Linku 123 zaplatí magistrát, "pětka" ušetří přes 4 miliony

V Hořovicích se svezete zdarma.
 

Od nového roku bude autobusová linka číslo 123 v plném rozsahu opět zařazena mezi linky hrazené z rozpočtu Dopravního podniku, tedy hlavním městem. Radnici Prahy 5 se tak podařilo dohodnout návrat k situaci, která platila před zářím 2012. Dobrá zpráva je, že ušetřenou částku bude moci investovat jinde. 

Po řadě jednání, která proběhla mezi radnicí Prahy 5, Magistrátem hlavního města Prahy a organizací ROPID, je už nyní jisté, že provoz autobusové linky číslo 123 bude od roku 2017 opět hrazen hlavním městem. "Znovu převzetí financování provozu Dopravním podnikem je pro obyvatele Prahy 5 výborná zpráva. Podařilo se nám vedení města přesvědčit, že linka 123 má být provozována a hrazena v plném rozsahu," září spokojeností starosta Radek Klíma.

Ušetřené peníze se podle něj použijí například pro zřízení nepřetržité lékařské služby první pomoci. Městská část na provoz autobusové linky 123, respektive na provoz mezi stanicí metra Anděl a zastávkou Kavalírka, vyhradila v rozpočtu pro letošní rok 4,5 milionu korun a se stejnou částkou původně počítala i pro rok 2017.

Linka byla v zastávce Kavalírka ukončena v září 2012 - tehdy ROPID v rámci optimalizace vedení tramvají a autobusů zrušil ukončení linky na Andělu s tím, že cestující ze Šmukýřky přestoupí na Kavalírce na tramvaj. Tato dohoda tedy teď končí. Na příkladu Prahy 5 je vidět, že když se do magistrátu "hučí" dostatečně dlouho a předkládají se argumenty, může se nakonec stát malý zázrak. 

Na druhou stranu je teď otázkou, jestli něco podobného nebudou žádat i jiné pražské části. Protože za posledních pár let bylo buď rovnou zrušeno nebo výrazně zkráceno hned několik autobusových linek. "Zrušili autobus 119 na letiště. Prý stačí, že jede do Veleslavína a pak se může jet tramvají nebo metrem. Takže musíte přestupovat, mrznout venku a modlit se, aby jela tramvaj. Mně osobně totiž metro nepomáhá," rozčiluje se například Pavel Lukša. 

Podobně nespokojených obyvatel Prahy je víc. Magistrát se momentálně nechce k případným dalším změnám vyjadřovat s tím, že jízdní řády doznaly výrazných novinek před pár týdny a je třeba vše nechat "sednout" a poté vyhodnotit. To samozřejmě dává smysl. Mezitím však támhle zadotuje tohle, jinde dá peníze na tamto.   

Pro všechny, kdo chtějí dál využívat linku 123, je to v každém případě super věc. Stejně jako pro radnici "pětky". Podobných finančních injekcí by však bylo po celém hlavním městě potřeba daleko víc. Ti, kteří na ně nedosáhli, se mohou oprávněně cítit trošku odstrčeni. Na druhou stranu, také záleží na šikovnosti starosty...