Nadávky a nervy na pochodu. V Berouně si stěžují na pomalé dělníky

Radnice řeší řadu stížnosti
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Je to stále dokola. Rozkopané silnice, uzavřené mosty a nespokojení lidé, kteří musí řešit objížďky. Někdy jsou stížnosti neoprávněné, jindy je to jako udeřit hřebíček na hlavičku. Co si budeme povídat, spousta dělníků se moc nepředře. Nyní se bouří i obyvatelé Berouna. Oprava tamního mostu se jim příliš nezdá.

Po opravě železničního mostu na Zavadilku se tu volalo hodně dlouho. Termín začátku rekonstrukce se odkládal a když už se konečně začalo, podle mnohých je to zbytečně zdlouhavé. "Nejspíš chtějí, abychom to objížděli donekonečna. Nebo abychom chodili pěšky, asi myslí na naše zdraví," usmívá se hořce Jarmila Kozáková. 

Proč tam nikdo nedělá?

Není sama, kdo se už ze situace snaží dělat si legraci. "Trošku jsem rezignovala. Ať jdu kolem v jakoukoli hodinu, nikdo tu nemaká. Nechápu, co je to za firmu. Ať jdou do háje." Problém navíc jen tak neskončí. Úplná uzavírka mostu má totiž trvat až do 3. října. Pro pěší je k dispozici lávka, po které mohou přejít na druhou stranu. To platí i pro řidiče, kteří mohou zaparkovat u autobusového nádraží a dál pokračovat také po zmíněné lávce. Anebo volit zdlouhavou trasu autem přes Bítov.

Problém je ale někde jinde než v samotné opravě. Tu si přeci přáli i sami obyvatelé Jarova a Zdejciny. "Ale jo, je mi jasné, že se to udělat musí. Ale ne tím, že tu nebude ani živáčka! Vždyť to je k smíchu, proč jim platí, když nepracují," kroutí hlavou Petr Hanák. Podle něj se na stavbě funguje jen pár hodin denně, někdy ani to ne. 

Radnice stížnosti odmítá

Investorem mostu na Zavadilku je Středočeský kraj, dohled je ale spíš na berounské radnici. I tam sice přiznávají, že se opravdu nepracuje čtyřiadvacet hodin denně. Podle místostarosty Michala Mišiny to však má svůj jasný důvod. "Lidé si stěžují na nečinnost stavební firmy. Ale není to tak. Stavební práce se musí přizpůsobit vlakovému provozu," vysvětluje s tím, že práce mohou probíhat pouze v rámci vlakových výluk.

Když se projekt plánoval, ve hře byl i noční pracovní režim. Dělníci by však rušili okolní obyvatele, proto se od záměru nakonec ustoupilo. "Zástupci firmy jsem byl ubezpečen, že práce probíhají podle harmonogramu a dokončeno vše bude v termínu," uzavřel Mišina. Pro místní je to ale jen slabá útěcha. Podle nich se zkrátka zaspalo a celá akce se dobře nenaplánovala.

"Když něco dělám, tak u toho přemýšlím. Tím spíš, když je to moje práce a beru za ni peníze. A pokud vím, že dělám železniční most, tak je asi logické, že pod ním budou jezdit vlaky. Co je za problém se domluvit na pár dní na větším omezení dopravy? Most opravit, dělat na něm v kuse nonstop v několika partách. To přeci není žádná věda," trvá si na svém Petr Hanák. Pláče však na špatném hrobečku. Jemu a všem ostatním zřejmě nezbude nic jiného, než to zkrátka vydržet.