Vaše karta byla zneužita. Co teď?

Platební karta je skvělá, dokud vám ji někdo neukradne. Ilustrační foto
 

Je překvapivě mnoho situací, které mohou nastat s vaší platební kartou a kvůli kterým se nedoplatíte. Nejde jen o to, že nemáte nosit PIN u karty. Když tohle neděláte, tak můžete být v klidu. Víte, jaká pravidla dodržovat a nedostat se do problémů?

Z vašich těžce našetřených peněz naspořených na účtě najednou nějaké zmizí. Co se mohlo stát a jak postupovat? 

Když máte podezření, že vám zneužili kartu   

Nevíte, jak to je u vaší banky, pokud ztratíte nebo vám ukradnou platební kartu? Prověřte si to zde.
  • s pravidelností  kontrolujte zaúčtované transakce na účtu ke kartě
  • jestli máte podezření, okamžitě kontaktujte nonstop klientskou linku banky
  • zablokujte si kartu, JE TO ZDARMA
  • blokace lze provést i přímo v bance na pobočce, ale i u jiné členské banky i v zahraničí
  • pro úspěšnou reklamaci mějte důvody, proč s transakcí nesouhlasíte, popřípadě důkazy, jak to doložit (jinou účtenku z terminálu, kopii pasu, doklad o působení na jiném místě v uvedenou dobu)

Rizikové jsou především platby v zahraničí a na neznámých místech. Účet si pohlídejte i v případě, že transakce neměla proběhnout, ale lísteček jste nedostali. Pokud zaplatíte omylem například na baru vyšší částku, než kterou jste utratili, máte prostě smůlu.

Proto si nezapomeňte pohlídat terminál. Pokud zjistíte pochybení na svém účtu, stejně byste měli po zatelefonování a blokaci ještě poslat i písemnou reklamaci, kde přesně vysvětlíte, jakou transakci požaduje prověřit a reklamovat.

Pokud reklamaci banka zamítne, zkuste reklamaci přes Finančního arbitra ČR