Neumírejte zbytečně, buďte vidět!

Hlavně chodci musí být dobře vidět
 

Při pohybu na silnicích jsou nejzranitelnější chodci a cyklisté. Jak jste na tom vy? Máte při pohybu v mlze nebo za tmy to správné vybavení?

"Nejen dopravní policisté, ale i ostatní policejní hlídky vyjížděli na silnice, kde kontrolovali, zda jsou lidé ve tmě správně vybaveni reflexními prvky, jak mají být podle zákona," říká Zdeněk Chalupa, policejní mluvčí. Kontroly proběhly v neděli, a že bylo přestupků dost. Některé zjištěné prohřešky proti zákonu policisté pokutovali, v jiných případech postačilo jen upozornění a domluva. V rámci preventivních akcí pak lidem předali několik set reflexních pásků, vest či tašek. Zároveň na ně apelovali, aby dbali vlastní bezpečnosti a reflexní prvky používali i v místech, kde to zákon výslovně nepřikazuje.

"Vidět a být viděn je základem bezpečnosti v silničním provozu. Snížená viditelnost, kdy účastník silničního provozu zřetelně nerozezná vozidla, osoby, zvířata nebo i předměty na pozemní komunikaci od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení nebo hustého deště, je pak okamžikem, kdy dochází k dopravním nehodám s často tragickými následky na zdraví a životě. Velmi často dopravní policisté při dopravní nehodě slýchávají větu, že řidič chodce neviděl nebo ho viděl až na poslední chvíli. O zavinění nehody (rychlost vozidla, pohyb chodce....) nemá cenu diskutovat, ale stále zůstává otázka následků," pokračuje Chalupa.

Při pohybu na silnicích jsou nejzranitelnější chodci a cyklisté. Zejména chodci by proto měli dbát na to, aby byli dobře vidět na dostatečnou vzdálenost a řidiči motorových vozidel se jim tak mohli včas vyhnout. Při nehodě vozidla s chodcem bývají pro chodce následky bohužel velmi často tragické.

Klíčová slova: