Svezli jsme se novinkou od Hyundai. Na český trh vstupuje nová generace modelu i30 kombi

Novinka se obchodním partnerům představovala v Mladé Boleslavi. Jen náhoda?
Zobrazit fotogalerii (4)
 

Za první čtyři měsíce letošního roku si privátní zákazníci objednali už 750 kusů Hyundai i30 kombi. Jen pro zajímavost, oblíbená Octavie za stejné období zaznamenala "jen" 531 objednávek. Novinku na českém trhu charakterizuje nadčasový design, elegance a praktičnost. Výroba vozu kompletně navrženého v německém Rüsselsheimu probíhá ve výrobním závodě HMMC ve slezských Nošovicích a svezení je opravdu velmi příjemné.

Nová generace modelu i30 nabízí vyspělou techniku, nejmodernější prvky výbavy v oblastech aktivní bezpečnosti a konektivity. V oblasti aktivní bezpečnosti má Hyundai i30 nejlepší standardní výbavu ve své třídě. Všechny verze jsou běžně vybaveny systémem autonomního nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu.

Za zmínku stojí prostorný a elegantní interiér s horizontálním uspořádáním, v němž displej informačního a zábavního systému vyčnívá z přístrojové desky. Osmipalcový dotykový displej navigačního systému nové generace nabízí nejmodernější funkce v oblasti konektivity, mezi něž patří Apple CarPlay, Android Auto a LIVE Services.

Elegance a praktičnost

K dispozici je rovněž systém bezdrátového nabíjení pro chytré telefony se standardem Qi. Zákazníci mají alternativně na výběr různé druhy audiosystémů, včetně audiosystému s 5" kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou, připojením Bluetooth a funkcí My Music.

Elegantní design modelu i30 kombi nevyžaduje žádné kompromisy ani u zavazadlového prostoru. Ten patří díky objemu 602 litrů (VDA 211) až 1 650 litrů (VDA 214) se sklopenými sedadly vzadu mezi největší ve svém segmentu. Praktičnost vylepšuje dodatečný odkládací prostor pod podlahou zavazadlového prostoru s několika přihrádkami. Vnější délka verze kombi činí 4 585 mm výška je 1 465 mm (1 475 mm s podélnými střešními nosiči). Vnější šířka 1 795 mm a rozvor 2 650 mm jsou stejné jako u pětidveřové verze.

Systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) modelu i30 používá kameru a pracuje ve třech fázích. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Vzroste-li riziko kolize, aktivuje brzdy, a pokud je kolize neodvratitelná, použije maximální brzdnou sílu. Na přání dodávaný systém pro rozpoznávání chodců používá radarový systém.

Parádní bezpečnostní výbava

Hyundai Motor u nové generace modelu i30 nabízí vyspělou techniku v kombinaci s nejmodernějšími prvky výbavy v oblastech aktivní bezpečnosti a konektivity. Modelová řada i30 nabízí v oblasti aktivní bezpečnosti nejlepší standardní výbavu ve své třídě. Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem autonomního nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu.

Systém pro sledování únavy řidiče DAA (Driver Attention Alert) je funkcí, která sledováním jeho chování za volantem chrání řidiče. Z jeho reakcí odhalí nepozornost nebo únavu, a zabrání tak potenciální nehodě. Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) udržuje automatickým zrychlováním a brzděním nastavenou rychlost jízdy až do 180 km/h a s ní i bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud vozidla vpředu zastaví, systém brzdí až do úplného zastavení vozu. Jakmile se vozovka vpředu uvolní, zrychlí na požadovanou rychlost jízdy.

Bezpečnost je nadevše

Systém pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detector) s asistentem pro změnu jízdního pruhu sleduje situaci po stranách a vzadu. Pokud detekuje jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění. Systém pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear-Cross Traffic Alert) snižuje vizuálním a akustickým upozorňováním řidiče při couvání z úzkých míst se špatným výhledem riziko kolize s vozidly přijíždějícími ze stran.

Funkce informování o omezení rychlosti SLIF (Speed Limit Information Function) rozpoznává značky omezující rychlost jízdy a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti. Informace je zobrazována jak na displeji navigačního systému, tak i na displeji TFT.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) upozorní řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí více než 60 km/h, a to na základě sledování polohy vozidla v jízdním pruhu. Řidič je nejprve akusticky a vizuálně upozorněn a poté následují zásahy do řízení tak, aby se vůz vrátil zpět k bezpečné jízdě ve svém pruhu.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje za tmy protijedoucí i vpředu jedoucí vozidla a podle potřeby přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, čímž minimalizuje oslňování ostatních řidičů. Nejsou-li v dohledu žádná vozidla, HBA automaticky zapne dálková světla, aby měl řidič nejlepší možný výhled.

Dynamické a hospodárné motory

Řada motorů pro i30 kombi zahrnuje přeplňované motory s nízkým zdvihovým objemem, které se vyznačují hospodárným provozem a pohotovými reakcemi. Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory a jeden turbodiesel 1,6 litru ve dvou výkonových verzích 110 k a 136 k. Kombi je k dispozici se zcela novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem Hyundai 1.4 T-GDI, který poskytuje nejvyšší výkon 140 k, a s novým tříválcem 1.0 T-GDI, vyladěným na nejvyšší výkon 120 k.

Jízdní dynamika

Lehká karoserie s vysokou tuhostí, v jejíž konstrukci mají 53% podíl vyspělé vysokopevnostní ocele, poskytuje ve spojení s řízením, které má o 10 % strmější převod, a nově vyvinutým podvozkem základ pro skvělé jízdní vlastnosti. Řidič si tak může užívat dynamickou jízdu společně s vysokou úrovní komfortu.

Motor

Výkon (kW/k) 

Převodovka

Liftback 

Kombi

T-GDI 120 

88/120 

6st. manuální 

369 990 Kč 

384 990 Kč 

T-GDI 140 

103/140 

6st. manuální 

-

424 990 Kč 

CRDi 110 

81/ 110 

6st. manuální 

-

444 990 Kč