Potraviny, které vás dostanou do hrobu. Tyto jsou přímo spojené s infarktem

Slanina zvyšuje riziko infarktu a mozkových příhod. Je plná soli a nasycených tuků
 

Infarkt je úzce spojený s naší stravou. Některá jídla nám mohou pomoci komplikacím předejít, některá je ale mohou přímo způsobit. Jsou totiž potraviny, které zvyšují riziko vzniku krevních sraženin. Ty infarkt způsobují. Čemu se tedy raději vyhnout?

Infarkt je akutní a život ohrožující stav. Při infarktu se vám náhle zablokuje přívod krve do srdce. Většinou je tato blokace způsobena krevní sraženinou. Je proto velmi důležité vyhýbat se potravinám, které zvyšují riziko tvorby krevních sraženin.

Červené maso

Konzumace velkého množství hovězího, skopového a vepřového masa může zvýšit riziko srdečních onemocnění nebo také cukrovky. Důvodem je fakt, že červené maso obsahuje velké procento tuku a může tak zvýšit vaši hladinu cholesterolu v krvi. Pokud se ale bez červeného masa zkrátka neobejdete, zkuste ho alespoň omezit.

Pečivo a sladkosti

Housky, dortíky a věnečky by měly být spíše výjimečným zpestřením našeho jídelníčku než něčím, co se na něm vyskytuje pravidelně. Způsobují také zvýšenou hladinu triglyceridů v krvi, což může mimo jiné vést právě k onemocnění srdce.

Hlavní ingrediencí většiny pečiva je bílá mouka. Ta nám po její konzumací rapidně zvyšuje hladinu inzulínu v krvi a kvůli tomu máme pak ještě větší hlad a spořádáme tak většinou pečiva více, než bylo potřeba. Zkuste vyměnit bílé pečivo za to z celozrnné mouky a vaše tělo vám poděkuje.

Slanina

Více než polovina kalorií, které ve slanině přijímáme, pochází z nasycených tuků, což může zvýšit riziko infarktu nebo mozkové příhody.

Navíc je slanina také plná soli, což zvyšuje náš krevní tlak a zatěžuje tak naše srdce. Vysoké množství soli v jídle může také vést k infarktu, mozkové příhodě nebo jinému onemocnění srdce.

Abyste svoje srdce udrželi v té nejlepší kondici, snažte se omezit konzumaci nasycených tuků a soli. Denní příjem sodíku v jídle by neměl přesahovat 1 500 mg.

Zdroj: Express

KAM DÁL: Vstávání brzy ráno pomáhá s depresí i kondičkou. Pozitivních věcí je ale mnohem více.