Sexbomba Linda Vaughn: To byl motorsport s hvězdičkou, mládeži nepřístupno

Pamatujete dobu před rokem 1990, kdy se nahé ženské tělo ve sdělovacích prostředcích v ČSSR prostě nevyskytovalo? Uvědomělému socialistickému člověku musely stačit obrázky Gustáva Husáka, Ludvíka Svobody a dalších soudruhů. Ti náročnější mohli pohlédnout na srpy a kladiva. Když se přeci jen nějaká ta "odvážná scéna" ve filmu nedala vystřihnout, byl pořad označen hvězdičkou, což pro mladší automaticky znamenalo hajdy do postele. Stejně tak to samozřejmě vypadalo i v reklamě, a tím pádem i v automobilovém sportu.

30.09.2019 - 07:00  
První velký úspěch: Na začátku 60. let se Linda stala „Queen of Speed“ v Atlantě. Začátek bezkonkurenční kariéry
Zobrazit fotogalerii (9)

Na okruzích V Mostě, Brně nebo v Piešťanech se proto po gridu procházeli většinou umazaní mechanici než dlouhonohá děvčata. Nutno ovšem podotknout, že to ani na závodních tratích západní Evropy a USA v zásadě nevypadalo jinak.

Ženy prostě neměly v tomto světě co hledat. Vždyť pokud se nejednalo o chotě jezdců, nesměly v Indianapolisu až do 70. let ani do boxů! Přičemž v puritánských státech jihu hrálo důležitou roli i náboženské přesvědčení, to nelze nedodat.

Vymykala se veškerým pravidlům

Byl tu ovšem někdo, kdo představoval  – alespoň v Americe – ohromnou zářící výjimku. Žena, která se svým zevnějškem mohla kdykoliv srovnávat s hollywoodskými superhvězdami jako Marilyn Monroe nebo Jane Mansfield. Kdo měl (jako autor tohoto článku) to štěstí, že se mu občas do ruky dostaly západní motoristické časopisy, tomu bylo brzy nápadné, že články o závodech v USA měly vždy jedno společné: Ať už vyhrál Andretti, Rutherford nebo AJ Foyt, ať už se psalo o Formuli 1 z Long Beach nebo o Indy 500, někde v textu prostě muselo být zmíněno, že TAM BYLA I ONA.

Tuto zprávu, která neměla ze sportovního pohledu žádný význam, rádi doplnili  fotografií, jež neukazovala šampiona nebo jeho auto, ale právě tuto osobnost. Díky tomu, že byla na fotkách vidět častěji než kterýkoliv z jezdců, se blonďatá Linda Vaughn disponující poprsím nevídaných rozměrů stala pro čtenáře v Evropě nekonečně vzdáleným symbolem sexu a pojetím amerického motorsportu. A je jím dodnes, jak se mohl i autor tohoto článku ke svému neuvěřitelnému štěstí koncem letošního května přesvědčit.

Autor tohoto článku navštívil více než 150 Velkých cen. Závodní kariéru začínal v německém seriálu Formule Ford na Salzburgring. Tehdy vyhrál jistý Michael Schumacher, který který debutoval ve stejné sezoně. Roman ale vždy vzhlížel ke Grahamovi Hillovi, kterému se jako jedinému člověku v historii motorsportu podařilo vyhrát "velký tripple": Grand Prix Monaka, 24h Le Mans a Indianapolis 500. Romanovi se to podařilo jako novináři. Své příspěvky publikoval po celém světě, nyní je posilou našeho týmu.

Kdo je tato jedinečná dáma?

Kdo je tedy tato jen 154 centimetrů vysoká  „First Lady of Motorsport‘, jejíž (bez diskuze silně erotické) vystoupení na oválech, autodromech a drag-stripech celých USA tolerovali více než čtyři dekády i ti nejstaromódnější pořadatelé?

Linda Faye Vaughn se narodila před 76 lety ve státě Georgia do rodiny, která živořila za velmi obtížných finančních podmínek. Vyučila se zubní laborantkou, přišla ale na to, že jejím hlavním trumfem je její vzhled. Potvrzení se jí dostalo v osmnácti, když vyhrála svou první soutež krásy. Viděla, že tady může uspět a že se zde dá vydělat lépe a více než modelováním umělého chrupu. Následující titul „Queen of Speed“ na okruhu v Atlantě ji nadobro zavál do světa motorů.

