Uzavření Blanky dopadlo totálním průšvihem a ignorací, řidiči do tunelu couvali

První test dopadl nevalně
 

Vedení Prahy 6 si před pár dny doslova vybrečelo uzavření části tunelu Blanka v případě, že dojde k dopravnímu kolapsu. K tomu v hlavním městě dochází několikrát denně, takže omezení provozu je tak zcela reálná hrozba.

Celá tahle taškařice je vůbec velmi nedomyšlená. Praha 6 sice v případě uzavření výjezdu z Blanky u Prašného mostu uleví Dejvicím a okolí, ale logicky se provoz převede jinam. Takže se chaos a dopravní kalamita pouze přesunou, problém se nevyřeší. "Uzavření výjezdu směrem na Prašný most považuji za zbytečné," má jasno Vratislav Filler ze společnosti Auto*Mat. 

Výsledek bude podle něj jen ten, že tam bude více aut na povrchu už od křižovatky U Vorlíků a zhorší se situace na Hradčanské. "Spíš by se měla udělat druhá světelná závora směrem do centra v Liberecké nad ulicí V Holešovičkách, aby do Blanky nejelo tolik aut." Zároveň si pokládá otázku, nad kterou nechápavě kroutí hlavou i velké množství Pražanů. Proč se Blanka stavěla, když nedokáže udržet auta pod zemí? 

V každém případě se možnost uzavření výjezdu na magistrátu odsouhlasila a Praha 6, potažmo tedy Správce pražských komunikací, zkouší, jak by to vypadalo, kdyby se vše převedlo do praxe. První test však dopadl spíš komicky, což by se v případě opravdového maléru a dopravní špičky mohlo snadno stát tragikomedií. 

Řidiči, kteří jeli ve směru od Malovanky, měli podle aktuálního značení pokračovat dál. Jenomže to jaksi ignorovali. Hned třiačtyřicet řidičů zákazem projelo, osm z nich dokonce couvalo zpět do tunelu, což kvůli chybějící závoře není žádný problém. "Na informačních tabulích před tunelem svítilo, že exit Prašný most je uzavřen. Uvnitř pak svítil nápis Omezení provozu a Výjezd je uzavřen," potvrdila mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.

Praha 6 na tom trvá

Je tedy naprosto evidentní, že pokud by se tohle dělo ve špičce, mohlo by to skončit velkou katastrofou. Jedinou klikou bylo, že se test prováděl v neděli v sedm ráno, kdy je provoz prakticky nulový. Jednou věcí je ignorace řidičů, druhou pak nesmyslnost celého nápadu. Vedení Prahy 6 na něm přesto trvá.

Podle starosty městské části Ondřeje Koláře je jen potřeba značení upravit. "Když se umístí upozornění už na informační cedule u vjezdu do Blanky, dobře se vše označí i šipkami a křížky, lidé to pochopí," věří Kolář. Jenže víra je jedna věc a touha tak učinit druhá a naprosto odlišná. Radní pro dopravu Petr Dolínek tak byl možná jediným spokojeným člověkem z vedení magistrátu. "Jen se potvrdil důvod, proč jsem byl od začátku proti tomu."