Design Tescomy slaví úspěchy po světě. Teď vystavuje v Praze

Tescoma získala jen letos 16 cen za design a inovaci. Vlastní designerské a vývojové centrum založila před 15 lety. Přehlídku oceněného užitného českého designu uvidíte v Mánesu.

08.04.2016 - 06:01  

Dokonalá funkce a tvar je klíčem úspěchu. Když nakupujeme, podvědomě vybíráme nejen to, co se nám líbí. V případě kuchyňských potřeb záleží i na tom, jak nám padnou do ruky.  Designéři se proto nevěnují jen „kráse“, ale hlavně spojení krásy s funkčností výrobků.

 

„Design centrum společnosti Tescoma letos slaví 15leté výročí od založení, což jsme se rozhodli oslavit výstavou 15 + 1 světová cena aneb počítá s námi celý svět, která od úterý 5.4. až do neděle 17.4. probíhá v prostorách multifunkčního sálu v pražském Mánesu. Návštěvníci uvidí nově oceněné tvary i celou řadu dalších úspěšných produktů z historie firmy,“ prohlásil designér Tescomy Ladislav Škoda.

 

Designérské centrum Tescomy sklízí úspěchy, během posledních pěti let pak získalo na 30 světových designových cen, a to včetně prestižních ocenění Red Dot Design Award, Good Design Award, German Design Award, Solutions, Design Plus Award a Kitchen Innovation Award. Navíc získala i Národní cenu kvality ČR. Počtem ocenění je Tescoma v České republice bezkonkurenční jedničkou.

Red Dot Design Award a Good Design Award

Vývoj nového výrobku trvá až rok, během kterého vznikne několik funkčních prototypů. Každý měsíc pak společnost uvede na trh až 20 nových výrobků. Tak vznikla například oceněná láhev Purity, která bodovala na Red Dot Design Award.

 

Lahve Purity jsou nejen pěkné, ale hlavně zdravotně nezávadné.

„Požadavkem trhu byla odolná láhev pro příznivce aktivního životního stylu. Láhev má za cíl oslovit zákazníky nejen dynamickým designem, ale i praktickými vlastnostmi, jakými jsou snadná a bezpečná manipulace i odolnost. K tomu přispívá silueta, která je v horní části zeštíhlená kvůli jistějšímu úchopu, a odpínatelné poutko. Za zmínku stojí materiál, který splňuje nejpřísnější zdravotní normy a používá se například i ve zdravotnictví a farmacii, protože neobsahuje zdraví škodlivý Bisfenol A, který vzniká při výrobě některých druhů plastů,“ uvedl Škoda.

 

Zákazníci potvrzují, že se záměr povedl. Oceňují zejména široké hrdlo, kvalitní materiál a skutečnost, že lahev lze vyvařit.

 

 

 

 

Společnost také přemýšlela, jak inovovat dochucování pokrmů. Nejen čerstvou solí a pepřem, ale i chilli nebo tymiánem a rozmarýnem. Výsledkem je elektrický mlýnek na koření, který si odnesl hned dvě ocenění, a to na Red Dot Design Award a na Good Design Award.

„Snažili jsme se, aby použití bylo snadné a zvládnutelné jednou rukou, což se povedlo díky kinetickému mechanismu, který se spustí pouhým nakloněním. Mlýnek tak mele v podstatě sám, navíc není elegance siluety narušena ovládacími prvky. Dále má obrácený princip tu výhodu, že nezanechává po použití zbytky koření na stole,“ pochlubil se designér.