Nepříjemné křečové žíly. Jaké zbraně na ně platí?

Jsou velmi nepříjemné, ovšem dá se s nimi bojovat. Jak si ulevit a zlepšit stav křečových žil pomocí potravin? Poradíme vám, které z nich jsou nejvhodnější a budou na ně mít nejsilnější efekt.

04.04.2017 - 06:00   |  
Dá se s nimi bojovat
Zobrazit fotogalerii (3)

Jsou velmi bolestivé, nevzhledné a v některých případech dokonce i nebezpečné. Křečové žílyi zdobí v drtivé většině případů nohy v oblasti lýtek. To není žádná náhoda, spíše to je přezvěst, že žíly na tom nejsou nejlépe a nutně potřebují zpevnit.

Možná se nyní rozmýšlíte nad operací nebo ještě dokonce po ní, třeba jste teprve ve fázi, kdy se vám začínají objevovat či díky pravidelným křečím soudíte, že brzy začnou. Tak jako tak byste měli určitě něco udělat pro to, abyste svému krevnímu oběhu co nejvíce pomohli. Onemocnění se totiž může velmi rychle zhoršit nebo navrátit. 

Aktivity, které by pro vás měly být samozřejmostí:

  • pravidelný pohyb - je celkem jedno, jakého rázu, hlavně jen nesedět a nečekat
  • stahovací punčochy - parádní věc, kterou na vás pod kalhotami nikdo neuvidí
  • studená sprcha - možná trochu nepříjemná, ovšem ve finále vám pomůže nejen s křečovými žilami
  • podkládání nohou do zvýšené polohy - tohle by mělo být již automatické

Svému stavu ale můžete skvěle pomoci i tím, že něco přidáte do svého jídelníčku. V zásadě postačí, když budete vařit jídla z potravin, která vám zajistí dostatečný přísun vitamínu E. Ten totiž parádně podporuje krevní oběh a také pomáhá odstranit pocit těžkých nohou. 

CO VLASTNĚ JSOU? Křečové žíly jsou onemocněním civilizačního rázu, které se projevuje vakovitým rozšířením žil. Postihují především žilním systém dolních končetin.

Krevní oběh dokáže také velmi dobře nabudit emulgátor tuků lecitin nebo koenzym Q10. Cévní stěna nutně potřebuje vitamín C a také bioflavonoidy, zejména pak rutin, který ji udržuje pružnou. Velmi dobrá je také vláknina, které vám navíc zajistí, že nebudete mít zácpu. 

 

 

 

 

 

Nejlepší potraviny v boji s křečovými žilami:

 

  • Červená řepa - skvělá kořenová zelenina vám pomůže zpevnit cévní stěnu. Byla hojně využívána již ve starém Římě, a to jako lék. Má velké množství vitamínu C.
  • Černý rybíz - jeho bobule vám mohou skvěle nahradit leckteré chemické léky, a to nejen na podporu žilního systému. Mají dostatek vitamínu C a bioflavonoidů. Patří též mezi skvělé přírodní antioxidanty. 
  • Grapefruit - možná trochu nahořklý, ale také skvělý bojovník proti krečovým žilám. Nejvíce vitamínu C ale paradoxně obsahuje bílá dužina těsně pod slupkou, tudíž při loupání nebuďte tak důkladní, je to totiž na škodu. 
  • Cibuloviny - právě ty obsahují velmi mnoho prospěšných látek a také dostatek vitamínu C. Díky tomu parádně podporují srdeční činnost a vyčistí cévy. Nejlepší je kozumovat samotnou cibuli, česnek, pažitku nebo pórek.
  • Rajčata - hodně odborníků přezdívá rajskému jablíčku “zázračná zelenina”. Někteří dokonce prosazují názor, že je nejlepší je konzumovat tepelně upravené. Každopádně by se vždy měly jíst pouze v dokonale uzrálé formě, které mají dostatek vitamínu C a E. Pokud je budete schopni jíst denně, pak vás budou vaše žíly doslova milovat.
  • Šípky - Neexistuje snad větší zásobárna vitaminu C a také rutinu. Právě tato dvojice vám zajistí ideální vzpruhu pro nohy. Můžete si uvařit šípkový čaj nebo si také dát lahodný šípkový džem.
  • Ovesné vločky - oves je bezesporu jedna z nejvíce zdravých obilnin. V ideálním případě byste měli konzumovat jednu misku ovesné kaše denně, nejlépe pak ke snídani, jelikož obsahuje velké množství sacharidů. Vločky z ovsa tvoří základní část pro oblébené müsli a jsou plné rutinu, lecitinu, vitamínu E a vlákniny.