Přejezd nedaleko Peček skýtá nebezpečí. Co na něm číhá a jak se to bude řešit?

Krásně viditelný pohled jako z vlaku. Představte si, že sedíte v autě a přijíždíte zleva. Přes stromy a obecně ze zatáčky je skoro nemožno vlak spatřit.
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Velmi bouřlivé diskuze panují okolo železničního přejezdu nedaleko Peček. U železnice sice jsou dlouhodobě nainstalovaná výstražná světla, stále však nefungují. Kdy už se konečně sjedná náprava a bude opět na místě bezpečno?

Přejezdy bez signalizace vždy skýtají nebezpečí, které je někdy větší, jindy zase menší. Zrovna ten, který se nachází na trati Pečky - Kouřim, je ovšem hodně rizikový a v minulosti už spoustě řidičů i chodců způsobil nemalé problémy.

"Jezdím po cestě, která přes přejezd vede, každý den do práce a signalizace by určitě měla fungovat," mluví tak nějak asi za všechny Jiří Plotka na jedné z facebookových diskuzí. Ta už na místě je, jenže nefunguje, tudíž v reálu to vlastně přináší stejný efekt, jako kdyby tam fyzicky nebyla.

Kdy na přejezdu bude opět bezpečno?

Přejezd je obecně v oblouku a především při příjezdu od Tatců je dohlednost ve směru na obec Radim skutečně mizivá. K tomu všemu je značná část trati vedena souběžně se samotnou komunikací. To pak může způsobovat problémy, kdy řidiče mate přijíždějící vozidlo společně s vlakem.

Železniční trať Pečky - Kouřim je v jízdním řádu označována jako 012 a jedná se o regionální trať, která je dlouhá 16 km a vede z Peček do Kouřimi přes Bošice, kde odbočuje trať 013 do Bečvár.

Jak jsme již zmiňovali, signalizace na inkriminovaném místě existuje, bohužel ale stále nefunguje. S dotazem, kdy dojde k nápravě, jsme šli přímo ke zdroji. "Zabezpečovací zařízení na uvedeném přejezdu bylo dokončeno a bude zprovozněno po vydání všech dokladů požadovaných příslušnou legislativou," vysvětlil nám mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Laicky řečeno to momentálně znamená jediné, a to získat takzvaný průkaz způsobilosti od Drážního úřadu, který je v tomto případě nezbytně nutnou podmínkou pro uvedení do provozu. "Předpokládáme, že se tak stane nejpozději do konce září," uvedl Tesař termín, kdy by již signalizace měla fungovat.

Samozřejmě je ale vše na příslušných úřadech, ty rozhodnou o tom, kdy přesně dojde ke spuštění signalizace. Otázkou samozřejmě je, zda by na místě nebylo lepší nastavit závory. Každopádně v dnešní době by světelná signalizace nejspíše měla být pomyslným minimem každého železničního přejezdu.

"Pokud se signalizace konečně spustí, minimálně pro nás chodce to bude jistý pocit bezpečí, a to jako jakýkoliv bezpečnostní prvek," uvedla Jana Teplá, která se také do facebookové diskuze zapojila…