Výjezd z Blanky se při zácpách uzavře. Magistrát ustoupil, Praha 6 slaví

 

Magistrát ustoupil, Praha 6 slaví. Co se zdálo jako nemožná věc, se této městské části nakonec podařilo. V případě dopravní kalamity bude prodlouženou světelnou signalizací omezen provoz v Roztocké ulici, navíc je schváleno i případné uzavření výjezdu z tunelu Blanka u Prašného mostu. 

V první řadě je třeba říct, že obyvatelé Prahy 6, zejména Dejvic, opravdu trpí. Bez nadsázky. Dopravní zácpy je výrazně omezují prakticky každý den a provoz je tam neúnosný. Tím spíš, když je nyní dočasně uzavřena Korunovační ulice. A taky je pravdou, že starosta Ondřej Kolář pro "svoje" lidi něco udělal.

Proč zrovna teď, když je příští týden v Praze 6 první kolo senátních voleb, je zajímavým aspektem celé "kauzy", ale nechme to tentokát být. "Světelná závora je dobré řešení, které se mělo realizovat už se zprovozněním tunelu Blanka. Uzavření výjezdu směrem na Prašný most považuji za zbytečné. Výsledek bude jen ten, že tam bude více aut na povrchu už od křižovatky U Vorlíků a zhorší se situace na Hradčanské," má jasno Vratislav Filler ze sdružení Auto*Mat.

Zbytečná Blanka?
Zároveň dodává své vlastní řešení. "Měla by se udělat druhá světelná závora směrem do centra v Liberecké nad ulicí V Holešovičkách, aby do Blanky nejelo tolik aut." Jisté je, že si Praha bere jako rukojmí řidiče a další Pražany. "Pro obyvatele Prahy 6 je to vytoužené světlo na konci tunelu. Oceňuji konstruktivní přístup vedení metropole," pochvaloval si Kolář. Aby také ne! Vítězné náměstí a jeho okolí se sice nestane oázou klidu, ale pořádně si oddychne.

S podivem je, že to povolili na magistrátu. Blanka, která stála miliardy, se teď začne uzavírat? "Opět se ptám: Jestliže není Blanka schopná udržet pod zemí auta, ani v ulicích, pod kterými vede, tak proč ji Praha stavěla," kroutí hlavou Filler. Navíc je to dost nebezpečné znamení směrem k dalším přetíženým částem města.

Když Praha 6 dostala úlevy, teď si je vlastně může vyplakat každý. Protože co si budeme povídat, v dopravních špičkách je kalamita na více než polovině území Prahy. "Je to jen jedno z mnoha opatření, která se chystají," odmítá kritiku náměstek primátorky Petr Dolínek.

Další možná řešení
Jedním z nich by mohl být zákaz vjezdu kamionů na Patočkovu ulici. Ve fázi příprav je i vybudování mimoúrovňové křižovatky na Vypichu. "Ohledně návrhů na další stavební úpravy, třeba na zřízení mimoúrovňové křižovatky na Vipichu, opakuji, že situace s uzavírkou Korunovační je dočasná. Praha 6 teď zneužívá beztak zbytečnou Blanku jako páku na další zbytečné dopravní stavby," dodává Vratislav Filler.

Vtipné, nebo spíš tragikomické, na tom je, že místo vymýšlení mnohdy absolutních nesmyslů by stačilo vybudovat pár záchytných parkovišť. Jednodušší, levnější, rychlejší. I když s tou rychlostí. Zavřít část Blanky a poslat auta možná do té chvíle klidných částí města, to je vlastně dílem okamžiku. Stačí překreslit značky a hurá, zahltíme dopravou sousedy.

O parkovištích stále jen slova
Praha 6 a magistrát sice svorně tvrdí, že dohoda je pouze dočasným řešením zhruba do prosince, než se otevře Korunovační. Ale kdo ví, co do té doby zase vymyslí za "zlepšovák". Vedení města sice přislíbilo urychleně se zabývat vybudováním odstavné parkovací plochy na Vypichu. To by mělo hlavu a patu.

Jenomže tyto sliby už slýcháme z tolika stran, že je jim těžké uvěřit. "Parkování tam bude sloužit do doby, než bude definitivně vyřešen systém záchytných parkovišť typu P+R. Ke zvýšení komfortu při parkování by mělo přispět i urychlené zprovoznění podzemních garáží na Prašném mostě," vypočítává mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Uvidíme, co se stane. Bohužel dopravním zácpám zatím žádné realizované řešení neuleví.