Mělnická radnice nabídne jiný pohled na Ulici

Vernisáž nabídne dokumentární fotografie osob bez přístřeší
 

Mělník pořádá unikátní nahlédnutí do života a na život osob bez přístřeší a vším, co s tím souvisí. Upozorní na to zahajovací výstavou Ulice, domov můj.

Starosta a Terénní programy

Vernisáž výstavy se uskuteční ve středu 2. března v 10 hodin v prostorách mělnické radnice a uvede ji starosta města Ctirad Mikeš.

Při této příležitosti budou pracovníci Terénních programů pro osoby bez přístřeší přijímat trvanlivé potraviny, nádobí (hrnce) či oblečení.

„Vernisáž nabídne dokumentární fotografie kazuistiky osob bez přístřeší, díky kterým bude možné nahlédnout do mnohdy komplikovaných a nelehkých životních osudů,“ říká koordinátor mělnických sociálních služeb Rudolf Novotný.

Prezentace a autoři

Dále budou prezentovány služby, které město Mělník osobám bez přístřeší poskytuje, a grafy srovnávající problematiku napříč kraji.

Autoři ke své tvorbě využívají volné prostory, jako je například fasáda domu nebo interiér budovy

Autory fotografií jsou Michal Nedvěd, mělnický amatérský fotograf zabývající se především ohnivými a světelnými efekty, a Petr Šťastný, taktéž mělnický multižánrový výtvarník a tvůrce videomappingů, který byl za vizualizace oceněn jako nejlepší počin roku 2011 ve Středočeském kraji.

Videomapping

To znamená, že autoři ke své tvorbě využívají volné prostory, jako je například fasáda domu nebo interiér budovy. Pro realizaci videomappingu jsou potřeba silné projektory, odpovídající programové vybavení a tma nebo alespoň šero.

Výstava potrvá do konce března a jejím smyslem je upozornit na to, že jsou mezi námi lidé, kteří se bez cizí pomoci obejdou jen velmi těžko.

Ubytování, zaměstnání a dávky

Terénní pracovníci jsou těmto osobám velmi nápomocni. „Především s hledáním ubytování, zaměstnání, se zajištěním dokladů totožnosti, dávek hmotné nouze či pojistných dávek. Dále pak pomoc se zajištěním lékařské péče, případně dalších životních potřeb,“ dodává Rudolf Novotný.

V době mrazivých dnů pro klienty uspořádali potravinovou pomoc ve formě čaje a polévky, kterou vydávali jedenkrát týdně.