Vlaky do Prahy mění časy i trasu. Dotkne se to hlavně Kralupáků

Složité přestupování ve vedru potěší málokoho
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Kralupáky a vlastně nejen je čekají těžké časy. Dojíždění do Prahy se změní na daleko delší pekelnou cestu, v tropických vedrech to bude opravdu stát za to. "Těšit" se mohou už od 4. července, kdy začne platit výlukový řád. Jak to všechno bude?

Letošní léto se nese ve znamení oprav železnice. Seznam výluk drážního úřadu se čte jako telefonní seznam. Ne všechny jsou však zatím úplně jisté, záleží totiž, kdy se podaří SŽDC vysoutěžit dodavatele. Jedna jistota však je. Opravovat se bude Negrelliho viadukt a to razantně změní jízdní řád do Kralup. 

Jak to tedy bude? 

Na výlukách se dráhy dlouho nemohly shodnout s Ropidem, nakonec se však rozhodlo o tom, že si cestující "užijí" cestu o něco déle.

Osobní vlaky od Kralup na Masarykovo nádraží měly podle plánu Ropidu jezdit přes Holešovice a Balabenku po novém spojení na Masarykovo nádraží, což by bylo pro mnohé lidi příjemnější. SŽDC ale rozhodla, že to není technicky možné, a vlaky tak budou muset zajíždět na Hlavní nádraží. Tam by se měly vrátit i rychlíky z Děčína, které dosud končí na Masarykově nádraží. 

Prahu čekají dlouhodobé výluky tramvají. Kde si dávat pozor?

Omezení začnou platit od 4. července, pokračovat budou do odvolání a budou se týkat většiny spojů, ať už na trase do Kralup, Děčína, nebo z Kladna. Spoje budou končit na Vltavské nebo v Dejvicích. Všechny vlaky, tedy jak osobní, tak rychlíky z Masarykova nádraží jedoucí do Kralup a dále do Děčína, vyjedou kvůli uzavírce mostu v jiných časech.

Ty "kladenské" si naopak původní jízdní řády většinou zachovají. "Čas odjezdu vlaků na trase z Kladna bude skoro ve všech případech zachován. Končit ale budou v nově vzniklé stanici na Vltavské, v Bubnech či v Dejvicích," potvrdila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Jaká je náhradní doprava?

Napadá vás, že vlastně ještě nepadlo slovo o náhradní dopravě? Zapomeňte na autobusy! "Jako náhradní dopravu bude možné využít především metro C z Vltavské nebo tramvajovou linku 14, která již dnes propojuje Vltavskou s Masaryčkou," vzkázal cestujícím mluvčí Pražské integrované dopravy Ropid Filip Drápal.

Je tedy jasné, že cestující čeká procházka nádražím, což samo o sobě ve špičce zabere pěkných pár minut. Pak následná návštěva podzemí, aby chytili metro, což opět opět ve špičce a navíc v horku rozhodně není žádnou kratochvílí. Nebo mohou projít "malebným" parčíkem u nádraží a vyrazit hledat tramvaj, jestli zrovna není ve výluce, pokud mají dobrodružnější povahu. Nebo si třeba chytit "lidové" pražské taxi...