První díl Ivety byl plný patosu, zbytečně dlouhých dialogů a zvláštního Gotta

Iveta toužila s Ladislavem Štaidlem po rodině
Zobrazit fotogalerii (5)
  |   zajímavost

Světlo světa spatřila druhá řada minisérie Iveta, která vypráví příběh populární zpěvačky Ivety Bartošové. Tentokrát z devadesátých let, kdy byla na vrcholu své kariéry a také otěhotněla s Ladislavem Štaidlem, kterého si zahrál Ondřej Gregor Brzobohatý. Proč budí očekávaný první díl rozporuplné reakce?

Režisér Michal Samir tentokrát vynechal období, kdy Iveta Bartošová truchlila po Petru Sepéšim, jehož život vyhasl v červenci 1985, a přeskočil rovnou k Ladislavu Štaidlovi, který ovlivňoval její pracovní i partnerský život. Vlastně to působí jako plejáda jednostranné lásky s notnou dávkou patosu. Jde o dobu, kdy se její sólová alba prodávají po tisících, získá hlavní roli ve Svatbě upírů, a dokonce si zazpívá duet s Karlem Gottem. Toho ztvárnil Ondřej Ruml.

Těžko říct, zda Mistra ztvárnil lépe Roman Vojtek ve Volze, nebo Ruml v Ivetě. Oba se nepochybně úctyhodně snaží, ani jedno ale není tak docela ono. Někteří diváci se ostře vyjádřili, že Ruml byl pořádný přešlap. Anna Fialová udělala Ivetu o dost uvěřitelnější.

Druhá řada přináší bulvární aféry

Zatímco v prvním díle jsme svědky propírání milostného života zpěvačky, její touhy po Štaidlovi i naléhání, aby se konečně rozvedl, ve druhé epizodě budou primární turbulentní roky 1993 a 1994. Tehdy se Iveta při natáčení Svatby upírů až příliš sblížila s Rudolfem Hrušínským nejml., kterého si zahrál Oskar Hes. Nebude chybět dočasný rozchod se Štaidlem, ani obrovská bulvární aféra, kdy ji měl Roman Tříska, kterého hraje Miloslav König, unést a zneužít. Podle rozhodnutí soudu z roku 1996 jsou ale tvrzení zpěvačky nepravdivá.

Nutno říct, že Anna Fialová, hlavní představitelka Ivety, i Ondřej Gregor Brzobohatý odvádějí fantastický výkon, jsou uvěřitelní a svým postavám velmi podobní. Avšak přeci jen některé jejich dialogy neberou konce a nutí diváka začít přemýšlet, co zapomněl koupit v obchodě, jakou uvaří večeři a co bude dělat zítra.  To je například případ rozhovoru z nemocnice, během něhož Iveta Štaidlovi vyčísluje, co všechno změní, aby její kariéra dál šlapala, a přitom neví, že je těhotná.

Muzikál Dracula byl poslední tečkou za milostným vztahem

V říjnu 1996 naplno akceptovala roli matky a stáhla se z hudební scény. Počátkem roku 1997 však přijala nabídku Karla Svobody, aby účinkovala v úspěšném muzikálu Dracula. To byla podle chůvy Goldy, která roky pečovala o Artura Štaidla, poslední tečka za vztahem Štaidla i Ivety. Ten byl totiž údajně zastáncem konzervativních rodinných rolí a po Bartošové vyžadoval, aby byla matkou na plný úvazek.  

Už teď se přitom podle produkce chystá třetí řada, která obsáhne zbylých šestnáct let do zpěvaččiny sebevraždy, kterou spáchala v dubnu 2014 v pražské Uhříněvsi skokem pod vlak. Po její smrti se hodně řešilo, jak velký podíl měla na její smrti bulvární média. Bývalý šéfredaktor bulvárního webu Pavel Novotný tehdy v roce 2013 prohlásil: „Samozřejmě, my ji teď zabijeme. Ona se ale už zabíjí sama. Faktem je, že na ní dlouhé roky parazitujeme, lidsky ji až lituji. My na ní budeme parazitovat až do konce – a ještě půl roku po něm. Je to tvrdé, morálně špatné, ale je to tak.“ Na jeho slova došlo o rok později.

Zdroj: TV Nova, lidovky.cz, novinky.cz

KAM DÁL: Loupežník Babinský: Historky z vězení vyprávěl po pražských hospodách, když za něj štamgasti zaplatili útratu.