Škoda při vývoji systému spolupracuje s internetovými obchody Alza.cz a Rohlik.cz. V pilotním projektu začnou testovat technologii potřebnou pro vzdálený přístup k vozu. Zákazník musí dát souhlas prostřednictvím mobilní aplikace a kurýrovi se pak pomocí GPS zobrazí pozice vozu.
Získá jednorázový zabezpečený přístup, s jehož pomocí zavazadlový prostor vozu otevře. Musí to ale stihnout v časovém úseku, jehož délku stanoví majitel vozu. Kurýr vloží zásilku do kufru auta, zamkne mobilní aplikací vůz a zákazník dostane zprávu o úspěšném doručení.
Zatím je vše ve zkušební fázi
"Tento pilotní projekt je konkrétní ukázkou toho, jak pomocí nejmodernějších technologií usnadníme a zpříjemníme lidem jejich každodenní život. Těším se na to, že tento projekt společně s našimi partnery dále rozvineme," řekla vedoucí Škoda Auto DigiLab Jarmila Plachá.
Podle automobilky jsou zatím tyto služby a technologie ve zkušební fázi. Malý okruh zákazníků již ale začne systém pro partnery projektu zkoušet v praxi.
Škoda Auto DigiLab slouží české automobilce jako centrální dílna pro vývoj nových služeb souvisejících s mobilitou a novými technologiemi. Je součástí mezinárodní startupové scény a neustále vyhledává nové možnosti kooperace s kreativními mozky z oblasti informačních technologií.