V Českém Brodě budou slavit 170 let železnice, budou jezdit historické vlaky a zdarma autobusy

Na trati vyjedou historické vlaky...
  |  

V sobotu se bude v Českém Brodě na nádraží slavit! Je to totiž již 170 let, co vede železnice mezi Prahou a Českým Brodem a dále pak 15 let, co byly integrovány autobusové linky na Černokostelecku. Mimo jiné se můžete svézt historickým vlakem. 

Historické vlaky i autobusy

Oslavy proběhnou na českobrodském nádraží, a to od 10 hodin. Těšit se zde můžete na hudební vystoupení, malování nádražního podchodu, regionální produkty, prezentaci místních spolků, promítací vůz Českých drah, divadlo a klauniádu pro děti (11:30 Pošťácká pohádka, 14:00 Kouzelný kufr, 14:45 Klauniáda) a vstup do českobrodského podzemí zdarma. Kromě bohatého programu pro celou rodinu budou mezi Prahou a Českým Brodem jezdit historické vlaky včetně parního vlaku. Na vlaky budou v Českém Brodě navazovat historické autobusy. Ty budou rozvážet cestující do malebného okolí Českého Brodu včetně Kostelce nad Černými lesy.

Autobusy zdarma

Vlaky odjíždějí z Masarykova nádraží v 9:00 a 13:30. Jízdné: jednosměrné 60 Kč, zpáteční 100 Kč, rodinné 200 Kč. Jezdit budou patrové vozy Bojo s elektrickými lokomotivami „Bobina“ a elektrická jednotka 451 Žabotlam. Dále se můžete svézt historickými autobusy, a to zdarma na trasách Český Brod – Krupá / Tuchoraz – Kostelec n. Č. l., Český Brod – Tismice – Hradešín, či na okružní jízdě po Českém Brodě. V každé zastávceTismice, Hradešín, Tuchoraz, Kostelec nad Černými lesy bude čekat průvodce, se kterým je možné se vydat na prohlídku památek.

 

Železniční trať Praha – Kolín spojující Prahu a Kolín podle Wikipedie: Je v celé své délce nejméně dvoukolejná a elektrizovaná. V úseku Praha-Libeň–Poříčany je trojkolejná (ztrojkolejnění úseku Praha-Libeň–Praha-Běchovice bylo dokončeno koncem roku 2009). Délka úseku je 62 km, doba jízdy běžných zastávkových vlaků je 68 minut. Provoz na trati byl zahájen roku 1845. Od té doby prošla několika rekonstrukcemi, z nichž nejvýznamnější byla v roce 1957 elektrizace trati, v roce 2004 dokončení Prvního železničního koridoru v úseku Úvaly–Kolín a po roce 2008 Nové spojení, řešící dopravu na příjezdu do Prahy. V současnosti je trať využívána především pro provoz rychlíků, spěšných vlaků, zastávkových osobních vlaků a poštovních vlaků. Nákladní doprava je menší, než by odpovídalo centrální poloze trati, mimo jiné proto, že zátěž je často směrována na seřaďovací nádraží Nymburk, ležící na paralelní trati. 

 


To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Přihlášení k odběru newsletteru