jízdenku. Tak odvážný a diskutovaný návrh by se měl brzo stát realitou. Doprava bude pohodlnější a dostupnější.

Jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád, jedna síť - sen mnoha Středočechů, kteří dojíždí do Prahy do školy či do zaměstnání. Teď to totiž vypadá tak, že většina dojíždějících musí mít jízdenku na pražskou dopravu a druhou na cestování po Středočeském kraji.

Středočeský kraj se již nějaký čas snaží situaci změnit, větší snahy o propojení středočeského a pražského dopravního systému můžeme zaznamenat hlavně teď - před volbami.

Nyní nově řídicí rada společného integrovaného dopravního systému (IDS) Prahy a Středočeského kraje schválila na společném úterním zasedání návrh na zřízení středočeského organizátora integrované dopravy. Příspěvková organizace Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK) bude ve spolupráci s pražským ROPIDem následně připravovat integraci jednotlivých oblastí podle schváleného harmonogramu. IDSK a ROPID budou na základě vzájemné smlouvy v budoucnu spolupracovat a doplňovat se, aby postupně mohl vzniknout společný integrovaný dopravní systém, který bude pokrývat území Prahy i celého Středočeského kraje podle zásady jedna jízdenka, jeden tarif, jeden jízdní řád, jedna síť. Cestující tak budou moci jezdit po celém kraji i Praze na jednu jízdenku, a to vlaky, autobusy i dalšími druhy veřejné dopravy včetně pražské MHD.

S dopravou to není snadné. V Praze situace poněkud zhoustla. Z Pražského okruhu je parkoviště. Uzavřeli tunely

„Příprava další integrace veřejné dopravy v Praze a ve Středočeském kraji pokračuje podle schváleného harmonogramu. Na příštím jednání krajského zastupitelstva bychom měli projednat a schválit zřizovací listinu nového organizátora integrované dopravy. Od nového roku by se měla rozjet integrovaná doprava v regionech Nymbursko II, Mělnicko III a Sedlčansko I, od poloviny roku 2017 by mělo následovat i Kladensko, “ informoval o výsledku jednání hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD), který má v Radě Středočeského kraje oblast dopravy na starosti.

Prahu na jednání reprezentoval náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD), který přislíbil, že návrhem na společnou integraci pražské a středočeské veřejné dopravy se v nejbližší době bude zabývat i Rada hlavního města Prahy. „Je třeba co nejdříve sladit například i nákup nových jízdenkomatů s jednotným systémem tak, abychom v budoucnu nemuseli řešit problémy,“ upozornil náměstek Dolínek.

Členové řídicí rady se na úterním jednání dále zabývali například návrhem na prodloužení severního podchodu v železniční stanici Praha hlavní nádraží, problematikou odměňování řidičů autobusů veřejné dopravy a stavem příprav projektů ITI. „Dotkli jsme se také problému plánované výstavby nových tramvajových tratí za hranice Prahy do středních Čech. V budoucnu by měly vést tramvajové linky na jihu například do Písnice a Jesenice, na západě na letiště a do Horoměřic a na severu do Zdib. Na projektech nových tramvajových tras budeme s Prahou spolupracovat,“ doplnil hejtman Miloš Petera.

Klíčová slova: