Radnice reagují na chaos s parkovacími zónami, zlevní a budují parkoviště

 

Před měsícem začaly v některých částech Prahy platit nové parkovací zóny. Kvůli tomu hlavní město zažilo větší chaos, než je obvyklé. Trpěli zejména Středočeši, kteří jezdí do metropole za prací. Pro ně je přitom auto nutností. Jiná varianta pro ně neexistuje.

 

Praha je poslední týdny i kvůli nesmyslným parkovacím zónám, málo informovaným řidičům a špatně se hledajícím místům k parkování odsouzena k obrovským dopravním zácpám. Na nervy z toho jsou hlavně ti, kteří míří do svých domovů mimo hlavní město. Není se čemu divit, za volantem tráví dlouhé hodiny. 

Sliby o integrované veřejné dopravě se totiž nepovedlo přenést do praxe zdaleka tak dobře, aby bylo možné nechat vůz doma. Variantou by byla záchytná parkoviště. Praha jich má na dvě desítky s celkovou kapacitou zhruba tři tisíce míst. Žalostně málo, nestačí to ani náhodou. Navíc třeba parkoviště v Běchovicích se skoro nevyužívá, protože je mimo hlavní trasy.

Některé pražské radnice se ale pomalu vzpamatovávají a jejich vedení dochází, že je třeba začít opravdu něco dělat. Řeči a sliby už tu nestačí, situace začíná být kritická. Praha 5 už si tak našla čtyři vhodné lokality, kde by mohla postavit záchytná parkoviště. "Ladíme poslední detaily. Ale brzy bychom měli spustit parkoviště na Barrandově a na Plzeňské u hřbitova a na místě současného odtahového parkoviště," potvrdil starosta městské části Petr Klíma.

Hurá, konečně se pracuje

Náledovat by mělo další u Smíchovského nádraží. I to se prý může spustit v horizontu několika týdnů. Vida, jak to najednou jde! Věci, které byly ještě nedávno nemožné a nikdo je nechtěl řešit, se najednou hýbou alespoň trošku správným směrem. Vůli a chuť k práci však z ničeho nic dostali i na Praze 6.

Tam už se dokonce žádá o úpravy v současné vyhlášce a nepředpokládá se, že by magistrát nevyhověl. Parkovací zóny by se tak měly během šesti měsíců rozšířit do oblastí Staré Vokovice, Petřiny a Bořislavka. Důvodem jsou problémy s parkováním v hraničních částech, které by tím měly odpadnout. 

Na přetřes už přišla i cena. Stížnosti obyvatel o tom, že suma za stání v méně frekventovaných místech je nesmyslná, budou, zdá se, vyslyšeny. Má to i další vysvětlení. „V některých lokalitách s fialovými zónami chceme sníženou cenou motivovat řidiče, aby se rozjeli do méně využívaných oblastí,“ přeje si mluvčí Prahy 6 Martin Churavý. Umožněna by měla být i platba pomocí SMS.

Hejtman vs. primátorka

Hejtman Miloš Petera si však stále myslí, že parkovací zóny poškozují zejména Středočechy. V tom má z valné části pravdu. Jeho oponentni v čele s primátorkou Prahy Adrianou Krnáčovou však kontrují, že to byl právě on, kdo zaspal a nebyl schopen zřídit záchytná parkoviště. Podle ní to byl navíc právě kraj, který dlouho blokoval dostavbu Pražského okruhu.

Klasické politické války však obyčeného člověka pramálo zajímají. Chce plynule jezdit, levně zaparkovat a hlavně mít kde stát. Přesto, že se pod tlakem ledy hnuly, stále to zdaleka není dostatečné. Uvidíme po volbách, jak aktivní bude nové vedení kraje. Dost možná si na pořádnou činnost zase pár let počkáme.