Novinka z Mladé Boleslavi: Škoda začala sériově vyrábět modernizovaný model Fabia

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto začala sériově vyrábět omlazenou třetí generaci modelu Fabia. Oproti předchozí verzi prošla současná Fabia změnou vzhledu exteriéru i interiéru a má nové technologie, které dosud ve Fabii nebyly. Novináře o tom v pátek informovali zástupci firmy.

12.08.2018 - 11:00   |  
Škoda začala sériově vyrábět modernizovaný model Fabia
Zobrazit fotogalerii (3)

Ceny nové modelové řady začínají na 259 900 korun za verzi Active s motorem 1,0 MPI a výkonem 44 kW, který bude dostupný v letošním druhém pololetí. Základní výbava bude nově obsahovat manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek, palubní počítač nebo světelný asistent. Končící model Fabie stál v základní výbavě podle aktuálního ceníku 243 900 korun.

Nová modelová řada Fabie nabídne přední i zadní LED osvětlení i celou řadu bezpečnostních systémů.

LED světla i vyšší bezpečnost

Zmodernizovaná Fabia dostala nový vzhled přední i zadní části vozu, přední maska má výraznější design, změny doznaly také přední a zadní nárazníky. Nově jsou dostupná přední i zadní LED světla. Řidič má nově k dispozici další bezpečnostní systémy, které hlídají například mrtvý úhel, detekují vozidla při vyjíždění z řady zaparkovaných automobilů, automatické přepínání světlometů či nebo asistenta pro zastavení před překážkou ve městě.

Motory jsou výhradně benzínové, o objemu jeden litr. Výkonově začínají na 44 kW, následují 55 kW, a pak dva TSI motory s výkonem 70 kW či 81 kW.

Fabia druhá nejoblíbenější

Fabia patří od roku 1999 k nejoblíbenějším modelům české značky. Už první generace si na celém světě našla 1,79 milionu zákazníků, druhou generaci si pořídilo 1,71 milionu lidí. Dnes je Fabia s více než 4,1 miliony prodaných vozů po modelu Octavia druhou nejprodávanější modelovou řadou v historii podniku.

Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Historie čerpacích stanic. Natankovat v minulosti nebylo samozřejmostí. Více čtěte: ZDE.

Přidat komentář

Pro vkládání komentářů se prosím přihlašte nebo zaregistrujte.

Výhody registrace:
Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám nikdo nebude moci vzít. Registrace bude do budoucna jeden z našich nástrojů k udržení diskusí v přijatelných mezích.

Při registraci si můžete zvolit unikátní přezdívku a pod ní psát příspěvky. Tuto přezdívku vám v budoucnu nikdo nebude moci vzít. Zároveň registrací dáváte souhlas se zasíláním informací a nabídek tykajících se webu Čtidoma.cz nebo jeho provozovatele či obchodních partnerů.

Redakce si ponechává právo jakýkoli nevhodný příspěvek smazat bez udání důvodu.

Tomáš Dominik

Tyto fotografie ale nemají s modernizovaným provedením nic společného a rozhodně nepochází od Škody Auto.

Karel Hromčík

Další shit od Škoda Auto. "Osvědčené" tříválce, tentokrát ovšem už pouze litrové. Nebrat ani zadarmo, nejede to, motor tak na 100000 km.