Ale no tak, magistráte: Další super slib, metro má vést ze Žižkova do Vysočan

Dočkáme se metra D vůbec někdy?
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Kolik toho pražský magistrát za poslední roky nasliboval? Nové tramvajové linky či začátek stavby metra D. Nic z toho není, obyvatelé metropole mají smůlu. Teď vedení hlavního města přišlo s tím, že slibovaná trasa metra povede dokonce ze Žižkova do Vysočan.

Vedení hlavního města chce zanést do chystaného Metropolitního plánu trasu metra D směrem na Žižkov a do Vysočan, což potvrdil i předseda magistrátního dopravního výboru Matěj Stropnický. Trasa je v současném plánu vymezena pouze jako územní rezerva, v novém Metropolitním je pak ukončena na náměstí Republiky.

Povede se to konečně změnit?

Kromě zanesení trasy do nového Metropolitního plánu chce město v tom stávajícím přeměnit zmíněnou rezervu na závazný návrh. "To je důležité proto, aby mohlo město jednak vykupovat a zasmluvňovat si pozemky pro budoucí výstavbu. To nesnese odklad. Právě tohle, že to nebylo v minulosti dostatečně rychle provedeno, je u jižní části (z Pankráce do Písnice) zdrojem problémů," řekl Stropnický. Praha a dopravní podnik mají u první části trasy problémy s výkupy pozemků.

Magistrát chce nechat zbourat terasu na Budějovické. Odborníci jsou proti, hlavní město navíc na objekt dlouhou dobu doslova kašlalo. Více čtěte zde.

Pražští zastupitelé by měli na čtvrtečním jednáním uložit radním hlavního města, aby přikázali Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby změny do plánu zanesl. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu D z Vinohrad na náměstí Republiky. Důvodem je lepší využitelnost trasy.

Klapnout by měly evropské dotace

Jako první se má začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Metro D spojí centrum s jižní částí města. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.

Je fajn, jak to teoreticky všechno šlape a jak to vlastně vypadá, že na magistrátu jsou pomalu svatí. Bohužel největší chyby začínají právě zde. Neustálé handrkování, předělávání jednou schváleného apod. A pak to dopadá přesně tak, čeho jsme v reálu svědky. Jen se mluví, ale práce v nedohlednu.

Metro A prodloužené až na letiště: Zombie znovu ožívá. Více čtěte zde.