V pražské koalici to skřípe: Podle náměstkyně Kolínské jde primátorka s kanonem na vrabce

Otázka je, co hnutí ANO v Praze doopravdy postavilo...
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Pražská primátorka Adriana Krnáčová z hnutí ANO využila zákon o hlavním městě a pozastavila rozhodnutí rady týkající se proměny magistrály. Vadí jí nekonkrétnost materiálu. Opozice to kritizuje, přidávají se však i někteří zástupci opozice. O co ale vlastně přesně jde?

Na magistrále mají být seřízeny semafory nebo přibýt přechody. Nejde o nic závratného, přesto mohly tyto úpravy pomoci plynulosti dopravy i bezpečnosti. Jenže se nic neudělá, primátorka Adriana Krnáčová vše zarazila. "Rozhodla jsem se poprvé během svého funkčního období využít zákona o hlavním městě Praze, který mi umožňuje pozastavit usnesení rady v případě, pokud se domnívám, že je špatné, a o tom jsem já i celý klub ANO přesvědčena," řekla Krnáčová.

Krnáčová uvedla, že pokud budou splněny požadavky ANO a doplněny do materiálu další informace, pak jsou zastupitelé ANO připraveni o dokumentu jednat.

Reálné problémy, nebo obstrukce?

Zástupcům ANO vadí nekonkrétnost schváleného materiálu. "My jsme pro zlidštění magistrály, ale proti zacpání Prahy. Požadovali jsme, aby byl materiál přerušen, dokud nebudou hotovy vizualizace konkrétních opatření, protože schválený tisk je velmi obecný a nikdo teď neví, jaké budou úpravy a jaké to bude mít důsledky," upřesnil poslanec a zastupitel Patrik Nacher z hnutí ANO. Změny na magistrále je navíc prý možné dělat až po dostavbě vnitřního a vnějšího okruhu.

"Myslím, že paní primátorka jde s kanónem na vrabce, protože to, co jsme v úterý schválili, není žádná revoluční věc. Říká jen, že máme postupně rehabilitovat okolí magistrály. My jsme včera schválili úplně banální věci, na které v normálním městě žádné usnesení ani nepotřebujeme," kroutila hlavou Kolínská.

"Žádné z opatření neohrozí plynulost dopravy na magistrále, normálně pojedou auta, pojedou tramvaje, pojedou kola, půjdou lidi pěšky. Normální město. Teď je magistrála krvácející ranou v samém jeho středu. Chceme jen spravedlivější podmínky pro všechny druhy dopravy na ní," tvrdí předseda Výboru zastupitelstva HMP pro dopravu Matěj Stropnický.

Podle náměstkyně se jedná o změny na náměstí I. P. Pavlova nebo doplnění přechodů na místech, kde již nyní auta čekají na semaforech. "A řekli jsme si, že zkusíme zúžit, ne zmenšit počet pruhů, ale zúžit tak, abychom získali místo pro parkování, a doplníme mobiliář. Úplně banální věci. Vlastně nerozumím té hysterické reakci," dodala Kolínská.

Koalice prý vůbec nefunguje

Jednání vedení města dnes kritizovala opoziční TOP 09. "Koalice je vnitřně rozpolcená a nedokáže se dohodnout, a to zejména na tématu dopravy. Teď to vygradovalo a ukázalo se, že rozpor je naprosto zásadní a koalice vůbec nefunguje," měl jasno předseda zastupitelů TOP 09 Václav Novotný. O dalším postoji bude jednat klub TOP 09.

Praha si nechala vypracovat koncepci proměny magistrály od kanceláře architekta Jana Gehla. Podle ní mají být například opraveny parky a prostory u veřejných budov. Architekti se zaměřili také na lidi. To znamená, že mají být zlepšeny prostory, kde se lidé mohou zdržovat, a to například rozmístěním nových laviček nebo podporou vzniku obchodů. V třetí oblasti, dopravě, by se na magistrále měly objevit kromě aut i další druhy dopravy, ať už bicykly, nebo MHD. Lépe mají být seřízeny semafory.