Neuromarketing vám vidí do hlavy, zákazníkovi se napojí na mozek

Neurony ve vašem mozku jsou ty, které rozhodují co bude v košíku!
Zobrazit fotogalerii (2)
 

Mocný marketing si vzal na pomoc ve svém boji za lepším ziskem dokonce i neurovědu. Díky tomu, že nepozoruje chování zákazníka, ale přímo jeho mozek, tak dobře ví, jak svou strategii přizpůsobit tak, aby opravdu co nejlépe fungovala. Jak se to dělá?

Jak získat informace k ovlivnění zákazníkova chování a navýšení prodeje podporovaných produktů? Podívat se mu přímo do mozku!

Neuromarketing

Jde o čím dále více využívanou metodu, která využívá sledování biometrických údajů. Ty jsou totiž daleko lepším vodítkem pro pochopení chování zákazníka nežli jeho odpovědi v dotazníku. Ty totiž mohou být sebecenzurovány. Navíc podstatná část našeho chování se děje nevědomě a zpětně se ji jen snažíme racionaliovat. 

Kde se už uplatňuje? 

V oblasti neuromarketingu se často používají například výstupy ze sledování pohybů očí. Proto jsou pak v regále rozmístěny produkty tak, jak jsou, proto jsou i prodejny konstruovány konkrétním způsobem a to samé pochopitelně platí i u letáků. 

Oční kamery

jsou jedním  z nástrojů, který bývá využívaný samostatně nebo v kombinaci právě se sledováním biometrických údajů v neuromarketingových výzkumech. Zaznamená se tak nejen to, kam se díváte, ale i to, jak na podněty reaguje váš mozek. 

Biometrické měření

je složené z několika možných metod pozorování. Často se používá  EEG zaměřená na reakce mozku, měření kožního odporu či reakce srdce. K analýze mozkové aktivity se používají krom metody EEG (elektroencefalografie) také fMRI (funkční magnetická rezonance), MEG (magnetická encefalografie) či PET (pozitronová emisní tomografie). Nejmodernější technikou je měření mimiky v obličeji. Jde o takzvané FMA nebo FA-Facial Coding, což by se dalo přeložit jako rozkódování obličeje. 

Obě tyto metody se však hodí lépe na analýzy reklamy v televizi, online reklamy nebo té tištěné. Zkrátka tam, kde je možné sledovaný objekt sledovat, když se nehýbe. Díky tomu se dá dobře rozklíčovat, jaké emoce působí na člověka a které vedou ke koupi. Výzkumy, které zkoumají reklamu a chování zákazníka, jsou daleko, protože jsou dobře financovány.