Ořechy jsou nenahraditelné

Zvykněte si zařadit do své denní stravy malou hrst ořechů téměř každý den
 

Pokud si jich dáte 5 malých hrstí týdně a nahradíte jimi svačinu, vaše tělo se bude doslova tetelit blahem. Ale pozor: ořechy by se sice měly jíst pravidelně, ale v malých dávkách. V hrnku ořechů je více energie než než v jednom velkém Macu.

Jedna z 20 TOP potravin

Ořechy patří mezi 20 top potravin, které vám postupně představíme. (O jedné z nich jsme už psali, článek o brokolici najdete zde.) Jsou bohatým zdrojem energie jak pro sportovce každého věku, tak pro všechny, kterým chybí. Zejména vlašské ořechy obsahují zdravé nenasycené tuky, které umějí snižovat hladinu cholesterolu i riziko infarktu.

Nákup a skladování

Ořechy jsou vlastně semena stromů, a tak obsahují všechny důležité látky pro vývoj nové rostliny. Mají spoustu bílkovin, omega-3 mastných kyselin, vlákniny, vitamin E a velké množství selenu, draslíku, vápníku, hořčíku, zinku a železa. Například 2 paraořechy dodají organismu denní dávku selenu, pekanové ořechy antioxidanty, hrstička mandlí obsahuje hodně vitaminu E.

Ořechy ve skořápkách by měly být čisté a nepopraskané, loupané by neměly být svraštělé nebo měkké. Díky velkému obsahu tuku ořechy mohou žluknout. Uchovávejte je v ledničce nebo i v mrazáku.

Výjimka: burské oříšky na stromě nerostou a jsou to vlastně luštěniny!

Díky ořechům budeme zdraví, ale přibereme?

Podle výzkumů pomáhá častá konzumace malého množství ořechů ke snižování váhy, protože obsažený tuk dříve navodí pocit sytosti. A další výzkumy říkají, že potraviny bohaté na bílkoviny pomáhají při uvolňování hormonů omezujících pocit hladu.

Ještě dvě zajímavosti

  • Malá hrst mandlí obsahuje víc vlákniny než hrnek jahod.
  • Pokud nemáte rádi ryby, vsaďte na vlašské ořechy (protože obsahují již jmenované omega-3 kyseliny).

 

Pozor na alergie!

Pokud jste alergičtí na ořechy, je to velká smůla. Musíte si živiny do těla doplnit v jiných potravinách.