Máte problémy s trávením? Je možné se jich zbavit rychle a efektivně

S trávicími problémi vám může pomoci např. i zařazení oříšků a semínek do vašeho jídelníčku
 

Každý z nás už někdy zažil nějaké ty trávicí problémy, jakými jsou např. podrážděný žaludek, nadýmání a pálení žáhy. Tyto symptomy sice za nějaký čas odezní, ale při častějším výskytu nám mohou velmi znepříjemnit život. Naštěstí se jich ale můžeme účinně zbavit.

Připravili jsme si pro vás několik tipů a triků, jak se vypořádat s trávicími problémy.

Průmyslově zpracované potraviny

Typický jídelníček většiny lidí se skládá z nasycených tuků a přidaných potravinářských látek, tyto potraviny jsou jedním z rizikových faktorů při vzniku trávicích potíží.

Studie ukazují, že přidané látky včetně glukózy, soli a dalších chemikálií přispívají k větší zánětlivosti trávicího traktu a mohou vést k mnohým onemocněním.

V průmyslově zpracovaných potravinách se ve většině případů nacházejí trans tuky, které jsou známé pro svůj negativní vliv na zdraví našeho srdce a jsou spojeny s vyšším rizikem vzniku ulcerózní kolitidy, což je zánětlivé onemocnění střev.

Vláknina

Vláknina je jedním z nejlepších pomocníků při trávení. Rozpustná vláknina absorbuje vodu a pomáhá dodat objem a ta nerozpustná v našich střevech funguje jako obrovský kartáček.

Rozpustnou vlákninu obsahují např. vločky, luštěniny, ořechy a semena a tu nerozpustnou najdete např. v zelenině a celozrnném pečivu.

Studie potvrdily, že vláknina je spojená se sníženým rizikem vzniku různých onemocnění trávicího traktu, jako jsou např. žaludeční vředy, reflux, hemoroidy a syndrom dráždivého tračníku.

Zdravé tuky

Zaručeně vám také pomůže do vašeho jídelníčku přidat tuky, ale jen ty zdravé! Jsou totiž nutné k tomu, abyste se po jídle cítili plní, nepřejídali se a nezatěžovali tak svůj trávicí systém. Jsou také nezbytné k absorbci živin z přijaté potravy.

Studie také dokazují, že tento druh tuků také svým vysokým obsahem omega 3 mastných kyselin snižuje riziko zánětlivých onemocnění střev, jakým je např. ulcerózní kolitida.

Hydratace

Nejčastější příčinou zácpy je nedostatek tekutin. Experti doporučují vypít 1,5 až 2 litry tekutin za den, abyste se vyhnuli zdravotním komplikacím. Pokud ale intenzivně cvičíte, tak byste měli doporučené množství navýšit.

Dalším způsobem, jak zůstat hydratovaní, je také konzumace zeleniny. Potraviny, jako je např. cuketa, okurka, celer, rajčata atd., obsahují velké množství vody a brání tak dehydrataci.

Jezte pomalu

Trávení začíná už v ústech. Náš chrup jídlo rozmělňuje na menší kousky, aby ho poté mohly trávicí enzymy snadno rozložit.

Pokud ale jíte rychle a nedostatečně jídlo rozžvýkáte, může to celý proces značně ztížit. Studie navíc dokazují, že pak z potravy absorbujete mnohem méně živin.

Zdroj: healthline

KAM DÁL: Vysoký krevní tlak snižují vybrané potraviny. Vědci mají jasno, které to jsou