Proč máte pořád hlad? Tři hlavní důvody, proč jen jíte a jíte

Dejte přednost průmyslově nezpracovaným potravinám. Zbaví vás neustálého pocitu hladu a dodají potřebné vitamíny a minerály
 

Každý jsme to zažili. Někdy zkrátka dojíte a pět minut poté už byste si zase něco dali. Pokud se vám to děje sem tam, tak je to ještě v pořádku. Jestli to tak ale máte každý den, tak nejspíš něco děláte špatně. Máme pro vás tipy, jak s hladem skoncovat.

Skutečnost, že máte neustále hlad, může mít nespočet příčin. My jsme si pro vás připravili ty nejběžnější z nich.

Nedostatek bílkovin

Pokud máte ve své stravě nedostatek bílkovin, tak se pocitu hladu zkrátka jen tak nezbavíte. Konzumace bílkovin pomáhá v produkování hormonu, který našemu tělu říká, že jsme plní. Naopak redukuje produkci hormonu, který nám naznačuje, že by to ještě chtělo něco dobrého na zub.

Bílkoviny vám také pomohou cítit se plní déle. Stačí tedy do stravy zakomponovat jídla s vysokým obsahem bílkovin a máte vystaráno. Mezi tyto potraviny patří třeba všechny druhy masa, ryby, vajíčka, luštěniny a mnoho dalších.

Nedostatek spánku

Dalším z možných důvodů vašeho trápení může být nedostatek spánku. Všichni víme, že dostatek kvalitního spánku je pro naše zdraví velmi důležitý. Možná jste ale nevěděli, že může ovlivnit i to, jaký máte hlad.

Spánek pomáhá v těle regulovat produkci ghrelinu, hormonu, který vašemu tělu říká, že máte hlad. Pokud se tedy nevyspíte dobře a dostatečně dlouho, může to mít za následek, že se produkce ghrelinu ve vašem těle naopak zvýší.

Abyste pocit hladu udrželi na uzdě, doporučuje se každý den spát alespoň 8 hodin.

Jíte až příliš průmyslově zpracovaných potravin

Průmyslově zpracované potraviny byly zbaveny vitamínů, vlákniky a minerálů. Nejpopulárnějším průmyslově zpracovaným výrobkem je bílá mouka, kterou můžete nalézt ve většině pečiva a těstovin. Dále se jedná o například o sladkosti, jakými jsou sušeny a bonbóny. Fakt, že jsou průmyslově zpracované potraviny zbaveny vlákniny, umožňuje vašemu tělu je strávit velmi rychle. To může být hlavním důvodem toho, že se už pár desítek minut po jejich konzumaci cítíte hladoví.

Nahraďte tato jídla nezpracovanými potravinami, jakými jsou např. luštěniny, zelenina a ovoce, a s neustálým pocitem hladu se můžete rozloučit.

Zdroj: Healthline

KAM DÁL: Proč si dopřát správně načasovaného šlofíka? Pomůže vám s imunitou a zlepší kardiovaskulární systém.