Rekordní bonus na výplatní pásce Škodovky: 45 tisíc korun pro každého

Dubnový bonus potěší zaměstnance Škodovky.
Zobrazit fotogalerii (4)
 

Dubnová výplata potěší všechny zaměstance Škodovky v Mladé Boleslavi. Nestává se totiž každý měsíc, aby byla takhle tučná. Navíc přibude na výplatní pásce rekordních 45 tisíc hrubého. Co s penězi navíc zaměstnanci udělají?

Pohádková dubnová výplata čeká na zaměstance mladoboleslavské automobilky. Informaci o výši odměny za duben zveřejnilo aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář.

"Jde o nejvyšší bonus v historii Škodovky," uvedl šéf odborů Kovo ve Škodě Auto Jaroslav Povšík. Vysoký bonus odráží hlavně fakt, že se automobilce v poslední době daří velmi dobře. V porovnání s loňským rokem dostanou zaměstnanci dokonce o 11 tisíc více. To vše díky číslům, které letos společnost dělá.

Škodovka má vysokou prodejnost a zisk, díky tomu dosáhla na meziroční nárůst o 37 procent. Provozní zisk automobilky Škoda Auto se loni zvýšil o 30,9 procenta na 1,2 miliardy eur, tedy v přepočtu na 32,4 miliardy korun. Pro představu, jen mladoboleslavská automobilka loni dodala zákazníkům 1,127 milionu vozů. Číslo je to skutečně překvapivé a zaměstnanci musí být opravdu výkonní a své odměny si bezesporu zaslouží. Jen z jedné haly (M13) vyjede za jednu směnu 350 až 400 nových aut!

Zaměstnanci však dostávají i takzvaný Zaručený bonus a i ten se zvyšoval. "Celkový letošní roční bonus v průměru u zaměstnanců s plným nárokem na něj, včetně zohlednění jednorázové platby, dosáhne zhruba 90 tisíc," potvrzuje Jaroslav Povšík.

Dubnový bonus je tedy zatím jen začátkem výhod, které zaměstancům budou plynout. Jde však o částku, která převyšuje průměrný plat dělníků ve Škodovce, kteří si jinak běžně vydělají 36 tisíc korun. 

Škodovka v Mladé Boleslavi je hlavním závodem automobilky v České republice. ŠKODA AUTO a.s. je největší český výrobce automobilů. Jediným vlastníkem společnosti je od roku 2007 společnost Volkswagen Finance Luxemburg S.A. se sídlem v Lucemburku. Škoda Auto je dlouhodobě největší českou firmou podle tržeb, největším českým exportérem a jedním z největších českých zaměstnavatelů. Společnost byla celkem čtrnáctkrát vyhlášena českou firmou roku v soutěži Českých 100 nejlepších zaměstnavatelů.

 

Co na to zaměstnanci?

"Tak hlavně to nebude 45 tisíc žejo...to je hrubýho, takže počítám tak 30 tisíc. Což je hezký. Asi to ušetřím na dovolenou v létě," plánuje jeden ze zaměstnanců a zároveň tak trochu kalkuluje s tím, že stát sebere velkou část z jeho výplaty. "Hlavně bude nejdřív super párty, to je jasný! Zbytek ušetřím na nějakej výlet. Už jsem se díval i na letenky do Barcelony," plánuje jeden ze šťastlivců, kterým na účtu přistane tučný bonus. 

Kdo dostane 45tisícový bonus a kdo ne? 

V Mladoboleslavské automobilce však nepracují jen kmenoví zaměstnanci, ale automobilka se dohodla i s některými pracovními agenturami, které pracovníky zaměstnávají samy. Samozřejmě automobilka si dohodne podmínky s agenturami a ty platí těmto zaměstnancům podstaně méně, než kolik platí Škodovka svým kmenovým zaměstnancům.

Přitom práce, kterou vykonávají, je úplně stejná. Litují je i někteří zaměstnanci Škodovky: "Mají malé platy za stejnou práci, kterou odvádíme i my. Jenže přesčasy samozřejmě neplacené a taky budou bez bonusu."

Klíčová slova: