Udženija: Primátorka i její náměstek se nechávají vydírat Čižinským a Stropnickým

Jaká je tedy pravda kolem uzavření Libeňského mostu, bylo to zbytečné?
Zobrazit fotogalerii (6)
 

Že by se vloudila chybička, kterou odnesou Pražané? Pražský Libeňský most prý nemusel být bez prodlení uzavřen. Zpráva odborníků z Kloknerova ústavu neobsahuje takové doporučení, což potvrdil pražský zastupitel a předseda magistrátního výboru pro dopravu Matěj Stropnický.

Omezení dopravy šlo podle Stropnického řešit semafory nebo za pomoci strážníků. Praze podle něj chybí plán rekonstrukce a dříve projednávaný projekt stavby nového je nerealizovatelný. Most z roku 1928 nebyl nikdy opravován, v pátek v noci byl uzavřen pro auta i MHD.

"Informace Kloknerova ústavu neústí do závěru, že ten most musí být bez další debaty uzavřen. Ta informace říká pouze, že u předmětného nejkritičtějšího bodu mostu, to znamená rám C, který se nachází u schodiště na libeňské straně mostu, ústav doporučuje, aby byla vyloučena doprava nad pět tun a tramvajová doprava. Ale neříká se, že ten most musí být celý uzavřen," řekl Stropnický.

"Paní primátorka Krnáčová i náměstek Dolínek se nechávají dlouhodobě vydírat pány Čižinským a Stropnickým jen kvůli obavám z rozpadu koalice a oni by přišli o svá křesla. Jasně se ukazuje, že paní primátorka nemá ani sílu a ani vůli postavit se bezohlednému aktivismu, který jde proti zájmům většiny Pražanů. ODS je konstruktivní opozicí a celou dobu nabízíme podporu řešení zásadních problému v pražské dopravě, ať už je to výstavba pražského okruhu, nebo dlouhodobý plán na opravu pražských mostů," komentuje situaci v Praze předsedkyně zastupitelů ODS Alexandra Udženija

Prý se mohlo zvolit jiné řešení

Praha mohla podle Stropnického zvolit jiné řešení než úplnou uzavírku mostu. Zmínil řešení omezeného provozu prostřednictvím dočasných semaforů nebo za pomoci strážníků, kteří by regulovali dopravu.

Náměstek primátorky Petr Dolínek z ČSSD se na jednání výboru pro dopravu za Technickou správu komunikací a rozhodnutí zavřít most postavil. Podle Dolínka není správa schopna technickými prostředky regulovat dopravu tak, aby nedošlo k tomu, že by se na mostě potkala vozidla, která by překračovala maximální hmotnost pěti tun, které je konstrukce v kritickém místě schopna unést.

Město zase čeká

Technická správa komunikací (TSK) v minulosti připravovala zbourání mostu a výstavbu nového. Zastupitelé to v roce 2016 odmítli a vybrali variantu rekonstrukce. Teď město čeká na rozhodnutí ministerstva kultury, zda je most památkou, a rekonstrukci tak nemůže zahájit. Zároveň je podle Stropnického nepoužitelný i původní plán TSK. Počítá totiž s použitím původních pilířů, které jsou ale ve velmi špatném stavu. "Neumožňují nanést na ně nové konstrukce," myslí si Stropnický.

Po prosincovém pádu lávky v Troji se v Praze rozhořela debata o stavu pražských mostů. Stropnický proto vyzve primátorčina náměstka Dolínka, aby zadal vypracování diagnostiky všech pražských mostů, které jsou zařazeny na škále hodnocení stavu mostů do šesté třídy ze sedmibodové škály, přičemž sedmička je nejhorší. Následně mají být prověřeny i mosty ve skupině pět.

"Praha má osmnáct mostů přes Vltavu a polovina z nich je ve špatném až havarijním stavu. Považuji za naprosto nutné, aby ještě před komunálními volbami dosáhly všechny strany v zastupitelstvu konsensu na plánu jejich rekonstrukce a dlouhodobého a průběžného financování jejich údržby. Pokud by se takovou dohodu podařilo udělat i v otázce další městské infrastruktury, tím lépe," má jasno předseda pražské ODS Tomáš Portlík.