Jste stále unaveni? Důvodů může být mnoho, ale některé můžeme odstranit okamžitě

Chronickou únavu může způsobovat spousta věcí. Na vině mohou být sacharidy i sedavý životní styl
 

Pokud zíváte od rána do večera a už zkrátka nevíte, co s tím, jste na správném místě. Níže najdete nejčastější důvody chronické únavy a tipy, jak na ně. Zbavte se únavy a vyčerpání, je to lehčí, než se zdá! Může k tomu stačit třeba jen více ovoce nebo procházka v parku.

Pocit neustálé únavy je v dnešní době celkem běžný u velkého množství lidí. Pocitem ospalosti a vyčerpání trpí na denní bázi zhruba třetina zdravých dospělých a mladistvých. Ačkoliv může být únava příznakem hned několika závažných chorob, většinou tomu tak není. Nejčastěji je to pouze výsledek určitých faktorů životního stylu daného člověka.

Ty je naštěstí velmi lehké změnit. Představujeme vám ty nejběžnější důvody chronické únavy. Zárověň i radíme, jak se jí můžete zbavit.

Nedostatek kvalitního spánku

To, že by únava mohla být nějakým způsobem spojená s nedostatkem spánku, napadne asi každého. Jde ale především o nedostatek kvalitního spánku. Můžete spát celých doporučených 8 hodin a ráno se stejně probudíte ospalí. Délka spánku zkrátka není tak důležitá jako jeho kvalita.

Ten správný spánek poznáte tak, že se z něj probudíte odpočatí, svěží a připravení začít svůj den. Pokud tomu tak není, nejspíš děláte něco špatně.

Pro náš mozek je velmi důležité projít všemi fázemi spánkového cyklu. K tomu je nutné, abyste během spánku nebyli rušeni okolními zvuky nebo světlem. Pomáhá také, když chodíte spát každý den zhruba ve stejnou hodinu nebo když si v případě potřeby dopřejete šlofíka. Jak na to, můžete nalézt níže...

Konzumace průmyslově zpracovaných potravin

Sacharidy mohou být skvělým zdrojem energie. Po jejich konzumaci je tělo rozkládá na cukry, které mohou být použity jako "palivo". Pokud ale konzumujete až příliš průmyslově zpracovaných sacharidů, může to vaši energii ovlivnit naopak negativně.

Při konzumaci průmyslově zpracovaných sladkostí se hladina cukru v krvi rapidně zvyšuje. To poté dává signál slinivce břišní, aby do krevního oběhu vypustila velké množství inzulínu a odstranila tak cukr z naší krve a přesunula ho do buněk v celém těle.

Tento výkyv hladiny cukru v krvi může posléze způsobit pocit vyčerpání. V takovém případě ale nesahejte po další sacharidové svačince, aby vám energii zase dodala. To by vedlo k nekonečnému cyklu vyčerpání a beznaděje.

Studie potvrdily, že konzumace menšího množství průmyslově zpracovaných potravin, především tedy těch obsahujících sacharidy, má pozitivní vliv na naší energii. Omezte tedy sladkosti nebo je nahraďte ovocem a hned se budete cítit lépe.

Sedavý způsob života

Sedavý způsob života může být překvapivě jedním z hlavních důvodů vaší únavy.

Ironicky můžete být z nedostatku fyzické aktivity až příliš unavení na to, abyste nějakou fyzickou aktivitu vykonali. Znovu jsme u nekonečného cyklu vyčerpání.

Musíte se zkrátka donutit více se hýbat i přes únavu, jinak se z cyklu nikdy nevymaníte. Začněte třeba procházkou. Studie potvrdily, že každodenní pohyb může s únavou velmi efektivně pomoci. Dokonce v několika případech zafungoval i proti syndromu chronické únavy (CFS). Za zkoušku to tedy určitě stojí.

Zdroj: Healthline

KAM DÁL: Odříznout z ovoce plíseň a zbytek sníst? Tak na to zapomeňte, můžete tím napáchat hodně škody.