Stres a úzkost: Poradíme vám, jak se snadno zbavit nepříjemných pocitů

Zbavit se stresu vám může pomoci i obyčejná žvýkačka!
 

Stres a úzkost jsou duševní problémy, které ovlivňují zhruba 70 % populace. Jejich příčiny mohou být různé. Ať už je ale tím, co vám tyto nepříjemné pocity způsobuje, cokoliv, je tu několik tipů, jak se jich rychle a snadno zbavit.

Připravili jsme si pro vás několik tipů, jak se zbavit stresu a úzkosti. Zvládne to každý!

Cvičení

Fyzická aktivita je zkrátka, ať už se nám to líbí nebo ne, jednou z nejúčinnějších zbraní proti stresu a úzkosti. Nejlepšího účinku dosáhnete, pokud budete cvičit pravidelně.

Důvodů je hned několik:

Stresové hormony: Fytická aktivita vašemu tělu pomáhá snižovat hladinu stresových hormonů, jakým je např. kortizol. Navíc také do těla uvolňuje endorfiny, které vám mohou zlepšit náladu a které jsou mimo jiné také "přírodním lékem na bolest".

Spánek: Cvičení je také úzce spojeno s kvalitním spánkem. Kvalita vašeho spánku může být negativně ovlivněna stresem a úzkostí, fyzická aktivita ji ale pomáhá výrazně zlepšit.

Sebevědomí: Když pravidelně cvičíte, tak se zkrátka cítíte mnohem lépe i ve svém těle, což pozitivně ovlivňuje  sebevědomí a následně i celkové duševní zdraví.

Cvičení nemusí být něco, do čeho se budete každý den nutit. Zkuste najít takový typ pohybu, který vás bude bavit. Můžete jít na procházku, přihlásit se na hodiny tance nebo jógy. Aktivity, které zahrnují opakující se pohyby, jako jsou např. procházka nebo běh.

Zapalte si svíčku

Svíčky jsou sice už v boji proti stresu takové klišé, to ale neznamená, že nefungují! Právě naopak. Svíčkou provoněný pokoj může s vaším duševním zdravím udělat divy. Je také důležité, jakou vůni si vyberete. Jako antistresové vůně fungují nejlépe:

  • levandule
  • růže
  • vertiver
  • bergamot
  • heřmánek
  • neroli
  • kadidlo
  • santalové dřevo
  • ylang ylang
  • pomeranč
  • pelargónie

Snižte příjem kofeinu

Kofein je stimulant, který můžete najít v kávě, některých čajích, čokoládě a energetických nápojích. Jeho nadměrné množství může způsobovat stavy úzkosti.

Ideální příjem kofeinu je individuální, záleží zkrátka na konkrétním člověku. Všeobecně platí, že pokud se po konzumaci kofeinu cítíte úzkostlivě, měli byste jeho příjem snížit.

Některé studie dokazují, že káva může být i zdraví prospěšná, ale nic by se zkrátka nemělo přehánět. Všeho moc škodí.

Černé na bílém

Skvělý způsob, jak se zbavit stresu a úzkosti, je také psaní. Pokud nemáte zrovna spisovatelské nadání, nezoufejte. Tento tip je opravdu pro každého.

Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak se pomocí pera a papíru zbavit nepříjemných psychických stavů, je sepsání si několika věcí, za které jste vděční, může to být zdraví, rodina, domácí mazlíček nebo třeba i jen slunečné počasí.

Uvědomění si toho, za co jsme v životě vděční, nám pomáhá soustředit se na to pozitivní v našem životě, a tak i snižovat hladinu stresu.

Žvýkačka

Ač to někoho může překvapit, spolehlivým zabijákem stresu je i obyčejná žvýkačka. Tento způsob úlevy od úzkosti a dalších nepříjemných pocitů je jedním z nejrychlejších.

Studie dokazují, že lidé, kteří zvýkají žvýkačku, jsou na tom zkrátka duševně lépe než ti, kteří to nedělají.

Jedním z možných vysvětlení je to, že žvýkání způsobuje mozkové vlny podobné těm, které se objevují u uvolněných lidí. Dalším vysvětlením může být to, že žvýkání podporuje přívod krve do mozku.

Naučte se říkat NE

Ne všechny stresory můžete ovlivnit, ale některé přece jen ano. Nenechte se zbytečně tlačit do věcí, které negativně ovlivňují vaši duševní pohodu. Naučte se říkat ne.

Tento tip je zejména pro lidi, kteří si toho na sebe berou více, než zvládnou, a zbytečně se pak cítí zahlceni. Před tím, než na něco kývnete, se dobře zamyslete nad tím, jestli na to máte prostor a jestli to zvládnete.

Zdroj: Healthline

KAM DÁL: Keanu Reeves: Po letech zármutku konečně našel tu pravou