10 nejlepších běžeckých tras ve Středočeském kraji

Běhat ve více lidech je zábava!
Zobrazit fotogalerii (3)

Běhání je jedním z nejzdravějších pohybů vůbec. Je pro člověka přirozené a nikdy není pozdě začít. Běh pomůže vašim zádům, povoleným svalům, zpevní i střed těla a působí báječně na imunitu. Tras ve Středočeském kraji je spousta. Vyberte si tu nejhezčí podle toho, jak náročné to chcete mít!

Pokud to s během myslíte vážně, kupte si kvalitní běžecké boty a jděte na věc. Na začátek je lepší běhat spíš na lesních cestách. Za prvé vám poděkují vaše klouby a za druhé v běhu v přírodě najdete i trošku jiný rozměr. Ale jestli tuto možnost nemáte, i na asfaltu si to své najdete.

Nečekejte od sebe na začátku zázraky. Neřešte kilometry. Běhejte alespoň 30 minut, nejlépe však 45 minut. Pokud nezvládáte běžet, zvolte rychlou chůzi. Postupně střídejte rychlou chůzi s během a za chvíli běžíte 45 minut jako nic a pak se teprve můžete začít dívat na kilometry.

Hledáte důvody? Tady jsou

Běh vám zlepší fyzickou i psychickou pohodu. Rychle při něm zhubnete, ale hlavně se naučíte zvládat lépe stres. Jako bonus vám běh posilní srdce a zlepší imunitu. Pokud špatně spíte, i na tohle bude mít běh pozitivní vliv. Žádné důvody proč neběhat (pokud nemáte zrovna zlomenou nohu) nejsou.

Jak se motivovat

• motivační hudba je skvělá
  • běžecké oblečení - nahoďte sexy běžecký outfit
  • soutěžte s přáteli, kdo bude chodit běhat častěji
  • odměňujte se - například skvělým ovocným drinkem

Nejlepší trasy ve Středočeském kraji

• Kokořínsko a běžecká trasa kolem Špičáku u Střezivojic (8 km)

Začínáme na rozcestí "Na Spáleništi" a po žluté běžíme mezi skalami ve smíšeném lese až na Zbrázděný vrch.

Krásná trasa, zejména v druhé polovině. Úzká pěšinka pod skalami, která se klikatí, houpe nahoru a dolů, občas vyhlídka, občas jeskyně, prostě pořád se něco děje. Dá se zkombinovat s mnoha jinými trasami v okolí. Trasa je nahoru a dolů.

• Štěchovice a běžecká trasa kaňonem v trampském stylu (9 km)

Náročná trasa přes Povltavskou stezku ze Štěchovic do Třebenic.

Start od autobusové zastávky ve Štěchovicích, pak po modré turistické značce až k zelené značce "Pod strání" a odtud po zelené až do Třebenic. Pár kilometrů za Prahou, překrásná příroda, drsný kraj a pestrý záživný běh. Kamenitou stezkou proběhnete kolem krásných srubů až k osadě Ztracenka.

• Údolím z Rakovníka na Křivoklát (16 km)

Krásných 16 km dědinkami romantického údolí Rakovnického potoka s hospodářskými usedlostmi a staveními, kde staří dobří statkáři pracují poctivě a tvrdě, dosud nenakaženi virem civilizace.

Start: Rakovnické parkoviště před vlakovým nádražím, seběhnete schody do ulice a rovně na nábřeží běžíte kolem Rakovníckého potoka a údolím až ke Křivoklátu. Terén se jen lehce vlní a vy běžíte po proudu potoka. Na nábřeží v Rakovníku se dáte doprava, míjíte zimní stadion a pokračujete pořád podél potoka po červené turistické značce. Až vyběhnete z Rakovníka, sledujte žluté tabulky 303, běžíte do Městečka. Nakonec doběhnete do Pustovět a odtud po 303 cyklostezce až na hrad Křivoklát.

• Trasa z Pikovic na vyhlídku Máj a zpět (21 km)

Náročná trasa, prudké stoupání i seběhy a občas odpočinek na pohodové pěšince po rovině. Osvěžíte se u studánky po 7 a 14 kilometrech. Čekají vás krásné vyhlídky na Sázavu a Vltavu.

• Kolem Hostivických rybníků s výhledem na letadla (17 km)

Běžíte kolem letiště a Hostivických rybníků, což ocení zejména milovníci letadel. Trasa je převážně po asfaltu. Nejlepší bude udělat si okružní běh vedoucí kolem letiště a poté Hostivicemi, kolem rybníků, zakončený na železniční stanici Hostivice. Trasa není přiliš náročná.

• Trailová běžecká trasa na Křivoklátsku ze Zbečna (11 km)

Trasa, ve které si sáhnete na dno, i když je krátká! Pocit vítězství získáte díky výstupu na vrchol.

Start: na návsi ve Zbečně, schody dolů k mostu TGM a přes Berounku podél řeky proti proudu. Po zelené značce se vydáte až k Riviéře a na rozcestí u začátku přírodní rezervace Brdatka opustíte zelenou TZ a poběžíte přes potok stále podél Berounky. Po rozbité asfaltce vyběhnete na Amalín, začátek Křivoklátu.

• Trasa přes Vinoř, Jenštejn, Přezletice a Ctěnice (12 km)

Na trase uvidíte zámek Ctěnice s přilehlou oborou, zříceninu hradu Jenštejn a Vinořský rybník. Začínáte v zámeckém areálu Ctěnice. Vybíháte po žluté turistické značce, první stovky metrů kopírujete kamennou zámeckou zeď a kolem zahrádkářské osady běžíte přes pole do čtvrti rodinných domků v Přezleticích.

Na křižovatce na konci obce se od žluté značky odpojujete a zatáčíte doprava k hospodářskému objektu na poli. Na rozcestí se dáte vlevo do Podolánky a odtud polní cestou na ulici Ke Křížku; za chvíli jste v Brandýse nad Labem a pak v lese. Proběhnete kolem rybníků a zříceniny Jenštejn. (Můžete se podívat na výhled jako z rozhledny.) V létě se můžete vykoupat v přírodním koupališti na okraji Radonic a pak to vzít k Vinořskému rybníku přes celou Vinoř až na Ctěnický háj.

• Břežanském údolí v Praze - cesta na vrchol (16 km)

Startujete a zároveň i dobíháte ve Lhotě u Dolních Břežan. Trasa je nahoru a dolů. Tato trasa se běhá často jako závod ze Zoo na Zbraslavi. Vede po turistické značce nebo naučném okruhu. Pro jistotu je lepší si ji nastudovat na mapě a následně proběhnout.

• Krásná trasa přes středověké hrady Českého ráje (17 km)

Valečov, Klamorna, Drábské světničky a Hynšta -  to jsou zříceniny hradů s vytesanými světničkami a úžasnými skalními vyhlídkami, mezi kterými se budete bravurně vířit bludištěm pískovcových skalních měst Českého ráje.

Start si dáte pod hradem Valečov, běžíte přes Mnichovo Hradiště a po červené turistické značce na zříceniny hradu. Běžíte po Zlaté stezce Českého ráje, která má červenou barvu. Po 2 km probíháte mezi domky v romantické osadě Bunclava, za ní překonáváte silničku a mizíte v členitém terénu pískovcových skal v kouzelném lese Českého ráje. Doběhnete ke zřícenině hradu Klamorna a pak úzkými průrvami Příhrazských skal. Z Příhraz se dostanete ke zřícenině Hynšta a odtud na Valečov. Jde o velmi náročnou trasu pro zkušené běžce!