Také promotéři dalších oválů začali Lindu (často jen v bikinách) od roku 1961 pravidělně nabízet platícímu, převážně pánskému publiku. Nejpozději roku 1962 coby „Miss Pontiac“ již byla stejně tak známá a populární jako hvězdy za volanty, kterým v podstatě měla jen „dělat křoví“. Další a další firmy propagující své výrobky si ji smluvně zavázaly, stejně tak se začala pravidelně objevovat na titulkách magazínů. Děvče z Daltonu prostě ve správný čas objevilo trh, na kterém ještě bylo místo. A toto místo svými báječnými mírami 99-58-99 cm perfektě vyplnila.  

Kampaně i podpora vojáků ve Vietnamu

Není tedy divu, že se právě ona stala ústřední postavou PR kampaně firmy Hurst, výrobce náhradních dílů a automobilových doplňků, který se rozhodl, že do zvýšení své popularity bude investovat rekordní sumy. Coby „Miss Hurst Golden Shifter“ (Miss Zlatá řadicí páka) procestovala celé USA a již dávno se z ní stala i televizní celebrita, která ztělesňovala „to erotické na automobilovém sportu“. Linda v jejím přiléhavém zlatém dresu se stala tak populární, že George Hurst musel angažovat i několik doublů, aby splnil obří poptávku po její účasti na nejrůznějších akcích. Letěla dokonce do Vietnamu, kde dle vzoru nezapomenutelné Marilyn Monroe vystoupila před vojáky.

Bylo to i její zásluhou, že se firma Hurst vyšvihla mezi přední firmy sektoru automobilového průmyslu. Brzy nevěděla, kam skočit. Nikdo, kdo od poloviny 60. let v USA pořádal důležité závody, si prostě nemohl dovolit, aby ji nepozval. V zemi, která se pořád ještě silně bránila jakékoliv přemrštěné prezentaci erotiky, tím zabírala zcela výsadní místo. Ve svém oboru byla podobně nedotknutelná jako Dolly Parton mezi hudebníky. Špína se na tyto dvě osobnosti prostě neházela, i když vypadaly jako příslušnice lehké brigády!

Během příštích let se z ní stala celebrita. Již dávno nebyla jen reklamní figurkou, zahrála si dokonce v několika filmech a k eventům ji zvali, protože byla Linda Vaughn a ne proto, že ji angažoval nějaký sponzor. I pro evropské hvězdy Formule 1, Jamesem Huntem počínaje a Clayem Regazzonim konče, bylo ohromnou ctí nechat se v Long Beach nebo Watkins Glenu vyfotit s Lindou a jejími melouny.

Štěstí přeje připraveným

Není tedy divu, že když se autor tohoto článku letos poprvé vydal do Indianapolisu, tak neměl v hledáčku jen setkání s hrdiny oválů jako bratry Unserovými, Johnnym Rutherfordem, Tomem Snevou nebo Mariem Andrettim. Snil i o tom, že tam shodou šťastných náhod možná potká tuto v mezičase šestasedmdesátiletou dívku z fotek z mladých let. Jasně, šance se pohybovaly někde v oblasti sci-fi, protože Linda roku 2019 neměla v Indianapolisu žádnou formální funkci a pravděpodobně by se stejně ztratila mezi zmíněnými čtyřmi sty tisíci diváky…

Jenomže se stalo něco... Zkrátka po sobotním „Pit Stop Challenge“ (týmy zde soupeří o nejrychlejší zastávku v boxech) právě skončilo vyhlašování s focením vítěze Marcuse Ericssona a všichni již balili. V tom momentu jde v boxové uličce blondýna ve slunečních brýlích. To snad...?

Stále ještě neuvěřitelně vitální

Linda Vaughn si během desetiletí strávených na autodromech oblíbila závody tak, že se přišla podívat. Jen tak. Modrý svetřík, úzké rifle a kovbojské štífle. Byla pozorností potěšena, pak i žádostí o autogram. Ostatním novinářům se za chvíli také rozsvítilo. Pravda je, že se jim muselo pomoci. Přeci jen čas člověk nezastaví. Přesto následovalo vzájemné fotografování s naším symbolem ženské krásy, který jsme většinou znali jen ze starých fotek.

Teď, když autor tohoto článku stál tváří v tvář tomuto sympatickému a pořád ještě neuvěřitelně vitálně působícímu ztělesnění „motorsportu s hvězdičkou“, chtěl víc a požádal legendární modelku o několik fotek na trati. K velkému překvapení přátelsky přitakala a pózovala před Pagoda buildingem.

Tak jo! Byla to sladká třešnička na dortu návštěvy Indianapolisu. Nafotit Lindu Vaughn, nedosažitelnou krasavici, kterou již kolem 40 let známe ze stránek automobilových magazínů. Úžasné a nezapomenutelné!