Konečně se dočkáme: Z Poděbrad až do centra Prahy na jednu jízdenku

Poděbrady se konečně dočkají integrace s Prahou
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Několik let zpátky naprosto utopistický plán se momentálně snad konečně změní ve skutečnost. Obyvatelé Poděbrad se mohou těšit na obrovské zjednodušení jejich dopravy do Prahy. Proběhne totiž rozšíření integrované dopravy PID a zasáhne to právě jejich město.

Ano, je to oficiální. V Poděbradech se mohou pomalu začít radovat. Od neděle 26. března dojde k rozšíření Pražské integrované dopravy směrem na Nymbursko. Zavedeno by mělo být celkově sedm nových autobusů linek PID a rozšířen provoz o čtyř stávající. Ty nahradí čtrnáct linek Středočeské integrované dopravy včetně dopravy v Nymburku.

Ještě před lety přitom bylo něco podobného utopií. I tentokrát by to tak mohlo zavánět pouze planými slovy. "Integace současných linek do systému Pražské integrované dopravy určitě není jen slib. Ke spuštění integrace opravdu dojde," potvrdil nám výkonný ředitel poděbradské dopravy Martin Pípal. 

Vznikne obrovská tarifní výhoda

Jak moc vlastně integrace pomůže cestujícím? Poměrně výrazně. "Dojde především k tarifní výhodě pro cestující, kteří budou moci na jednu jízdenku dojet například autobusem z Poděbrad do Nymburka, zde přestoupit na vlak z Nymburka do Prahy a z vlaku pokračovat tramvají do centra Prahy," vysvětlil Pípal s tím, že integrace pomůže cestujícím také ušetřit finanční prostředky. 

"Dále dojde ke zkvalitnění časových poloh autobusových spojů, které budou navazovat v přestupních bodech na vlaky. Rovněž bude zavedeno několik nových spojů, které v současné přepravní nabídce chyběly," pokračoval v objasnění integrace.

Doplatí na integraci okolní obce větší dopravní zátěží?

I takhle otázka je samozřejmě nasnadě. V tomto případě by ale integrace kontraproduktivní být neměla. Mělo by se totiž jednat pouze o rozšíření nabídky veřejné dopravy, která by neměla vyústit ve větší dopravní zátěž menších obcí. 

"Po zkušenostech z ostatních regionů má většinou rozšíření autobusové dopravy pozitivní efekt na dopravní zátěž. Obyvatelům obcí je nabídnuto kvalitnější a četnější spojení autobusem a část z nich začne této možnosti využívat místo individuálního cestování osobními auty," dodal Pípal.

Něco podobného by mohlo okrajově pomoci i životnímu prostředí. Přeci jen větší využívání autobusové dopravy a upřednostňování před dopravou osobním automobilem znamená v dlouhodobém horizontu menší vypouštění emisí do ovzduší. Takže jen houšť a větší kapky.