Ovčáčkova pokroková Praha. Mluvčí záměrně opomněl tarif pro lidi v hmotné nouzi

Jiří Ovčáček se po projevu prezidenta na chvíli odmlčel
 

Twitterový účet Jiřího Ovčáčka znovu budí emoce. Mluvčí prezidenta Miloše Zemana se kriticky vyjádřil ke zdražení cen jízdného, ale pravděpodobně neočekával přímou reakci z účtu Pražské integrované dopravy (PID). Zcela totiž opomněl, že Praha kromě změny cen jízdného schválila i tarif pro lidi v nouzi. Co nového tedy Pražané mohou očekávat a proč bude Jiří Ovčáček zklamaný? 

V Pražské integrované dopravě zdraží od 1. srpna jízdenka na 30 minut z 24 na 30 Kč a 90minutová z 32 na 40 Kč. Jako hlavní důvod jsou uvedeny zvyšující se náklady na provoz veřejné dopravy. Ve stínu téměř deseti korunového zdražení zapadl nový tarif, který má zásadně pomoci lidem v hmotné nouzi.

Opatření sloužící seniorům zároveň funguje proti potenciální exekuci. Cena pro téměř 5500 Pražanů bude 165 Kč za jeden měsíc a za čtvrt rok 444 Kč. Kromě toho zůstanou zachovány ceny měsíčních a ročních kupónu. Proto se představitelé Prahy rozhodli celý plán popsat jako úpravu cen jízdného. S touto definicí však nebyl spokojený mluvčí Pražského hradu. Co na svém twitterovém účtu napsal?

Zdražování? 

Mluvčí hradní kanceláře Jiří Ovčáček pravděpodobně čte jenom titulky novin. Jinak si nelze vysvětlit jeho kritický komentář, který míří na vedení hl. m. Prahy. Termín “úprava změn ceny jízdného” překřtil na "zvýšení cen jízdného" a ironicky dodal, že česky se takovému kroku říká zdražování. Neznalost neomlouvá a Ovčáčkova podpásovka dostala velmi zajímavou odpověď. 

 

Ovčáček ve své pichlavé kritice totiž zcela opomněl zmínit velmi důležitý tarif pro lidi v hmotné nouzi, ale také fakt, že se měsíční ani roční jízdné cenově nemění. Zavádějící informaci z twitteru si nenechal líbit účet Pražské hromadné dopravy, jehož správce si nenechal ujít příležitost připojit i vtipnou poznámku vůči prezidentu republiky. 

 

Vyvážené rozhodnutí

Krytí nákladů tržbami na území Prahy vlivem zvyšující se nabídky, rozvojem infrastruktury, slev a výhodného předplatného jízdného kontinuálně klesá. „Pokud očistíme náklady i tržby o dopady koronavirové krize, bylo by krytí nákladů tržbami v roce 2020 pouhých 19 procent,“ píše se v dokumentu schváleném radními.

Vedení Prahy v nových tarifem PID ukazuje, že lze přemýšlet koncepčně a zároveň je velmi pozitivní, že nezapomíná na ty nejchudší pražské občany. Lidé jsou tak donuceni si kupovat minimálně měsíční kupóny jízdného, které se cenově nezmění a pro ty nejchudší naopak klesnou na únosnou výši 165 Kč. Vynechat v komentáři tento krok je ze strany Jiřího Ovčáčka více než nespravedlivé. 

KAM DÁL: Utracené miliardy za alkohol. Britové oslavili uvolněná pravidla v boji s koronavirem